LEDy w kontrolkach DIY
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 522
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
LEDy w kontrolkach DIY
Ledy w kontrolkach. Po kolei z obrazkami.
Ma to swoje zalety, wiec warto zmienić.
Poprawia się bardzo widoczność w dzień, kolory zyskują koloryt, a w TTR przy zgaszonym silniku widzę kiedy wrzucam na luz. Dioda bierze na tyle mało prądu, ze przez kilka sekund świeci korzystając z energii w kondensatorze.
Co potrzebne. Trochę czasu, taśma izolacyjna, klucz 5.5, lutownica, dwie dowolne diody prostownicze malej mocy, oprawki T5 z diodami świecącymi. 3 zielone i jedna niebieska. Diody prostownicze mogą być dowolne, np coś z zakresu 1N4001 - 1N4007.
Diody prostownicze potrzebne są do kontrolki kierunku. Bez nich będzie świecić tylko jedna strona, np te w prawo.
Wynika to, po krotce z instalacji i tego, że dla żarówki nie ma znaczenia czy ma + czy minus. Dla diody świecącej jest. Stąd potrzeba przeróbki części instalacji i diody.
Zaczynamy.
Na początek trzeba dostać się do żarówek i wyciągnąć je Przewody są ponumerowane A takt to świeci. Żarówka nie odstaje tu zbytnio, ale tylko tu Dioda jest kierunkowa. Zatem emituje więcej światła niż żarówka i w dodatku skierowane jest ono w jedna stronę. Kierunki led, światła żarówka.
Ma to swoje zalety, wiec warto zmienić.
Poprawia się bardzo widoczność w dzień, kolory zyskują koloryt, a w TTR przy zgaszonym silniku widzę kiedy wrzucam na luz. Dioda bierze na tyle mało prądu, ze przez kilka sekund świeci korzystając z energii w kondensatorze.
Co potrzebne. Trochę czasu, taśma izolacyjna, klucz 5.5, lutownica, dwie dowolne diody prostownicze malej mocy, oprawki T5 z diodami świecącymi. 3 zielone i jedna niebieska. Diody prostownicze mogą być dowolne, np coś z zakresu 1N4001 - 1N4007.
Diody prostownicze potrzebne są do kontrolki kierunku. Bez nich będzie świecić tylko jedna strona, np te w prawo.
Wynika to, po krotce z instalacji i tego, że dla żarówki nie ma znaczenia czy ma + czy minus. Dla diody świecącej jest. Stąd potrzeba przeróbki części instalacji i diody.
Zaczynamy.
Na początek trzeba dostać się do żarówek i wyciągnąć je Przewody są ponumerowane A takt to świeci. Żarówka nie odstaje tu zbytnio, ale tylko tu Dioda jest kierunkowa. Zatem emituje więcej światła niż żarówka i w dodatku skierowane jest ono w jedna stronę. Kierunki led, światła żarówka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 522
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LEDy w kontrolkach DIY
(Do admina. Jakby to mozna bylo scalic, to byloby ok. NIe moge dodac wicej niz 4 zdjecia na post.)
Cala wiazka z oprawkami kontrolek jest na jednaj wtyczce Diody. Zwyczajne, byle sprawne. Tak wyglądają. Może być np 1n4001 do 4007 A teraz pokazane tu jest o co w tym chodzi i jak to połączyć.
Minus to zielony kabel, plus biały.
Diody strona bez kreski wchodzą w oprawkę kontrolki kierunków. Z drugiej strony się łączą, i jest to plus, który idzie do leda. Drugi biegun to masa, czyli minus moto.
Cala wiazka z oprawkami kontrolek jest na jednaj wtyczce Diody. Zwyczajne, byle sprawne. Tak wyglądają. Może być np 1n4001 do 4007 A teraz pokazane tu jest o co w tym chodzi i jak to połączyć.
Minus to zielony kabel, plus biały.
Diody strona bez kreski wchodzą w oprawkę kontrolki kierunków. Z drugiej strony się łączą, i jest to plus, który idzie do leda. Drugi biegun to masa, czyli minus moto.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2013, 01:01 przez Krzsiek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 522
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LEDy w kontrolkach DIY
Teraz wiązka. Wyjmujemy i wyciągamy piny z wtyczki. Potrzeba do odblokowania coś cienkiego i długiego, Każdy styk ma ząbek który blokuje go w oprawce. Przed wyciągnięciem zrób zdjęcie czy rozpisz sobie który przewód był w którym miejscu.
A po co wyciągałem? Żeby wyjąć przewody z koszulki. Opcja prostsza, koszulkę rozcinasz a kable później izolujesz. Nie trzeba wtedy rozbierać wtyczki. Oprawka kierunków, Jeden z tych przewodów ucinam i lutuje do masy.Masa jest obok.
Czarnym przewodem idzie w wiązce do dwóch innych kontrolek. To ten przewód ze zgrubieniem z którego wychodzą 2 przewody na zdjęciu powyżej. Ucięta końcówka jeszcze się przyda. Przewód od kierunków przylutowany do masy z wiązki.
A po co wyciągałem? Żeby wyjąć przewody z koszulki. Opcja prostsza, koszulkę rozcinasz a kable później izolujesz. Nie trzeba wtedy rozbierać wtyczki. Oprawka kierunków, Jeden z tych przewodów ucinam i lutuje do masy.Masa jest obok.
Czarnym przewodem idzie w wiązce do dwóch innych kontrolek. To ten przewód ze zgrubieniem z którego wychodzą 2 przewody na zdjęciu powyżej. Ucięta końcówka jeszcze się przyda. Przewód od kierunków przylutowany do masy z wiązki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2013, 01:11 przez Krzsiek, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 522
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LEDy w kontrolkach DIY
Masa i przewody
Później trzeba to zaizolować I zakoszulkować
Teraz tak. Jedna odcięta końcówka idzie do diody. Kabel który pozostał przy oprawce kierunków tez tniemy, i to obciete tez lutujemy do diody. Przewód jest przylutowany do diody od strony bez kreski
Wolne końce diod łączymy z sobą i lutujemy do pozostałego przewodu z oprawki.Później trzeba to zaizolować I zakoszulkować
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 522
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LEDy w kontrolkach DIY
I zawtyczkować.
Wygląda jak oryginał. I jest kompatybilne teraz i z ledami i żarówką. Swieci. Jak nie świeci to trzeba wsadzić odwrotnie leda w oprawkę. Cześć zegarów, ta z kontrolkami jest przykręcona do reszty nakrętką pod klucz 5.5.
Bez wykręcenia tego można wsadzić oprawki w obudowę, ale zrobienie tego z tymi skrajnymi nie jest takie proste i łatwe.
Odkręcając jest o wiele prościej.
Wygląda jak oryginał. I jest kompatybilne teraz i z ledami i żarówką. Swieci. Jak nie świeci to trzeba wsadzić odwrotnie leda w oprawkę. Cześć zegarów, ta z kontrolkami jest przykręcona do reszty nakrętką pod klucz 5.5.
Bez wykręcenia tego można wsadzić oprawki w obudowę, ale zrobienie tego z tymi skrajnymi nie jest takie proste i łatwe.
Odkręcając jest o wiele prościej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2013, 01:14 przez Krzsiek, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 522
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LEDy w kontrolkach DIY
I jest pięknie. Widzialne w słońcu i pod słońce.
Na żywo nawet lepiej niż na zdjęciu na którym aparat nie dal rady i niebieski nie jest niebieskim. Na koniec sposób na podpięcie aku do moto bez aku na czas przeróbki. Zawsze to łatwiej niż odpalać w oczekiwaniu na prąd.
Minus do ramy, a plus do czerwonego kabla we wtyczce regulatora.
Na żywo nawet lepiej niż na zdjęciu na którym aparat nie dal rady i niebieski nie jest niebieskim. Na koniec sposób na podpięcie aku do moto bez aku na czas przeróbki. Zawsze to łatwiej niż odpalać w oczekiwaniu na prąd.
Minus do ramy, a plus do czerwonego kabla we wtyczce regulatora.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2496
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: LEDy w kontrolkach DIY
Myślałem o czymś takim, ale uświadomiłem sobie, że nie mam czasu na patrzenie w dół
Odnośnie kierunków, widziałem kiedyś jak gość miał w turystyku upchane w owiewce w widocznym miejscu po jednej mocnej diodzie na stronę, która mrugała razem z kierunkiem. Jak ktoś zapomina o kierunkach to to jest najlepsza opcja i podłączenie jest dużo prostsze - wystarczy "+" i "-" z wtyczki lewego i prawego kierunkowskazu
- KrisDOA
- Po kostki w błocie
- Posty: 103
- Rejestracja: 06 cze 2013, 06:52
- Motocykl: TT600E Belgarda 4GV
- Lokalizacja: Oława
Re: LEDy w kontrolkach DIY
Super opis. Zimą będzie co dłubać.