Strona 1 z 1

Mało czytelne kontrolki.

: 07 lip 2013, 10:48
autor: KrisDOA
Witam. Czy zmieniał ktoś podświetlenie kontrolek w TT? Chodzi mi o te znajdujące się obok licznika (kierunki, N). Są one słabo widoczne zwłaszcza w słoneczne dni. Nie rozbierałem ich wcześniej ale może warto wymienić żaróweczki na świeże?

Re: Mało czytelne kontrolki.

: 07 lip 2013, 13:00
autor: Piekny
Żarówka nowa nic nie da, musiała by być mocniejsza, tylko po co, TTRka tak ma.
Luz wrzuca sie bez patrzenia na "N", to zdrowszy i bezpieczniejszy odruch a kierunki pamiętać wyłączać i tyle :D

Re: Mało czytelne kontrolki.

: 07 lip 2013, 21:24
autor: mirecki
Jak Ci zależy możesz popróbować z jakimś jasnym ledem+rezystor albo gotowe ledowe lampki na 12V kupić - powinny być jaśniejsze od standardu. Można nawet leda dać w odpowiednim kolorze na zewnątrz a nie przez szybkę i to na pewno będzie już widoczne Ale pamiętaj jak przesadzisz z jasnością to Ci będą po gałach walić w nocy mrygacze i moment do oryginału wrócisz. A najszybciej i najtaniej to zetrzeć błoto i kurz z kontrolki :)

Re: Mało czytelne kontrolki.

: 08 lip 2013, 00:58
autor: Krzsiek
KrisDOA pisze:Witam. Czy zmieniał ktoś podświetlenie kontrolek w TT? Chodzi mi o te znajdujące się obok licznika (kierunki, N). Są one słabo widoczne zwłaszcza w słoneczne dni. Nie rozbierałem ich wcześniej ale może warto wymienić żaróweczki na świeże?
Nosiłem się z opisem już jakiś czas i w końcu mnie zdopingowałeś.
Opis przeróbki
viewtopic.php?f=44&t=2767

pzdr

Re: Mało czytelne kontrolki.

: 09 lip 2013, 01:32
autor: KrisDOA
Piekny pisze:Żarówka nowa nic nie da, musiała by być mocniejsza, tylko po co, TTRka tak ma.
Luz wrzuca sie bez patrzenia na "N", to zdrowszy i bezpieczniejszy odruch a kierunki pamiętać wyłączać i tyle :D
Ale jak? Popuszczając sprzęgło metodą chybił-trafił? W butach crossowych ciężko to wyczuć... Sorry ale to mój pierwszy motór wcześniej był Ogar z silnikiem Jawy :omg: Właśnie jestem w trakcie robienia kategorii A ale już się zakochałem na wieki, do tego stopnia że już do auta wsiadam bo muszę :(

Re: Mało czytelne kontrolki.

: 09 lip 2013, 05:48
autor: Piekny
KrisDOA pisze:
Piekny pisze:Żarówka nowa nic nie da, musiała by być mocniejsza, tylko po co, TTRka tak ma.
Luz wrzuca sie bez patrzenia na "N", to zdrowszy i bezpieczniejszy odruch a kierunki pamiętać wyłączać i tyle :D
Ale jak? Popuszczając sprzęgło metodą chybił-trafił? W butach crossowych ciężko to wyczuć... Sorry ale to mój pierwszy motór wcześniej był Ogar z silnikiem Jawy :omg: Właśnie jestem w trakcie robienia kategorii A ale już się zakochałem na wieki, do tego stopnia że już do auta wsiadam bo muszę :(
Żadne chybił trafił, jeśli motocykl/skrzynia biegów jest sprawna to w przypadku TTRki luz wbijasz delikatnie popychając dźwignie w górę z jedynki (w innych motocyklach czasem prościej jest lekko "zbić" z dwójki), jeżdżę tylko w wysokich butach crossowych i nie ma problemów z wyczuciem. Kontrolki mogą czasem zawieść a to żaróweczka, kabelek, czujnik i co potem, każde skrzyżowanie i postój na sprzęgle? :)
Jeździć, jeździć i wyczuć swoją koze.

Re: Mało czytelne kontrolki.

: 09 lip 2013, 08:28
autor: Pawlo
Dokładnie, tylko i wyłącznie kwestia wyczucia i żadne kontrolki nie są potrzebne. Dużą rolę odgrywa sprzęgło o czym się niedawno przekonałem, bo jak cały czas ciągnie to czasem się można zesrać a luzu nie wrzucić :lol:

Re: Mało czytelne kontrolki.

: 10 lip 2013, 17:55
autor: kucyk
Ja wstawiłem zwykłe żaróweczki 4W i różnica jest diametralna. Oczywiście na +