Strona 10 z 12

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

: 01 sie 2013, 20:44
autor: mazi
Kudłaty91 pisze:Dzisiaj zamówiłem w ASO uszczelkę komory pływakowej bo nie mieli na miejscu więc trochę poczekam..pływak ustawiony jak na razie na 25mm według manuala. Trochę skomplikowana ta metoda na wężyk, ale spróbuję ją jutro zastosować dzięki za pomoc. :browar:

Kudłaty, jak będziesz miał przerywanie powyżej 5kRPM to nie jęcz tylko obniżaj poziom.
My z Mateuszem głowiliśmy się nad jego 1VJ.
Przed remontem motocykl szedł pełną gębą na czerwone pole, niezależnie od obciążenia.
Po remoncie, bez zmian w ustawieniu gaźników, przerywanie powyżej 4-5kRPM i brak mocy. Wychodziło, że miał za mało paliwa... i guzik prawda. Każde zwiększenie poziomu nic nie zmieniało. Dopiero po solidnym obniżeniu poziomu motocykl odżył.
Wróciła moc, wróciła chęć kręcania na czerwone.
Identycznie było z moim 43F. Dopiero po zjechaniu z poziomem paliwa motocykl przestał przerywać... dziwne, ale piszę jak jest.

Skomplikowane w tym wszystkim jest jedynie odnalezienie przyczyny przerywania, a to masz podane na talerzu - reszta w Twoich rękach. Jak poskładasz chętnie popatrzę jak Twoje Tenere przyspiesza :-) bo Mateusza bardzo zacnie, porównując do Transa mam wrażenie, że lepiej zbiera się... a na pewno na dobrym wydechu dostarcza dużo więcej wrażeń!

Tak więc działaj i zdawaj relację z wyników :bananasaluta: :pstryk:

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

: 02 sie 2013, 05:35
autor: ArturS
U mnie było tak samo. Dopiero zacząłem walczyć z ustawieniem na wężyk, trzymając się górnej granicy, to moto przestało kaszleć przy pałowaniu. Teraz jeszcze będę testował opcję z podwyższeniem iglic, przynajmniej prawej, bo za słabo idzie na wysokich obrotach. Żonowy XT po wprowadzeniu na obroty dostaje mocnego kopa, a u mnie nic się nie dzieje. U mnie iglice na środku, tam podniesione o jedną pozycję. Spalanie podobne - na jednej trasie ponad 500km moja tenerka zjadła 4.11l/100km, a 3TB 3.97l/100km - tyle, że ja obciążony (moje 94kg+sakwy), no i czasami dawałem po garach wyprzedzając więcej niż potrzeba, a później czekałem na spokojnie jadącą żonę ;)

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

: 02 sie 2013, 16:09
autor: Kudłaty91
Uszczelka dotarła, silnik się zbiera o niebo lepiej niż wcześniej bez zacięć :bananaevil: choć czasem przy dodaniu gazu czuć lekkie przyduszenie :niewiem:

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

: 02 sie 2013, 17:14
autor: terenowiecc
Wymiana uszczelki pomogła? :niewiem:

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

: 02 sie 2013, 18:06
autor: Kudłaty91
terenowiecc pisze:Wymiana uszczelki pomogła? :niewiem:

Uszczelka komory nie miała na to wpływu. Zrobiłem MIX zaworka iglicowego i podniosłem poziom paliwa, choć jeszcze za mało bo czasem się dusi;/

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

: 13 sie 2013, 17:59
autor: Kudłaty91
mazi pisze:
Kudłaty91 pisze:Dzisiaj zamówiłem w ASO uszczelkę komory pływakowej bo nie mieli na miejscu więc trochę poczekam..pływak ustawiony jak na razie na 25mm według manuala. Trochę skomplikowana ta metoda na wężyk, ale spróbuję ją jutro zastosować dzięki za pomoc. :browar:

Kudłaty, jak będziesz miał przerywanie powyżej 5kRPM to nie jęcz tylko obniżaj poziom.
My z Mateuszem głowiliśmy się nad jego 1VJ.
Przed remontem motocykl szedł pełną gębą na czerwone pole, niezależnie od obciążenia.
Po remoncie, bez zmian w ustawieniu gaźników, przerywanie powyżej 4-5kRPM i brak mocy. Wychodziło, że miał za mało paliwa... i guzik prawda. Każde zwiększenie poziomu nic nie zmieniało. Dopiero po solidnym obniżeniu poziomu motocykl odżył.
Wróciła moc, wróciła chęć kręcania na czerwone.
Identycznie było z moim 43F. Dopiero po zjechaniu z poziomem paliwa motocykl przestał przerywać... dziwne, ale piszę jak jest.

Skomplikowane w tym wszystkim jest jedynie odnalezienie przyczyny przerywania, a to masz podane na talerzu - reszta w Twoich rękach. Jak poskładasz chętnie popatrzę jak Twoje Tenere przyspiesza :-) bo Mateusza bardzo zacnie, porównując do Transa mam wrażenie, że lepiej zbiera się... a na pewno na dobrym wydechu dostarcza dużo więcej wrażeń!

Tak więc działaj i zdawaj relację z wyników :bananasaluta: :pstryk:
Dzisiaj znalazłem czas i wyjąłem nieszczęsny gaźnik. Podniosłem poziom według zaleceń chyba coś na 21mm. Jest gorzej w sumie niż było ale tym razem chyba jest zbyt dużo paliwa. Objawy:
1) Na ssaniu błyskawicznie gaśnie,
2) Przy dodaniu gazu przerywa ( od najmniejszych obrotów),

Jutro kolejne podejście :niewiem:

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

: 13 sie 2013, 18:17
autor: Pawlo
Miałeś obniżyć poziom, a nie podnosić :)

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

: 13 sie 2013, 18:40
autor: Kudłaty91
Pawlo pisze:Miałeś obniżyć poziom, a nie podnosić :)
haha no nie może być :confetti:

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

: 13 sie 2013, 20:09
autor: qpa
Jak uszczelka się nie mieście w rowek to umyjcie ją wodą z mydłem i wysuszcie, skurczy się, ewentualnie zamrażarka.

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

: 15 sie 2013, 14:58
autor: Kudłaty91
Walki z gaźnikiem uważam za temat zamknięty :bananaevil: Dzięki Terenowiec za wskazówki telefoniczne! :D Kolejny etap prac to pomalowanie czachy, wypolerowanie plastików oraz obszycie kanapy CDN