Yamaha XT 600Z Ténéré

Pokaż innym swój motocykl!
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: mazi »

Kudłaty91 pisze:Dzisiaj zamówiłem w ASO uszczelkę komory pływakowej bo nie mieli na miejscu więc trochę poczekam..pływak ustawiony jak na razie na 25mm według manuala. Trochę skomplikowana ta metoda na wężyk, ale spróbuję ją jutro zastosować dzięki za pomoc. :browar:

Kudłaty, jak będziesz miał przerywanie powyżej 5kRPM to nie jęcz tylko obniżaj poziom.
My z Mateuszem głowiliśmy się nad jego 1VJ.
Przed remontem motocykl szedł pełną gębą na czerwone pole, niezależnie od obciążenia.
Po remoncie, bez zmian w ustawieniu gaźników, przerywanie powyżej 4-5kRPM i brak mocy. Wychodziło, że miał za mało paliwa... i guzik prawda. Każde zwiększenie poziomu nic nie zmieniało. Dopiero po solidnym obniżeniu poziomu motocykl odżył.
Wróciła moc, wróciła chęć kręcania na czerwone.
Identycznie było z moim 43F. Dopiero po zjechaniu z poziomem paliwa motocykl przestał przerywać... dziwne, ale piszę jak jest.

Skomplikowane w tym wszystkim jest jedynie odnalezienie przyczyny przerywania, a to masz podane na talerzu - reszta w Twoich rękach. Jak poskładasz chętnie popatrzę jak Twoje Tenere przyspiesza :-) bo Mateusza bardzo zacnie, porównując do Transa mam wrażenie, że lepiej zbiera się... a na pewno na dobrym wydechu dostarcza dużo więcej wrażeń!

Tak więc działaj i zdawaj relację z wyników :bananasaluta: :pstryk:
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: ArturS »

U mnie było tak samo. Dopiero zacząłem walczyć z ustawieniem na wężyk, trzymając się górnej granicy, to moto przestało kaszleć przy pałowaniu. Teraz jeszcze będę testował opcję z podwyższeniem iglic, przynajmniej prawej, bo za słabo idzie na wysokich obrotach. Żonowy XT po wprowadzeniu na obroty dostaje mocnego kopa, a u mnie nic się nie dzieje. U mnie iglice na środku, tam podniesione o jedną pozycję. Spalanie podobne - na jednej trasie ponad 500km moja tenerka zjadła 4.11l/100km, a 3TB 3.97l/100km - tyle, że ja obciążony (moje 94kg+sakwy), no i czasami dawałem po garach wyprzedzając więcej niż potrzeba, a później czekałem na spokojnie jadącą żonę ;)
Kudłaty91

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: Kudłaty91 »

Uszczelka dotarła, silnik się zbiera o niebo lepiej niż wcześniej bez zacięć :bananaevil: choć czasem przy dodaniu gazu czuć lekkie przyduszenie :niewiem:
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: terenowiecc »

Wymiana uszczelki pomogła? :niewiem:
Kudłaty91

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: Kudłaty91 »

terenowiecc pisze:Wymiana uszczelki pomogła? :niewiem:

Uszczelka komory nie miała na to wpływu. Zrobiłem MIX zaworka iglicowego i podniosłem poziom paliwa, choć jeszcze za mało bo czasem się dusi;/
Kudłaty91

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: Kudłaty91 »

mazi pisze:
Kudłaty91 pisze:Dzisiaj zamówiłem w ASO uszczelkę komory pływakowej bo nie mieli na miejscu więc trochę poczekam..pływak ustawiony jak na razie na 25mm według manuala. Trochę skomplikowana ta metoda na wężyk, ale spróbuję ją jutro zastosować dzięki za pomoc. :browar:

Kudłaty, jak będziesz miał przerywanie powyżej 5kRPM to nie jęcz tylko obniżaj poziom.
My z Mateuszem głowiliśmy się nad jego 1VJ.
Przed remontem motocykl szedł pełną gębą na czerwone pole, niezależnie od obciążenia.
Po remoncie, bez zmian w ustawieniu gaźników, przerywanie powyżej 4-5kRPM i brak mocy. Wychodziło, że miał za mało paliwa... i guzik prawda. Każde zwiększenie poziomu nic nie zmieniało. Dopiero po solidnym obniżeniu poziomu motocykl odżył.
Wróciła moc, wróciła chęć kręcania na czerwone.
Identycznie było z moim 43F. Dopiero po zjechaniu z poziomem paliwa motocykl przestał przerywać... dziwne, ale piszę jak jest.

Skomplikowane w tym wszystkim jest jedynie odnalezienie przyczyny przerywania, a to masz podane na talerzu - reszta w Twoich rękach. Jak poskładasz chętnie popatrzę jak Twoje Tenere przyspiesza :-) bo Mateusza bardzo zacnie, porównując do Transa mam wrażenie, że lepiej zbiera się... a na pewno na dobrym wydechu dostarcza dużo więcej wrażeń!

Tak więc działaj i zdawaj relację z wyników :bananasaluta: :pstryk:
Dzisiaj znalazłem czas i wyjąłem nieszczęsny gaźnik. Podniosłem poziom według zaleceń chyba coś na 21mm. Jest gorzej w sumie niż było ale tym razem chyba jest zbyt dużo paliwa. Objawy:
1) Na ssaniu błyskawicznie gaśnie,
2) Przy dodaniu gazu przerywa ( od najmniejszych obrotów),

Jutro kolejne podejście :niewiem:
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: Pawlo »

Miałeś obniżyć poziom, a nie podnosić :)
Obrazek
Kudłaty91

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: Kudłaty91 »

Pawlo pisze:Miałeś obniżyć poziom, a nie podnosić :)
haha no nie może być :confetti:
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: qpa »

Jak uszczelka się nie mieście w rowek to umyjcie ją wodą z mydłem i wysuszcie, skurczy się, ewentualnie zamrażarka.
Kudłaty91

Re: Yamaha XT 600Z Ténéré

Post autor: Kudłaty91 »

Walki z gaźnikiem uważam za temat zamknięty :bananaevil: Dzięki Terenowiec za wskazówki telefoniczne! :D Kolejny etap prac to pomalowanie czachy, wypolerowanie plastików oraz obszycie kanapy CDN
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ