Obniżenie TT600

Forum poświęcone modyfikacjom TT.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Obniżenie TT600

Post autor: ArturS »

Szukam lekkiego enduro dla mojej żony, najchętniej kupiłbym DR350SE, ale już dwie uciekły mi sprzed nosa i generalnie jest wygwizdów na allegro. Zaczęło mi dzisiaj po głowie chodzić, żeby przymierzyć ją do XT600 3TB, ale po opinii dwóch dziewczyn, ujeżdżające takowe, odpuściłem. I teraz tak:
- NX250 - ...ujowe koła 19/16, czyli ni w dupę do niczego co się porusza po drogach, a na wyprawach dodatkowo mocno to komplikuje sprawę
- XT600 - za ciężki
- XT350 - odpalany jedynie na kopajkę, stary, średni dostęp do części (choć jeszcze nie przekreśliłem)
- DR350SE - jedyny, z którym coś można zrobić, części opór, koła idealnie 21/18, można obniżyć, ale niemal nie do dostania :?
I tak sobie myślę, może jakąś TT-kę, co nie stoi na UPSach można jakoś konkretnie obniżyć? :niewiem: Waga na poziomie DR350SE, koła 21/18, silnik bliźniaczy do XT i jedyny problem, podobnie jak w DRce, to wysokość siodła. Potrzebuję enduraka do turystyki, nie do skakania, więc nawet jakby ze skoku zawiasu zostało po 170mm, to wystarczy nad wyrost. Jakieś pomysły? Da się coś zrobić? :niewiem:
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Obniżenie TT600

Post autor: Pawlo »

Ciężka sprawa. Jedyne słuszne obniżenie TT to wsadzenie małych kółek :) Na kołach SM siedzi baaardzo nisko, a zawiecha dalej jest dobra ;) Ewentualnie jakby zaaplikować wąskie 17 cali i do tego jakieś opony enduro i też by dało radę, ale to i z oponami problem i gorzej się tym jeździ :niewiem: Pozostaje jeszcze przeszczep na gorszą zawiechę, a to trochę lipa...
Obrazek
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Obniżenie TT600

Post autor: ArturS »

Rzecz w tym, że koła najlepiej żeby zostały 21/18 :?
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Obniżenie TT600

Post autor: Magic »

A tak się spytam ile twoja małżonka ma wzrostu? Przymierzałeś ją do swojej TENERE? Może niech trochę pojeździ na jakimś sprzęcie, to na pewno opanuje sprawę.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Obniżenie TT600

Post autor: ArturS »

Ale ona nie jest zielona z jazdy. Wzrost ok 168cm. Cały zeszły sezon przelatała na KLE 500. Tyle, że KLE zatankowany to 199kg, do tego stelaże, gmole, szybka, grzane manety, olejarka itd i już jest dobre 205-210kg. Ja sobie z tym radziłem, ale ja to 93kg, a Magda z 55kg, czyli moto = ona razy cztery - nierówna walka. W off nawet nie było co próbować wjeżdżać, bo najmniejsze podparcie w najlepszy wypadku skończyłoby się glebą, w najgorszym pozrywanymi więzadłami. Zresztą jak już przyszło do podnoszenia to się sam zdziwiłem, bo tenerka ledwo z 20kg lżejsza, ale ją podnoszę od tak, a KLEkota musiałem kilka razy odpuścić i się lepiej zaprzeć - widać trochę inny środek ciężkości, w końcu tamto to był twin. Na tenerkę jej nie wrzucę, bo to też kloc, choć zaczął mi chodzić po głowie 3TB. Z opinii Rudej wynika, że niema tragedii po przesiadce z NX250, ale znowu dwie inne kobiety próbują zmienić XT na coś lżejszego, bo sobie nie radzą :niewiem: Tak czy inaczej, coby to nie było, to najpierw trzeba obniżyć, bo bez tego bez zsiadania z motka nie da się wycofać nawet o centymetr. Sam wiem ile się z tym męczyłem na tenerce - teraz już mam obniżone siodło, więc o niebo lepiej, ale tak, to zawsze brakowało mi kilku cm.
Obrazek
A no i mówiąc OFF mam na myśli zwykłe szutrowe dróżki, a nie rycie po lasach i błotach.
ODPOWIEDZ