Yamaha XT600 43F
- Kula
- Po ośki w błocie
- Posty: 623
- Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
- Motocykl: XR 400R
- Lokalizacja: Sadłuki
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
nawet jak się zabrudzi, to bardzo łatwo taki łańcuch umyć
Ja będę kombinował ze Scottoilerem
Ja będę kombinował ze Scottoilerem
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
- Tomiacho
- Po kostki w błocie
- Posty: 330
- Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
- Motocykl: XT 600 43f
- Lokalizacja: Piła
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
Ja stosuje spray motula albo ostatnio kupiłem motoline. Moim zdaniem dobry spray jest lepszy niż taka oliwiarka. Co prawda łańcuch robi się cały biały i wszystko sie klei aż z palców zmyć sie nie da. Ale chyba chodzi o to żeby taki specjalny smar przeniknął przez uszczelniacze w łańcuchu i dobrze smarował w środku tych tulejek. Nie tylko ochlapał olejem łańcuch, koło i koszulke na plecach
Cold and Ugly
Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
IMO nie masz racjiTomiacho pisze:Ja stosuje spray motula albo ostatnio kupiłem motoline. Moim zdaniem dobry spray jest lepszy niż taka oliwiarka.
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
- ogur69
- Po kostki w błocie
- Posty: 298
- Rejestracja: 21 sty 2010, 21:40
- Lokalizacja: witnica
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
producenci łańcuchuw zalecają smarowanie olejem 80w90 coś wtym musi być,ja na hipolowe smarowanie nienarzekam,prawie zawsze mam czysty tłusty łańcuch
ludzie dzielą się na czystych i szczęśliwych
- Tomiacho
- Po kostki w błocie
- Posty: 330
- Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
- Motocykl: XT 600 43f
- Lokalizacja: Piła
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
Nie wiem trzeba byłoby to przetestować jakie rozwiązanie przedłuża żywotność łańcucha.
Cold and Ugly
Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
Dokładnie.ogur69 pisze:po zakupie xt600 zużyłem jeden spray zanim zbudowałem oliwiarke przezten okres łańcuch wyglądał na 530 anie 520 tak zarusł i ztwardniał że pół wieczoru myłem go naftą i szczotką do zębów od tego czasu mam oliwiarke i jak w piachu nawet się zaklei to zwiększam dawke i świeci się jest zawsze tłusty także oszczędza zębatki przez prawie półtora roku jeden raz podciągnąłem łańcuch o ząbek
Smarowanie olejem to imo najlepszy pomysł. Raz - skuteczny, dwa - wygodny, trzy - tani. Łańcuch jest cały czas tłusty i czysty, a jeśli nawet zabije się go błotem/piachem to albo tak jak Ogur pisze zwiększyć dawkę i jest zaraz czysty, albo po prostu spłukać wodą i jest czyściutki, a później przejechać się kawałek i jest nasmarowany.
Po zakupie XT łańcuch starałem się w miarę regularnie smarować olejem i chyba mu to służy, bo odkąd moto jest w moich rękach to nie naciągałem łańcucha, gdyż nie ma takiej potrzeby. Cały czas jest na 4 czy 5 ząbku napinacz i jest ok
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
Cześć!
Wczoraj moja Koza dostała nowy bucik na tył, tylny zawias i gumę osłaniającą dół amora i mały wahacz od góry.
Stary (czerwony)/nowy (czarny) amor:
Nowy bucik na tył (Mitas C10 120/80, a szerokość identyczna jak mojego AC10 140/80), tzn. nie nowy, bo używka, ale w dużo lepszym stanie niż AC10:
Zmiana zawiasu wyszła na duży +. Koza jest trochę wyższa (nawet wyższa, niż Maziego 1VJ) i tył jest twardszy. Oponka również ok, bardzo ładnie wgryza się w glebę Mitas-szitas pewnie szybko poleci, ale ten sezon może da radę.
Wczoraj moja Koza dostała nowy bucik na tył, tylny zawias i gumę osłaniającą dół amora i mały wahacz od góry.
Stary (czerwony)/nowy (czarny) amor:
Nowy bucik na tył (Mitas C10 120/80, a szerokość identyczna jak mojego AC10 140/80), tzn. nie nowy, bo używka, ale w dużo lepszym stanie niż AC10:
Zmiana zawiasu wyszła na duży +. Koza jest trochę wyższa (nawet wyższa, niż Maziego 1VJ) i tył jest twardszy. Oponka również ok, bardzo ładnie wgryza się w glebę Mitas-szitas pewnie szybko poleci, ale ten sezon może da radę.
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
Foto z dzisiaj:
Moto bez żadnych zmian. Sezon trwa, aby paliwko lane i latane
Moto bez żadnych zmian. Sezon trwa, aby paliwko lane i latane
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 113
- Rejestracja: 24 lut 2010, 08:23
- Motocykl: TT 600S
- Lokalizacja: lks
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
Zauważyłem że masz podpiętą 2 linkę do dekompresora. Czyli jakiś alternatywne podparcie zaworu oprócz automatycznego ale nie widzę na zdjęciach dodatkowej klamki. Czym to uruchamiasz ? Sam sie zastanawiam czy nie zamontować czego takiego tylko nie bardzo wiem z czego by podpasiła jakaś mała klamka.
- Trampek
- Po kostki w błocie
- Posty: 228
- Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
- Lokalizacja: Rabka/ Szczecin
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
tu masz na przykład oryginał z WR-ki
http://www.cambouis.com/xt600/600TTR-pr ... mandes.htm
jak i kilka innych patentów
http://www.cambouis.com/xt600/600TTR-pr ... mandes.htm
jak i kilka innych patentów
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic