Yamaha XT600 43F
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Yamaha XT600 43F
Witam,
Koza zakupiona 01.Sierpnia.2009. Przez kilka tygodni wakacji i kawałek września nalatane ok. 1,5kkm. Później moto umyte, nasmarowane i na zimę zaparkowane w cieplutkim garażu.
Jako iż sprzęt dorosły i styrany przez wiek oraz warunki w jakich był użytkowany postanowiliśmy wraz z Bratem i Ojcem wziąć się za solidny zimowy przegląd, serwis i renowację wizualną.
Postaram się przedstawić pokrótce to co zostało zrobione do tej pory i na bieżąco będę informował o dalszych postępach w pracach.
Koza cała i zdrowa (jeszcze na podwórku poprzedniego właściciela):
W trakcie sezonu:
I nadszedł czas na rozbiórkę:
Po kilku dobrych godzinach spędzonych w garażu moto zostało rozebrane w drobny mak.
Najwięcej problemów mieliśmy z rozebraniem wahacza - element (mały wahacz) łączący amor centralny z wahaczem nie był smarowany dość długo...jeśli wogóle był i dwie ośki po prostu się zatarły. Żeby to rozebrać musieliśmy użyć prasy, bo w żaden inny sposób nie szło tego zrobić.
Po rozebraniu i obadaniu wszystkiego zaczęliśmy powoli czyścić i odnawiać wszystko.
Na allegro udało nam się znaleźć ten element wahacza z nieco młodszego XT (łożyskowany):
I przy okazji zakupiliśmy gumę ochronną na mocowanie amora:
Następnie na warsztat poszła rama - mycie, czyszczenie i malowanie (podkład i 2 warstwy farby). Malowaniem zajął się Ojciec, gdyż za piaskowanie i malowanie proszkowe w pobliskim warsztacie zażyczono sobie 350zł i ze względu na ograniczony budżet postanowiliśmy to zrobić we własnym zakresie.
Po kilku dniach rama pomalowana i muszę przyznać, ze wyszło na prawdę przyzwoicie jak na domowe warunki:
Do malowanie poszły również inne elementy:
Kolektor wydechowy:
Wydech:
Zacisk:
oraz wiele innych, drobniejszych części takich jak kiera, półki, podnóżki itd.
Obecnie pracujemy nad instalacją elektryczną - przegląd i wymiana niektórych fragmentów.
Powoli wszystko zaczyna nabierać wygląda, czekamy na części i smar miedziany, i niedługo zaczniemy kompletować Kozę.
Jak prace zostaną ukończone to przedstawię efekt końcowy i podsumowanie kosztów.
link do galerii: http://picasaweb.google.pl/terenowiecc/ ... Remont2009#
Pozdrawiam,
terenowiecc
Koza zakupiona 01.Sierpnia.2009. Przez kilka tygodni wakacji i kawałek września nalatane ok. 1,5kkm. Później moto umyte, nasmarowane i na zimę zaparkowane w cieplutkim garażu.
Jako iż sprzęt dorosły i styrany przez wiek oraz warunki w jakich był użytkowany postanowiliśmy wraz z Bratem i Ojcem wziąć się za solidny zimowy przegląd, serwis i renowację wizualną.
Postaram się przedstawić pokrótce to co zostało zrobione do tej pory i na bieżąco będę informował o dalszych postępach w pracach.
Koza cała i zdrowa (jeszcze na podwórku poprzedniego właściciela):
W trakcie sezonu:
I nadszedł czas na rozbiórkę:
Po kilku dobrych godzinach spędzonych w garażu moto zostało rozebrane w drobny mak.
Najwięcej problemów mieliśmy z rozebraniem wahacza - element (mały wahacz) łączący amor centralny z wahaczem nie był smarowany dość długo...jeśli wogóle był i dwie ośki po prostu się zatarły. Żeby to rozebrać musieliśmy użyć prasy, bo w żaden inny sposób nie szło tego zrobić.
Po rozebraniu i obadaniu wszystkiego zaczęliśmy powoli czyścić i odnawiać wszystko.
Na allegro udało nam się znaleźć ten element wahacza z nieco młodszego XT (łożyskowany):
I przy okazji zakupiliśmy gumę ochronną na mocowanie amora:
Następnie na warsztat poszła rama - mycie, czyszczenie i malowanie (podkład i 2 warstwy farby). Malowaniem zajął się Ojciec, gdyż za piaskowanie i malowanie proszkowe w pobliskim warsztacie zażyczono sobie 350zł i ze względu na ograniczony budżet postanowiliśmy to zrobić we własnym zakresie.
Po kilku dniach rama pomalowana i muszę przyznać, ze wyszło na prawdę przyzwoicie jak na domowe warunki:
Do malowanie poszły również inne elementy:
Kolektor wydechowy:
Wydech:
Zacisk:
oraz wiele innych, drobniejszych części takich jak kiera, półki, podnóżki itd.
Obecnie pracujemy nad instalacją elektryczną - przegląd i wymiana niektórych fragmentów.
Powoli wszystko zaczyna nabierać wygląda, czekamy na części i smar miedziany, i niedługo zaczniemy kompletować Kozę.
Jak prace zostaną ukończone to przedstawię efekt końcowy i podsumowanie kosztów.
link do galerii: http://picasaweb.google.pl/terenowiecc/ ... Remont2009#
Pozdrawiam,
terenowiecc
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
Powoli Koza zaczyna nabierać kształtów:
Pozdrawiam
terenowiecc
Pozdrawiam
terenowiecc
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
Remontu ciąg dalszy!
Małe zakupy:
- Olej Motul 3000 20W50 4T 4L
- Olej Lotos Semisyntetic 10W40 1L
- Akumulator Varta Funstar YTX9-BS 12V 8Ah
- Łańcuszek rozrządu TourMax
- Manetki
- Świeca
- Filtr powietrza
- Filtr oleju
- Zębatka zdawcza 14Z
- 4 Kierunkowskazy
O kosztach napiszę w podsumowaniu.
Z rozsypki części powoli zaczyna powstawać Koza:
Regulator napięcia został przeniesiony w inne miejsce:
Niedługo sprzęt będzie gotowy do sezonu
Małe zakupy:
- Olej Motul 3000 20W50 4T 4L
- Olej Lotos Semisyntetic 10W40 1L
- Akumulator Varta Funstar YTX9-BS 12V 8Ah
- Łańcuszek rozrządu TourMax
- Manetki
- Świeca
- Filtr powietrza
- Filtr oleju
- Zębatka zdawcza 14Z
- 4 Kierunkowskazy
O kosztach napiszę w podsumowaniu.
Z rozsypki części powoli zaczyna powstawać Koza:
Regulator napięcia został przeniesiony w inne miejsce:
Niedługo sprzęt będzie gotowy do sezonu
- ogur69
- Po kostki w błocie
- Posty: 298
- Rejestracja: 21 sty 2010, 21:40
- Lokalizacja: witnica
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
czym pomalowałeś kolektor wydechowy czy to jest żaroodporne gdyż też mam zamiar pomalować bo mam ceglasto biały
ludzie dzielą się na czystych i szczęśliwych
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
Kolektor został pomalowany farbą żaroodporną. Czas pokaże na ile ona jest żaroodporna
Przed malowaniem trzeba pamiętać, aby dokładnie odtłuścić powierzchnie do malowania benzyną ekstrakcyjną.
Przed malowaniem trzeba pamiętać, aby dokładnie odtłuścić powierzchnie do malowania benzyną ekstrakcyjną.
- ogur69
- Po kostki w błocie
- Posty: 298
- Rejestracja: 21 sty 2010, 21:40
- Lokalizacja: witnica
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
kiedyś malowałem w m72 sprajem chyba do 300stopni odporność czarny mat i bardzo krótko wytrzymało
ludzie dzielą się na czystych i szczęśliwych
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
Moja ma niby wytrzymać 400 stopni. Czy to wystarczy zweryfikują pierwsze wypady w teren.
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
Fajna Jawa
Co do malowania kolektora - możliwe, że trwałość zbyt wielka nie będzie.
Jak ganiałem Junakiem miałem pomalowaną przedłużkę między kolankiem a rybką - farba w miarę trzymała się - ale i temperatury w tym miejscu były niższe.
Swój kolektor też zrzuciłem i zamierzam podmalować go.
terenowca XT wreszcie zaczął przypominać motocykl a nie kupkę złomu
Trochę kosmetycznych zmian zaszło, mam nadzieję że na plus. Jeszcze przydałoby się ucywilizować tylny bagażnik
Co do malowania kolektora - możliwe, że trwałość zbyt wielka nie będzie.
Jak ganiałem Junakiem miałem pomalowaną przedłużkę między kolankiem a rybką - farba w miarę trzymała się - ale i temperatury w tym miejscu były niższe.
Swój kolektor też zrzuciłem i zamierzam podmalować go.
terenowca XT wreszcie zaczął przypominać motocykl a nie kupkę złomu
Trochę kosmetycznych zmian zaszło, mam nadzieję że na plus. Jeszcze przydałoby się ucywilizować tylny bagażnik
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
-
- Lubiący błoto
- Posty: 31
- Rejestracja: 26 lut 2010, 09:57
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
Proponuję zobić tak jak ja to zrobiłem...Wydech/tłumik i rura do tłumika od kolanka ( miejsce około osłonki przed oparzeniem) pomalować sprayem do 400 stopni natomiast głowice (tylko okolice wylotu/wydechu) i rurę do (osłonki przed oparzeniem) pomalowac sprayem 800 stopni moze byc dupli color - taka firma - mozna je kupic w wielu sklepach motoryz. lub na allegro. Mozna tez innej firmy ale ja zrobiłem tym sposobem i mam spokoj 3 sezon - wszystko jest czarne jak nalezy i nic nie odłazi. Wczesniej zedrzec papierem sciernym rdze czy farbe do metalu odtłuscic - najlepszy rozp nitro ! ( najlepiej byłoby pomalować wszystko tym do 800 st tylko ze jest drozszy a mlowałem jeszcze cały cylinder z głowica)
- bohun
- Po kostki w błocie
- Posty: 117
- Rejestracja: 06 sty 2010, 16:25
- Motocykl: XL600V PD10
- Lokalizacja: Lubaczów / Rezszów
Re: terenowiecc & Yamaha XT600 43F - Remont 2009/10
Ja u siebie malowałem farbą żaroodporną z puszki nie pamiętaj już jaka to była ale pędzlem i kilka warstw , bo wcześniej to pod pistoletem malowałem, schodziło po paru wyjazdach.
Tutaj mała galeria z remontu wiosennego 2009 http://picasaweb.google.com/Daymeex/Rem ... 00z_Tenere#
Tutaj mała galeria z remontu wiosennego 2009 http://picasaweb.google.com/Daymeex/Rem ... 00z_Tenere#
Kto prędko daje, ten 2 razy daje.