Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
-
- Lubiący błoto
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 18:03
- Motocykl: Yamaha XT 600 3TB
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Sam postaram się to ogarnąć. U mechanika był oddany na wymianę uszczelniaczy, był również na chodzie i tak stał dwa lata bo nie mógł zrobić, instalacja rozszarpana, moduł z odciętymi kablami dał mi do ręki, brak iskry. Instalacje zrobiłem, gaźnik wyczyscilem, iskra jest i szukam dalej co jeszcze mógł z****ć.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Na górnej inspekcji będziesz widział GMPlako pisze:Czy jak odkrece korek od dostępu do nakrętki magneta, to dam radę określić gdzie jest klin?
-
- Lubiący błoto
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 18:03
- Motocykl: Yamaha XT 600 3TB
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Więc tak, mam gmp, krzywki w dół, wałek od obrotomierza w pionie. Luz jest tylko na jednym zaworze wydechowym reszta cały czas podparta.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Czyli ustaw zawory i pal!
-
- Lubiący błoto
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 18:03
- Motocykl: Yamaha XT 600 3TB
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Ten rozrząd nie daje mi spokoju, może pokażę jak to wygląda. Pomarańczowy kolor na kluczu to znacznik "T" (zgrywa się z kluczem)no i właśnie w tym momencie jest widoczny punkt na kole zębatym w wizjerze czyli ta kropka. No ewidentnie coś tu nie tak.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 18:03
- Motocykl: Yamaha XT 600 3TB
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Zawory ustawione, iskra jest, brak reakcji. Próbowałem na tzw. kielicha to jest pojedynczy strzał z tłumika. Zmieniłem cewkę, przewód, fajkę i jest to samo. Próbowałem na zmostkowanym czujniku stopki i odwrotnie. Bez efektów.
- kurol
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
- Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
- Lokalizacja: Krakow
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Na kole magnesowym masz dwa znaki,pierwszy GMP i drugi chyba 11stopni przed GMP,napewno patrzysz na dobry ?
Tego dekielka nigdy u siebie nie wykrecalem ale chyba pod nim jest os popychacza i nie sluzy on raczej do kontroli porawnego ustawienia rozrzadu,chyba ze w xt jest inaczej niz w ttr.
Tego dekielka nigdy u siebie nie wykrecalem ale chyba pod nim jest os popychacza i nie sluzy on raczej do kontroli porawnego ustawienia rozrzadu,chyba ze w xt jest inaczej niz w ttr.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 18:03
- Motocykl: Yamaha XT 600 3TB
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Jak bym nie kręcił, w żadnym momencie znacznik z koła zębatego wałka nie pokrywa się z żadnym z trzech znaczników na magnecie patrząc przez wizjery.
- kurol
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
- Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
- Lokalizacja: Krakow
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Przestawiony rozrząd. Zdejmuj pokrywę wałka, inaczej do tego nie dojdziesz. Ten otwór w pokrywie rozrządu służy do czegoś innego, to nie jest inspekcja do podglądu znaków na kole. Mogę ew. jutro (jeśli nie zapomnę) policzyć coś takiego, żelako pisze:Ten rozrząd nie daje mi spokoju, może pokażę jak to wygląda. Pomarańczowy kolor na kluczu to znacznik "T" (zgrywa się z kluczem)no i właśnie w tym momencie jest widoczny punkt na kole zębatym w wizjerze czyli ta kropka. No ewidentnie coś tu nie tak.
1. Ustawiasz GMP
2. Cofasz powolutku wał i liczysz ile zębów wałka rozrządu się przesunęło do momentu aż zobaczysz poziomą linię.
W ten sposób nic nie ustawisz, ale jeśli rozrząd będzie konkretnie przestawiony, albo np. zerwany klin na kole magnesowym, to zamiast np 5 zębów naliczysz 10-15.
Ja bym ściągał dekiel alternatora i sprawdził czy klina nie ścięło. Jeśli nie, to porywa zaworów do góry i sprawdzać ustawienie rozrządu, co prawidłowo robi się właśnie na zdjętym kole magnesowym. W repertuarze silników XT/TT600 widziałem kilka ściętych klinów i... jeden pęknięty wałek rozrządu. Natomiast konkretnie przestawiony rozrząd na 99% spowoduje uderzenie tłoka o zawór, a to już zaboli po kieszeni, szczególnie w silnikach ze starszym typem głowicy (brak zamienników zaworów).