Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Wszystko o tym motocyklu.
lako
Lubiący błoto
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2018, 18:03
Motocykl: Yamaha XT 600 3TB

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: lako »

Sam postaram się to ogarnąć. U mechanika był oddany na wymianę uszczelniaczy, był również na chodzie i tak stał dwa lata bo nie mógł zrobić, instalacja rozszarpana, moduł z odciętymi kablami dał mi do ręki, brak iskry. Instalacje zrobiłem, gaźnik wyczyscilem, iskra jest i szukam dalej co jeszcze mógł z****ć.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: ArturS »

lako pisze:Czy jak odkrece korek od dostępu do nakrętki magneta, to dam radę określić gdzie jest klin?
Na górnej inspekcji będziesz widział GMP
lako
Lubiący błoto
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2018, 18:03
Motocykl: Yamaha XT 600 3TB

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: lako »

Więc tak, mam gmp, krzywki w dół, wałek od obrotomierza w pionie. Luz jest tylko na jednym zaworze wydechowym reszta cały czas podparta.
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: qpa »

Czyli ustaw zawory i pal! :)
lako
Lubiący błoto
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2018, 18:03
Motocykl: Yamaha XT 600 3TB

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: lako »

Ten rozrząd nie daje mi spokoju, może pokażę jak to wygląda. Pomarańczowy kolor na kluczu to znacznik "T" (zgrywa się z kluczem)no i właśnie w tym momencie jest widoczny punkt na kole zębatym w wizjerze czyli ta kropka. No ewidentnie coś tu nie tak. Obrazek
lako
Lubiący błoto
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2018, 18:03
Motocykl: Yamaha XT 600 3TB

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: lako »

Zawory ustawione, iskra jest, brak reakcji. Próbowałem na tzw. kielicha to jest pojedynczy strzał z tłumika. Zmieniłem cewkę, przewód, fajkę i jest to samo. Próbowałem na zmostkowanym czujniku stopki i odwrotnie. Bez efektów.
Awatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
Lokalizacja: Krakow

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: kurol »

Na kole magnesowym masz dwa znaki,pierwszy GMP i drugi chyba 11stopni przed GMP,napewno patrzysz na dobry ?
Tego dekielka nigdy u siebie nie wykrecalem ale chyba pod nim jest os popychacza i nie sluzy on raczej do kontroli porawnego ustawienia rozrzadu,chyba ze w xt jest inaczej niz w ttr.
lako
Lubiący błoto
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2018, 18:03
Motocykl: Yamaha XT 600 3TB

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: lako »

Jak bym nie kręcił, w żadnym momencie znacznik z koła zębatego wałka nie pokrywa się z żadnym z trzech znaczników na magnecie patrząc przez wizjery.
Awatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
Lokalizacja: Krakow

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: kurol »

Na magnecie sa tylko dwa znaki
Po mojemu gorny dekielek w pokrywie zaworow (po Twojemu wizjer) nie sluzy do podgladu znaku na zebatce walka rozrzadu.

Obrazek
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: ArturS »

lako pisze:Ten rozrząd nie daje mi spokoju, może pokażę jak to wygląda. Pomarańczowy kolor na kluczu to znacznik "T" (zgrywa się z kluczem)no i właśnie w tym momencie jest widoczny punkt na kole zębatym w wizjerze czyli ta kropka. No ewidentnie coś tu nie tak. Obrazek
Przestawiony rozrząd. Zdejmuj pokrywę wałka, inaczej do tego nie dojdziesz. Ten otwór w pokrywie rozrządu służy do czegoś innego, to nie jest inspekcja do podglądu znaków na kole. Mogę ew. jutro (jeśli nie zapomnę) policzyć coś takiego, że
1. Ustawiasz GMP
2. Cofasz powolutku wał i liczysz ile zębów wałka rozrządu się przesunęło do momentu aż zobaczysz poziomą linię.

W ten sposób nic nie ustawisz, ale jeśli rozrząd będzie konkretnie przestawiony, albo np. zerwany klin na kole magnesowym, to zamiast np 5 zębów naliczysz 10-15.

Ja bym ściągał dekiel alternatora i sprawdził czy klina nie ścięło. Jeśli nie, to porywa zaworów do góry i sprawdzać ustawienie rozrządu, co prawidłowo robi się właśnie na zdjętym kole magnesowym. W repertuarze silników XT/TT600 widziałem kilka ściętych klinów i... jeden pęknięty wałek rozrządu. Natomiast konkretnie przestawiony rozrząd na 99% spowoduje uderzenie tłoka o zawór, a to już zaboli po kieszeni, szczególnie w silnikach ze starszym typem głowicy (brak zamienników zaworów).
ODPOWIEDZ