Strona 3 z 4

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

: 23 kwie 2014, 06:34
autor: mnich_88
zrobiłem tak samo, smar dookoła ramki i jest idealnie szczelnie, najważniejsze aby dość często tam zaglądać, a nie jak koleś co od niego kupiłem TTRke, filtr był strasznie zmaltretowany, ramka połamana i filtr podarty lekko

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

: 29 lis 2014, 09:26
autor: luceq
Piekny pisze:Ja dawałem około 160zł, za nówke w ASO, co jak co ale przy naszych motkach gdzie zamienniki są tak gówniane, że gaźnik mógł by je zassać do środka uważam że lepiej dopłacić do oryginalnego który po odpowiednim montażu i regularnym czyszczeniu jest prawie że wieczny.
Po za tym nie wiem jak te twinairy ale oryginał posmarowany na całym rancie smarem łożyskowym i wsadzony w airbox nie puszcza grama lewego powietrza i nawet wody jeśli pechowo lekko podtopimy motka - miałem nieprzyjemność sprawdzić. Pierwsza część gdzie jest "brudne" powietrze była zroszona wodą, za to na "czysta" cześć była idealnie sucha. :ugeek:
Podzielam opinie dołożenia nieco grosza i zakup filtra z logiem Yamaha.

Na filtrze twin... prześmigałem jeden sezon przyklejając do niego oryginalne ramki. Szczerze nie polecam takiego rozwiązania. W moim przypadku (dużo jazdy w błocie) od momentu zamontowania tego filtra moto nie równo pracowało a po całym sezonie miałem wrażenie że filtr się skurczył. Obecnie mam oryginalny filtr a problem z nierówną pracą silnika znikł.

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

: 30 paź 2016, 15:00
autor: Dalti
ogrzeje kotleta
twina wsadziłem i mam wrażenie ze silnik łapie za dużo powietrza na nowych w porównaniu do oryginalnego .
filtr gąbkowy choć rozmiarowo pasuje do starej kratki filtra oryginalnego jest sporo cieńszy ma zaledwie 17-22mm z plastikiem,to o połowa grubości starego ory. Jest zalany hipolem ,możne to w tym problem :facepalm:

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

: 30 paź 2016, 19:47
autor: Gacek
Dalti pisze:ogrzeje kotleta
twina wsadziłem i mam wrażenie ze silnik łapie za dużo powietrza na nowych w porównaniu do oryginalnego .
filtr gąbkowy choć rozmiarowo pasuje do starej kratki filtra oryginalnego jest sporo cieńszy ma zaledwie 17-22mm z plastikiem,to o połowa grubości starego ory. Jest zalany hipolem ,możne to w tym problem :facepalm:
Hipol na ile miałem do czynienia to przekładniowa oliwa ? co robi ta oliwa na filtrze w twoim airbox ? :shock:

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

: 30 paź 2016, 20:43
autor: mazi
Dalti pisze:ogrzeje kotleta
twina wsadziłem i mam wrażenie ze silnik łapie za dużo powietrza na nowych w porównaniu do oryginalnego .
filtr gąbkowy choć rozmiarowo pasuje do starej kratki filtra oryginalnego jest sporo cieńszy ma zaledwie 17-22mm z plastikiem,to o połowa grubości starego ory. Jest zalany hipolem ,możne to w tym problem :facepalm:
Hipola to ja używam do smarowania łańcucha.
Dedykowany olej do filtrów powietrza nie kosztuje majątku... :facepalm:

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

: 01 lis 2016, 13:23
autor: Dalti
Zgadza się to olej przekładniowy .tez smaruje hipolem łańcuch a do filtra używałem 20w50 i jeździło w ttr bez problemu ,zresztą w serwisówce masz tam zalecane lub.....

NOTE: Rinse properly and dry perfectly by squeezing the filtering element, without twisting it!
4. Inspect: • Filtering element Damaged ➔ Replace. 5. Apply: • SAE 20W50 engine oil or special filter oil all over filter surface 6. Squeeze out: • Excess oil
NOTE: The filtering element should be wet but not dripping

hipolem bodajże smarowaliśmy tez filtr ,ale to były czasy jak nic nie było.
Pojeżdżę tym trochę a późnej nasączę K&N do filtrów zobaczę jaka różnica w ttr. w sumie zasada smarowania filtra jest po to żeby nie dostawał się piach i kusz :confetti: a nie inne właściwości ;) .


Czy ktoś z was używał tego zamiennika filtra powietrza (twinnAir) ? bo jest o polowe cieńszy ,na pewno robi to różnice .Stary polecał do kosza ,tylko kratkę wykorzystałem.

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

: 01 lis 2016, 18:26
autor: ArturS
K&N to filtr bawełniany, tam się stosuje całkowicie inny olej do nasączania. Właściwie to nie olej, a płyn - z filtra gąbkowego spłynie chyba jak woda. Lepiej już zostać przy jakimkolwiek oleju.
Olej do filtrów gąbkowych ma taką zaletę, że jest lepki, dosłownie - ciągnie się jak rzadki klej. Zwykły olej takich właściwości niema. Minus jest taki, że filtr potrafi się zupełnie zabić po jednym dniu jazdy "jako drugi". Ten minus jest też plusem - jeśli syf nie zatrzyma się na filtrze, to znaczy że poleci dalej ;)
Nie polecam olejów do filtrów w sprayu, używałem wielu. Przy rozprężeniu robią za zamrażacz i trudno ocenić czy "już wystarczy", przez co łatwo przedobrzyć. Za cenę 400ml w sprayu można kupić 1l zwykłego lanego - taki wg mnie łatwiej dawkować i wystarcza na baaaardzo długo.
Zwykłym olejem silnikowym nasączałem filtr dwa razy, gdy trafił mi się dwutygodniowy wyjazd w wiecznym pyle i mała buteleczka z olejem do filtrów skończyła się po tygodniu (czyszczenie filtra co dwa dni). Czymś trzeba było się ratować. Na miejscu nie widzę potrzeby testowania wytrzymałości silnika na zapylenie ;)

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

: 01 lis 2016, 19:23
autor: Dalti
ArturS coś tam na półce, zostało do filtrów powietrza z tej firmy K&N. możliwe ze to nie do gąbkowych ,ale się kleji ,Dla mnie to jakiś glut z rozcieńczalnikami w spay.(air filter oil).20/50 mam pod dostatkiem .

ArturS Co masz na sklepie jakiś sprawdzony olej tylko nie w spray?

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

: 01 lis 2016, 22:04
autor: ArturS
Najtaniej teraz wychodzi litrowy multiair, sam tego używam.

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

: 02 lis 2016, 12:02
autor: Dalti
ArturS pisze:Najtaniej teraz wychodzi litrowy multiair, sam tego używam.
Zamówione ,zapłacone