Kompatybilność modułów

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Kompatybilność modułów

Post autor: Gacek »

Zapytam ? czy lewy karter 3tb tez nie jest inny ? bo jak pamiętam kiedyś przymierzałem uszczelki miałem zestaw kompatybilny do wszystkich wersji i o ile dobrze pamiętam to żadna inna nie pasuje .3tb ma w lewej polowce otwór na koło pośrednie do rozrusznika inaczej tez wygląda sprawa kanałów olejowych z tego powodu trochę inaczej to wszystko tam wyglada.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Kompatybilność modułów

Post autor: mazi »

Gacek pisze:Zapytam ? czy lewy karter 3tb tez nie jest inny ? bo jak pamiętam kiedyś przymierzałem uszczelki miałem zestaw kompatybilny do wszystkich wersji i o ile dobrze pamiętam to żadna inna nie pasuje .3tb ma w lewej polowce otwór na koło pośrednie do rozrusznika inaczej tez wygląda sprawa kanałów olejowych z tego powodu trochę inaczej to wszystko tam wyglada.
Jeszcze na 100% nie wiem. Mamy dodatkowy dekiel pod mniejsze magneto (tak jak w 3TB) i tam otwory pasują.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Kompatybilność modułów

Post autor: terenowiecc »

Powinno to grać ale już dzisiaj nie mieliśmy czasu obadać. Po niedzieli się sprawdzi dokładnie.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Kompatybilność modułów

Post autor: terenowiecc »

Podam dla potomnych: Zarówno dekiel jak i magneto jest w pełni kompatybilne pomiędzy 3TB a starymi Tenere.
Mam jeszcze pytanko, czy większa liczba zwojów na cewkach o czymś świadczy? Wpływa na moc w jakiś sposób?
Pytanie zapewne banalne ale dla mnie niezupełnie bo tępy jestem jeżeli o prąd chodzi :lol:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Kompatybilność modułów

Post autor: Gacek »

Właściwie
to pasowało by w tym momencie zdjęciami udokumentować taki fakt bo sprzeczność informacji jaka panuje w sieci to po prostu wielka porażka i mnie osobiście nic nie mówi słowo stara Tenera tak jak model 3tb który ciągnie się pasmem wychodzących podwersji .Ilu ludzi tyle zdań.

.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Kompatybilność modułów

Post autor: terenowiecc »

Mowa o silniku 1VJ z roku 1987 i 3TB z roku 1996. Obydwa silniki posiadają rozrusznik. Wszystko jest mocowane w ten sam sposób i wszystko pasuje, każda jedna śruba.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kompatybilność modułów

Post autor: Pawlo »

Natknąłem się jeszcze na taką stronkę, nie wiem czy widziałeś?
http://www.xt600.de/xt_werkstatt/_baste ... in_1vj.htm
Gość robi przeszczep z 3TB do 1VJ, tylko nie wiem co on tam sprechen, bo to nie mój język :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Kompatybilność modułów

Post autor: terenowiecc »

Pawlo pisze:Natknąłem się jeszcze na taką stronkę, nie wiem czy widziałeś?
http://www.xt600.de/xt_werkstatt/_baste ... in_1vj.htm
Gość robi przeszczep z 3TB do 1VJ, tylko nie wiem co on tam sprechen, bo to nie mój język :mrgreen:
Widziałem, rozumiem tyle co Ty :lol:
Z grubsza przetłumaczyłem to kiedyś sobie.
Ogólnie sam silnik pasuje plug&play tylko elektrykę 1VJ trzeba ogarnąć pod silnik 3TB i można to zrobić na dwa sposoby:
1. Przerzucić całe bebechy wraz z deklem z 1VJ do 3TB: magneto, altek, dekiel - wszytsko pasuje, chwila roboty i gra. Ja tak właśnie zrobiłem.
2. Pobawić się w kabelkach i to podłączyć ale to już wymaga chociaż minimum wiedzy o elektronice a, że ja lewy w tych tematach jestem to się nie bawiłem w to. Drugi sposób jest dokładnie opisany i rozrysowany na niemieckiej stronie z linku wyżej.

Ogólnie niemieckie strony mnie zadziwiają, można tam znaleźć dosłownie wszystko na temat XT. Szkoda, że języka nie ogarniam nic a nic :klnie:

No tak, wygadałem się co motam. Niedługo temat na forum będzie
bany0071
Czyścioch
Posty: 3
Rejestracja: 11 mar 2014, 15:51
Motocykl: ttr 250 95r.

Re: Kompatybilność modułów

Post autor: bany0071 »

Witam, mój problem polega na uporządkowaniu kablologii we wtyczce do 'czarnej skrzynki' czyli do modułu, posiadam ttr 250 z elektrycznym rozrusznikiem, oznaczenie modułu to 0J41, słowem który kabelek w której dziurce, nie wszystkie dwa kable wiszą luźno, czarny jest podłączony do czerwono czarnego czyli 2w1. Serwisówka również pokazuje coś innego, także zwyczajnie proszę o zdjęcia waszych wtyczek do modułu widocznymi kolorami kabli, myślę że to pomoże mi je uporządkować.
tak to mniej więcej u mnie wygląda:
Obrazek
Dariusz87
Czyścioch
Posty: 18
Rejestracja: 16 mar 2020, 19:50
Motocykl: Yamaha TTR swap 3TB

Re: Kompatybilność modułów

Post autor: Dariusz87 »

Elo.
dzekson pisze:Nie podejdzie takie podłączenie.

Są niekompatybilne elektrycznie i funkcjonalnie: silnik z roku '96 wymaga modułu TCI (tranzystorowy/cyfrowy),
podczas gdy elektronika z '87 roku to układ CDI (pojemnościowy/tyrystorowy/analogowy)[/b
Modele XT600 robione do roku 1989 włącznie, takie jak:
34L/55W/43F/3AJ/1VJ/3UW/59X/3SW/36A/5Y1/5Y3/2KF/2NF/3TB(kickstart only)
są są wyposażone w moduły CDI funkcjonalnie kompatybilne, chociaż mogą mieć różne konektory i kolory kabli,
a także posiadać dodatkowe następujące przewody:
- niebieski do czujnika biegu neutralnego
- niebiesko/żółty do czujnika rozłożenia podpórki bocznej
- błękitny do kontrolki biegu neutralnego
Te dodatkowe kable modułu nie wpływają na poprawność pracy w innym modelu z listy pod warunkiem
ich odpowiedniego podłączenia.

Od roku 1990 XT600 wyposażone są w zapłon TCI i dotyczy to modeli:
3TB(electric start)/3UW/3UX/DJ02/4PT
i moduły z tych modeli są teoretycznie kompatybilne elektrycznie i funkcjonalnie.


Teoretycznie? A jak jest to w praktyce? ktoś coś wie? wiem że temat stary ale potrzeba mi odp na to czy podejdzie mi modul 4PT-82305-01 w miejsce 3TB-82305-00
ODPOWIEDZ