Strona 1 z 1
średnica cylindra, szlif cylindra
: 09 lip 2012, 07:46
autor: bambam11
Ponieważ bardzo długo próbowałem siuę czegoś dowiedzieć nt, który mam szlif i nic konkretnego nie znalazłem na forach postanowiłem się podzielić zdobytą wiedzą.
Nadmienie tylko, że mam xt 500 z 88r(ale wszystkich XT i cgyba ogólnie YAMAH się to tyczy)
Nominalna średnica to 87mm a ja mam 87,25 mm. Pierścienie dostępne są o rozmiarach:
87 mm- nominal
87,5 mm-1-szy szlif
88 mm- 2-gi szlif
Więc skąd mój wymiar????
Ano, kiedyś YAMAHA robiła cztery szlify co 0,25mm (I-0,25, II-0,05, III-0,75, IV-1) ale od lat już tak nie robia, robią tylko 2.
Lipa kupić pierścienie na te starsze szlify pośrednie dlatego mam zamiar kupić większe i zeszlifować zamek do pożądanego wymiaru. Zobacze co z tego wyjdzie.
Pozdro
Re: średnica cylindra, szlif cylindra
: 09 lip 2012, 07:53
autor: maciek_tt6
tyle może zużycia masz cylindra 87.25mm, to kup na 1 nad wymiar tłok kpl na 87.50mm zrób szlif i będzie jak trzeba bez żadnych kombinacji. chyba że koszta za duże są tego dla Ciebie.
Re: średnica cylindra, szlif cylindra
: 09 lip 2012, 08:03
autor: bambam11
wątpię żeby się tyle zdarło zwłaszcza, że tłok ma podobny wymiar a szczelina między nim a cylindrem mieści się w tolerancji.
Skoro tłok nie ruszony, cylinder nie porycowany i bez garbu u góry to nie ma sesnu szlifować, tym samym ruszać utwardzonej powierzchni.
A te wymiary szlifów co 0,25 to mi szef serwisu YAMAHY wyjaśnił jak zamawiałem pierścienie(no oczywiście piersze próbował wciś, że mi bez problemu szlif zrobią)
Re: średnica cylindra, szlif cylindra
: 09 lip 2012, 08:15
autor: szpadyzor45
Nadal mogą ci zrobić szlif co 0,25. TKRJ produkuje tłoki co 0.25 (mowa o xt600). Ja miałem 95.50 teraz 95.75 - wszystko zależy od stanu cylindra bo czasem 0.25 może braknąć dlatego wolą robić co 0,50. W moim przypadku również cylinder jak malina się wydawał - bez rys, bez garbu, ale za to jajko było.
Re: średnica cylindra, szlif cylindra
: 10 lip 2012, 04:28
autor: bambam11
Mogą i zrobić pewnie co 0,1 ale jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi...
W moim przypadku szlif+komplet tłoka będzie z 700-800 zł, a wymieniając pierścienie 195 zł-różnica jest(najwyżej bede te 195 w plecy ale raczej powinno być ok)
W ogóle bym tego nie ruszał ale w 5h potrafił spapać 2l oleju.
Temat poruszyłem po to żeby wyjaśnić o co kaman z tymi szlifami bo się sporo naszukałem i w zasadzie nic konkretnego nie znalazłem, bo jedni piszą, że 0,25 to zbierają(li) czyli średnica zwiększa się o 0,50 inni że zbierają po 50 a jeszcze inni nie wiadomo co. A człowiek nie wie w końcu jakie pierścienie ma kupić.
A tak z innej beczki- bo ta 500 jakaś nietypowa ale zalatuje mi na 600 2kf-czy jest podkładka między łożyskiem a zębatką 2-go biegu na wałku głównym(zdawczym) po lewej stronie silnika?
600 nie 2kf tylko ten starszy model miała taką podkładke ale i kółko zębate było inne-cieńsze.
Pozdro