Strona 1 z 4

Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

: 04 cze 2012, 20:07
autor: jeton
Witam wszystkich.

Doszedłem do tego że trzeba jednak wymienić tłok, pierścienie itd.
I mam pytanie. Jaki tłok wybrać do ttrki? Moi znajomi polecają Wossnera z dwoma pierścieniami. Mechanik używa zawsze Wiseco. Chciałbym poznać Wasze zdanie na ten temat. Może macie także jakieś wskazówki lub kruczki na które można się naciąć. Czy nowy kuty tłok daje więcej mocy?

Re: Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

: 04 cze 2012, 20:31
autor: mazi
Ja mam TKRJ i daje radę :-)

Poczekaj aż ArturS wróci z przejażdżka na Bałkany to zda relację ze swojego wynalazku pod marką TKRJ :bananaevil:

Re: Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

: 04 cze 2012, 20:50
autor: qpa
kuty tłok nie daje wiecej mocy, tylko te podnoszące kompresje sam w sobie ma tylko inna konstrukcje od odlewanych

ja mam u siebie w ttr wossnera, kilka moto mi znanych lata na tych tłokach i nikomu nic sie nie stało

Re: Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

: 04 cze 2012, 21:44
autor: terenowiecc
Ja zapodam TKRJ do siebie jak będę górę robił, u Maziego lata już od kilku sezonów i jest wszystko ok, Artur teraz zapodał, kilka innych osób tez jeździ na tych tłokach i opinie pozytywne są.

Re: Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

: 05 cze 2012, 08:25
autor: jeton
qpa pisze:kuty tłok nie daje wiecej mocy, tylko te podnoszące kompresje
Dzięki, czy wszystkie wossnery podnoszą kompresję? Co daje większa kompresja? (plusy minusy?)

Re: Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

: 05 cze 2012, 08:45
autor: Gacek
Większa kompresja przekłada się na większą moc , wossner podnosi kompresję w nieznacznym stopniu wiec nie będzie to odczuwalne , ma pomniejszone płaszczyzny przylegania do cylindra ,materiał tłoka poprzez fakt odkuwania ma wyższe parametry wytrzymałości natomiast ulega większemu rozciągnięciu pod wpływem temperatury . Wizualnie podgląd gabarytów wygląda to tak http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 476dx.jpg/http://imageshack.us/photo/my-images/36/dscn1478a.jpg/http://imageshack.us/photo/my-images/59/dscn1475f.jpg/ .
No i jak zauważysz pewne - elementy są kryte teflonem

Re: Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

: 05 cze 2012, 08:48
autor: jeton
Gacek pisze:ma pomniejszone płaszczyzny przylegania do cylindra ,materiał tłoka poprzez fakt odkuwania ma wyższe parametry wytrzymałości natomiast ulega większemu rozciągnięciu pod wpływem temperatury .
Widać że jest lżejszy i mniejszy. Ale czy to rozciąganie pod wpływem temp. nie jest akurat w ttr zagrożeniem?

Re: Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

: 05 cze 2012, 09:05
autor: Gacek
Ten tłok jest inaczej pasowany do cylindra niż oryginał ori jest 0.045-0.065 limit 0.1 wossner tu w zaleznosci od rocznika występowały tolerancje 0.07 - 0.08 limit chyba jak w oryginale u mnie po około 25 - 30 Kkm z pomiarów wynikało ze ma 0.01 zużycia wymieniłem wtedy pierścienie ponieważ zbliżał się do limitu zużycia na luzach zamkowych .Trochę niezbyt profesjonalne podejście :? ALE czasami tak w życiu wychodzi :oops: .

Re: Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

: 05 cze 2012, 09:12
autor: jeton
Ok dzięki, a co z tą temperaturą i rozciąganiem. Nie ma to większego wpływu na głowicę?

Przy okazji: Ile kilometrów docierałeś ten tłok?

Re: Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

: 05 cze 2012, 13:57
autor: Gacek
jeton pisze:Ok dzięki, a co z tą temperaturą i rozciąganiem. Nie ma to większego wpływu na głowicę?

Przy okazji: Ile kilometrów docierałeś ten tłok?


Cały czas się dociera :lol: - ale zadajesz pytania :) przestał się nadmiernie grzać to zaczął dostawać porządnie w palnik :D do tysiąca robiłem podmianki co postój po tysiącu zmieniłem filtr i oliwę.