Strona 8 z 9

Re: xt ohlins gazowy

: 10 maja 2012, 06:22
autor: Gacek
ArturS -zapytam jaką długość ma twoja sprężyna ? a jaką powinna mieć ? (wymiar z manuala ja niestety nie posiadam do 3AJ )
Do 3 TB jakoś nie znalazłem limitu który dyskwalifikuje a mam ubitą według manuala 1 mm no moze 2 ;) ..Dla przednich znalazłem limit dla tyłu nie :roll: .

Re: xt ohlins gazowy

: 10 maja 2012, 07:08
autor: ArturS
Wstyd przyznać, ale nie mierzyłem jaką mam długość :? W weekend sprawdzę. Minimalnych wartości się nie doszukałem.
Obrazek

Re: xt ohlins gazowy

: 10 maja 2012, 07:22
autor: Gacek
Ciężko mi już za tymi wersjami nadążyć u mnie zrzucona sprężyna 8 zwoi z amortyzatora opisanego jako 3AJ ma 245 mm .Nie wiem sam co mam o tym myśleć :roll:

Re: xt ohlins gazowy

: 11 maja 2012, 20:51
autor: ArturS
U mnie sprężyna też okazała się mieć 245mm.
Obrazek

Na amor wchodzi całkowicie luźno, tzn. zostaje ok centymetra gwintu, więc mieszczą się obie nakrętki. Zestawienie pustego motocykla ze stopki bocznej do pionu powoduje bardzo duże ugięcie amora mimo całkowicie skręconego napięcia.
Obrazek

Dałem do toczenia dwie podkładki, każda po pół centymetra. To mniej więcej tyle ile zostaje gwintu przy maksymalnym skręceniu, czyli dodanie ich pod sprężynę, przy minimalnym nastawie da to samo co bez nich przy max.
Obrazek
Obrazek

Podkładki wędrują pomiędzy górne tuleje
Obrazek

Żeby założyć sprężynę potrzebowałem pomocy kumple - przycisnąłem ją swoim cielskiem (94kg ;) ), a on chwycił gwint pierwszą nakrętką. Na razie nie naprężałem zbyt mocno.
Obrazek

Re: xt ohlins gazowy

: 12 maja 2012, 14:59
autor: Gacek
Nie pozostanie nic innego jak się cieszyć jak te stare sprężyny przeżyją ściskowe eksperymenty ;) , ja swoje gniotłem podnośnikiem samochodowym w naprędce skleconej ramce z drewnianych kantówek :P .
Po raz pierwszy udało mi się w tym typie uzyskać jako takie sagi :) .

Re: xt ohlins gazowy

: 27 maja 2012, 10:40
autor: Gacek
Przyznam się uczciwie ze amor z 3AJ narobił mi sporo bigosu w moim xt pozbawił mnie opcji wyciągnięcia tyłu do góry ze wzgl na swoją długość wiec z nie jest kompatybilny bez przedłużki z przednim zawiasem i moto się prowadzi jak czopera. Fajnie na tym się śmiga opcja regulacji tłumienia jest dodatkowym atutem jednak minus jaki uzyskałem na prześwicie do szutrowania po
górkach powoduje moje obawy o ew stan karterów .
Kończę w sumie osłonę pod silnik w tym tygodniu dojdzie pewnie zacisk wiec pozostanie tylko czekać na adekwatną pogodę aby to wszystko przetestować 8-) .

Re: xt ohlins gazowy

: 22 lip 2012, 13:56
autor: Gacek
Po rozebraniu amora 3tb sporo spraw jakby mi się wyjaśniło co było przyczyna utraty tłumienia .
Oliwa to już śmierdząca ciecz nie przypominająca oleju - amor praktycznie bez szans na regeneracje w garażowych warunkach :? .muszę jeszcze rozebrać 3AJ aby uzyskać pełniejszy obraz Japońskich cudów . Może ktoś posiada jakiś uwalony za symboliczną cenę to bym przygarnął bo ten który posiadam dobrze jeszcze tłumi jak na moje odczucie ale w pewnych ustawieniach słychać szumy oliwy chodzącej po zaworze.

Re: xt ohlins gazowy

: 13 gru 2012, 12:38
autor: Gacek
Sporo czasu minęło od ostatniego postu - rozebrałem jeszcze dwa amortyzatory które systematycznie męczę jak pro linki :P i w każdym na poziomie komory kompresji zarznięta tuleja :shock: .
Nigdy bym nie pomyślał ze przepracowana oliwa w amortyzatorze moze przybrać postać twardej grudki która w kontakcie z ruchem pewnych podzespołów potrafi zdziałać takie spustoszenie w całym układzie :o .

Re: xt ohlins gazowy

: 13 gru 2012, 15:21
autor: ArturS
:shock: fotki robisz? Ciekawy jestem jak to wygląda.

Re: xt ohlins gazowy

: 14 gru 2012, 07:32
autor: Gacek
Właściwie to nie robiłem fotek :? ale obiecuję ze wrzucę jak znajdę chwilę wolnego czasu ;) .