Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
Wczorajszego dnia skrzynka biegów została złożona. Wybierak pracuje jak w maśle, każdy bieg ładnie się zasprzęgla. Samo złożenie wydawało się proste w założeniu, ale zbyt mocno ufam serwisówką co skutkowało moją upartością w schowaniu pierścienia smarowniczego(wałek zdawczy) wewnątrz, a nie na zewnątrz skrzyni. Później sprawdzenie poprawności działania i uporczywe szukanie "jedynki", przy nieosiowym ustawieniu wałków na jednej połówce. Po złączeniu obu karterów dopiero widoczny był efekt:
Główny mechanik Daniel:
I cała reszta:
Główny mechanik Daniel:
I cała reszta:
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2498
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
Dla potomnych którzy odkurzą ten wątek za parę lat warto wspomnieć że śruby wskazane przez manual zabezpieczone środkiem:
LOCtite 245 - do ponownego odkręcenia(kolor niebieski)
Natomiast połączenie karterów uszczelnione za pomocą Versach Chemie (koloru szarego)
LOCtite 245 - do ponownego odkręcenia(kolor niebieski)
Natomiast połączenie karterów uszczelnione za pomocą Versach Chemie (koloru szarego)
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2498
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
Magic, czy będzie polerka żeberek cylindra i głowicy? Przy całym czarnym silniku i moto wyglądało by to zarąbiście
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
Trafiłeś w 10 Work in progress...
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
- do chwili kiedy nie jeździć po błocie o ile silnik wyciągnięty z ramy jest obrabialnyPawlo pisze:Magic, czy będzie polerka żeberek cylindra i głowicy? Przy całym czarnym silniku i moto wyglądało by to zarąbiście
w ramie już nie .Nie mam zupełnie farby nigdzie na silniku ale nie jestem pedantem wiec mi to nie przeszkadza ale jak komuś zależy na efektach to należało by sporo czasu wygospodarować na "sprzątanie " .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2498
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
Witam w kolejnym odcinku Do It Yoursefl z serii XT
Dni 9/10.XI.2012r ubiegły pod hasłami składania góry silnika oraz zestawu prądotwórczego. Na pierwszy ogień poszedł cylinder z tłokiem. Trzeba przyznać że pierścienie od Wossnera są strasznie twarde i ciężko było wsunąć tłok w cylinder, ale udało się mimo bolesnych palców. Głowica oraz pokrywa już z górki. Trzeba było jednak dokupić parę boltów, bo nie które już się nie nadawały do tego podkładki miedziane. Wszystkie śruby do tej pory wkręcane były tylko i wyłącznie za pomocą klucza Dynamometrycznego. W sumie potrzebowaliśmy aż 3, na różne momenty dokręceń. Proszę nie sugerować się zdjęciem z 1 groszówką, nie mieliśmy możliwości zablokowania wału w inny sposób niż ukazany na obrazku. Lepiej jest uzbroić się w chwytak do kół magnesowych - mniej ryzyka. W niezbędne miejsca klej do gwintów Loctite. Koniec już tuż tuż...
Dni 9/10.XI.2012r ubiegły pod hasłami składania góry silnika oraz zestawu prądotwórczego. Na pierwszy ogień poszedł cylinder z tłokiem. Trzeba przyznać że pierścienie od Wossnera są strasznie twarde i ciężko było wsunąć tłok w cylinder, ale udało się mimo bolesnych palców. Głowica oraz pokrywa już z górki. Trzeba było jednak dokupić parę boltów, bo nie które już się nie nadawały do tego podkładki miedziane. Wszystkie śruby do tej pory wkręcane były tylko i wyłącznie za pomocą klucza Dynamometrycznego. W sumie potrzebowaliśmy aż 3, na różne momenty dokręceń. Proszę nie sugerować się zdjęciem z 1 groszówką, nie mieliśmy możliwości zablokowania wału w inny sposób niż ukazany na obrazku. Lepiej jest uzbroić się w chwytak do kół magnesowych - mniej ryzyka. W niezbędne miejsca klej do gwintów Loctite. Koniec już tuż tuż...
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
Pseudo skompletowany silnik DJ02 w czarnym malowaniu z kickstarterem: