Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Pokaż innym swój motocykl!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Wczorajszego dnia skrzynka biegów została złożona. Wybierak pracuje jak w maśle, każdy bieg ładnie się zasprzęgla. Samo złożenie wydawało się proste w założeniu, ale zbyt mocno ufam serwisówką co skutkowało moją upartością w schowaniu pierścienia smarowniczego(wałek zdawczy) wewnątrz, a nie na zewnątrz skrzyni. Później sprawdzenie poprawności działania i uporczywe szukanie "jedynki", przy nieosiowym ustawieniu wałków na jednej połówce. Po złączeniu obu karterów dopiero widoczny był efekt:

Główny mechanik Daniel:
Obrazek

I cała reszta:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2498
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Pawlo »

No to z silnikiem będziesz miał spokój na kilka dobrych lat ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Dla potomnych którzy odkurzą ten wątek za parę lat warto wspomnieć że śruby wskazane przez manual zabezpieczone środkiem:

LOCtite 245 - do ponownego odkręcenia(kolor niebieski)
Obrazek

Natomiast połączenie karterów uszczelnione za pomocą Versach Chemie (koloru szarego)
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2498
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Pawlo »

Magic, czy będzie polerka żeberek cylindra i głowicy? :) Przy całym czarnym silniku i moto wyglądało by to zarąbiście :slinka:
Obrazek
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Trafiłeś w 10 :) Work in progress... :browar:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Gacek »

Pawlo pisze:Magic, czy będzie polerka żeberek cylindra i głowicy? :) Przy całym czarnym silniku i moto wyglądało by to zarąbiście :slinka:
- do chwili kiedy nie jeździć po błocie o ile silnik wyciągnięty z ramy jest obrabialny
w ramie już nie .Nie mam zupełnie farby nigdzie na silniku ale nie jestem pedantem wiec mi to nie przeszkadza ale jak komuś zależy na efektach to należało by sporo czasu wygospodarować na "sprzątanie " .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Uaktualniam :)

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2498
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Pawlo »

Piękna kolorystyka :slinka:
Obrazek
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Witam w kolejnym odcinku Do It Yoursefl z serii XT :)

Dni 9/10.XI.2012r ubiegły pod hasłami składania góry silnika oraz zestawu prądotwórczego. Na pierwszy ogień poszedł cylinder z tłokiem. Trzeba przyznać że pierścienie od Wossnera są strasznie twarde i ciężko było wsunąć tłok w cylinder, ale udało się mimo bolesnych palców. Głowica oraz pokrywa już z górki. Trzeba było jednak dokupić parę boltów, bo nie które już się nie nadawały do tego podkładki miedziane. Wszystkie śruby do tej pory wkręcane były tylko i wyłącznie za pomocą klucza Dynamometrycznego. W sumie potrzebowaliśmy aż 3, na różne momenty dokręceń. Proszę nie sugerować się zdjęciem z 1 groszówką, nie mieliśmy możliwości zablokowania wału w inny sposób niż ukazany na obrazku. Lepiej jest uzbroić się w chwytak do kół magnesowych - mniej ryzyka. W niezbędne miejsca klej do gwintów Loctite. Koniec już tuż tuż...

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.

Post autor: Magic »

Pseudo skompletowany silnik DJ02 w czarnym malowaniu z kickstarterem:

Obrazek

:slinka:
ODPOWIEDZ