Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
Witam sedecznie,
Prace przy moim motocyklu rozpoczęte z dniem dzisiejszym. Zaczęliśmy od wyjęcia silnika - następne prace w niedalekiej przyszłości... Główne zadanie - doprowadzenie silnika do ładu oraz założenie kick startera. Dodatkowe prace wizualne na całym motocyklu też są przewidziane, ale o tym później. Zdjęcia z dzisiejszych manewrów:
MYCIE:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
WARSZTAT:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Honda CB 900 Custom w posiadaniu Daniela
1.
2.
...z podziękowaniem dla Daniela - Rycerza Nocy, który pomógł już nie raz
...kolejne foto-relacje już wkrótce...
Prace przy moim motocyklu rozpoczęte z dniem dzisiejszym. Zaczęliśmy od wyjęcia silnika - następne prace w niedalekiej przyszłości... Główne zadanie - doprowadzenie silnika do ładu oraz założenie kick startera. Dodatkowe prace wizualne na całym motocyklu też są przewidziane, ale o tym później. Zdjęcia z dzisiejszych manewrów:
MYCIE:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
WARSZTAT:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Honda CB 900 Custom w posiadaniu Daniela
1.
2.
...z podziękowaniem dla Daniela - Rycerza Nocy, który pomógł już nie raz
...kolejne foto-relacje już wkrótce...
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 128
- Rejestracja: 17 sty 2012, 20:15
- Motocykl: DR650SE
- Lokalizacja: Toruń
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
opisz dokladnie jak przerobisz na kopke ,bo tez sie nad tym zastanawiam bo zostal mi caly walek z zebatkami sprezynami i duperelami od tt,ale ta przerobka dopiero na przyszly sezon sie zajme,
DR800
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
Niemiaszki opisują operacje na tej stronie
Tak jak jest napisane. Wiercimy otwór w pokrywie, robimy gniazdo na simering. Dekompresja ręczna. zamiarzam użyć siłownika - uruchamianego przyciskiem w kierownicy.
Tak jak jest napisane. Wiercimy otwór w pokrywie, robimy gniazdo na simering. Dekompresja ręczna. zamiarzam użyć siłownika - uruchamianego przyciskiem w kierownicy.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
Ja ciekawy bym był ile wazy klocek - zawsze jak miałem okazje to zapominałem .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
Dokładnej wagi Ci teraz nie podam, ale jak go podnosiłem to swoje ważył 30-40kg. Napisałem już do człowieka który jutro będzie rozbierał silnik, jak da rade to zważy go przed rozbiórką.
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
Prace ruszyły do przodu i na dzień dzisiejszy rozebrana została głowica.. i zaskoczenie. Poprzedni właściciel był wielkim fanem silikonu - więc wszędzie dobrze tam gdzie go nałożymy - i tak posmarował uszczelkę głowicy. Stan czapki po 52.000km wygląda następująco:
-Wszędzie gruba warstwa nagaru oraz osadu olejowego.
-Uszczelniacze zaworowe destrukcja
-Zawory do uratowania gniazda również
-"Dziewicza" - jak nazwał Daniel - głowica, nie była jeszcze planowana (no i po co jak jest silikon? )
-Oryginalny tłok, lecz również sporo luzu. Raczej na pewno wymiana nowy. Pomiary cylindra średnicówką już wkrótce.
Z obiektywu:
Przed planowaniem:
Po planowaniu:
Reszta XT:
-Wszędzie gruba warstwa nagaru oraz osadu olejowego.
-Uszczelniacze zaworowe destrukcja
-Zawory do uratowania gniazda również
-"Dziewicza" - jak nazwał Daniel - głowica, nie była jeszcze planowana (no i po co jak jest silikon? )
-Oryginalny tłok, lecz również sporo luzu. Raczej na pewno wymiana nowy. Pomiary cylindra średnicówką już wkrótce.
Z obiektywu:
Przed planowaniem:
Po planowaniu:
Reszta XT:
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
..wybaczcie że tak post pod postem, ale nie mogę starych edytować..
Wczoraj rozebrany został cylinder i okazały się rzeczy które były do przewidzenia. Wszędzie luzy niestety.. Tłok przepuszczał aż gwizdało. Pierścienie zapieczone. Olejowy ledwo co dało się wyciągnąć. Na ścianie cylindra widać ślad tłoka, zatem xt-ek postał sobie jakiś czas nie ruszany.. Sworzeń przytarty, korba ma niezłe luzy, chociaż dolny pomiar przy wale (w serwisówce pomiar A) wszedł szczelinomierz 0.55mm (wg. serwisu to przedział od 0.35mm ~ do aż 0.65mm!) i jest to w normie. Na dzień dzisiejszy trzeba wykonać szlif, zakupić tłok(Namura/Wossner/Wiseco) oraz korbę i można rozbierać dalej.. Ciekawe co znajdę w skrzyni??
Photo-reportaż:
Wczoraj rozebrany został cylinder i okazały się rzeczy które były do przewidzenia. Wszędzie luzy niestety.. Tłok przepuszczał aż gwizdało. Pierścienie zapieczone. Olejowy ledwo co dało się wyciągnąć. Na ścianie cylindra widać ślad tłoka, zatem xt-ek postał sobie jakiś czas nie ruszany.. Sworzeń przytarty, korba ma niezłe luzy, chociaż dolny pomiar przy wale (w serwisówce pomiar A) wszedł szczelinomierz 0.55mm (wg. serwisu to przedział od 0.35mm ~ do aż 0.65mm!) i jest to w normie. Na dzień dzisiejszy trzeba wykonać szlif, zakupić tłok(Namura/Wossner/Wiseco) oraz korbę i można rozbierać dalej.. Ciekawe co znajdę w skrzyni??
Photo-reportaż:
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
Kolejny weekend zmagań.
Dzisiaj zostały zdjęte pokrywy sprzęgła i alternatora, samo sprzęgło, koła zębate.. Standardowo prace przerywa koło magnesowe, które bez ściągacza ni huu..steczki zdjąć.. Ogólny stan wewnątrz - bardzo dobry. Podkładki zabezpieczające bez oznak ingerencji zatem śmiem przypuszczać że jeszcze nikt sprzęgła nie ruszał, albo okazał się pełnym profesjonalizmem
Wrzucam zdjęcia:
Dary dla Boga prędkości:
Dzisiaj zostały zdjęte pokrywy sprzęgła i alternatora, samo sprzęgło, koła zębate.. Standardowo prace przerywa koło magnesowe, które bez ściągacza ni huu..steczki zdjąć.. Ogólny stan wewnątrz - bardzo dobry. Podkładki zabezpieczające bez oznak ingerencji zatem śmiem przypuszczać że jeszcze nikt sprzęgła nie ruszał, albo okazał się pełnym profesjonalizmem
Wrzucam zdjęcia:
Dary dla Boga prędkości:
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Yamaha XT600E 3TB Remont 2012r.
Ściągnij sobie serwisowke i masz tam wszystko kawę na ławę pokazane.
To nie ujma korzystać z instrukcji.
To nie ujma korzystać z instrukcji.