Kiedy optymalnie zmieniać opone typu kostka

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
bodzio 1
Lubiący błoto
Posty: 50
Rejestracja: 04 gru 2011, 18:31
Motocykl: Yamaha xt 600 E 3TB

Kiedy optymalnie zmieniać opone typu kostka

Post autor: bodzio 1 »

Pytanie jak w temacie, bede zmieniać tył i nie wiem co zrobić z przodem .Mam mitas e09 i kostka nie równo zużyta tzn.z jednej strony ma 3mm a z drugiej 7mm, efekt czestego i mocnego hamowania na czarnym.Co radzicie zmieniać czy nie?
Awatar użytkownika
bigboykr
Lubiący błoto
Posty: 79
Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:27
Motocykl: KTM950ADV, CB750'77 cafe racer
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kiedy optymalnie zmieniać opone typu kostka

Post autor: bigboykr »

umówmy się, że 3mm kostka to nie kostka... co właściwie wyczerpuje odpowiedź na pytanie ;)
Pozdrawiam
BigBoyKR
W stajni obecnie: XT 600Z (86),XTZ750 ST '89,CB 750'77 cafe racer , YP 250 (96). Kiedyś: XTZ 750 ST (91), CBR 1000F SC21 (88).
bodzio 1
Lubiący błoto
Posty: 50
Rejestracja: 04 gru 2011, 18:31
Motocykl: Yamaha xt 600 E 3TB

Re: Kiedy optymalnie zmieniać opone typu kostka

Post autor: bodzio 1 »

Ok tylko że ona ma 3mm z jednej strony a z drugiej 7 nic nie zmienia? , czyli ille tak optymalnie 0.5
Awatar użytkownika
bigboykr
Lubiący błoto
Posty: 79
Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:27
Motocykl: KTM950ADV, CB750'77 cafe racer
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kiedy optymalnie zmieniać opone typu kostka

Post autor: bigboykr »

opona wyząbkowana, nierówno zużyta nadaje się do wywalenia. Przecież nie jeździsz non stop w przechyle w prawo.... mylę się? :)
kostki zmieniasz wtedy, kiedy przestają "robić swoje". Jak na mój gust jest to połowa bieżnika nowego. To nie szosówki. W samochodach off-road spotkałem się ze zdaniem, że zużyta w 1/3 już jest na śmietnik.
Pozdrawiam
BigBoyKR
W stajni obecnie: XT 600Z (86),XTZ750 ST '89,CB 750'77 cafe racer , YP 250 (96). Kiedyś: XTZ 750 ST (91), CBR 1000F SC21 (88).
bodzio 1
Lubiący błoto
Posty: 50
Rejestracja: 04 gru 2011, 18:31
Motocykl: Yamaha xt 600 E 3TB

Re: Kiedy optymalnie zmieniać opone typu kostka

Post autor: bodzio 1 »

nie nie nie jest zużyta z boku, tak jakby tył kostki jest 3mm to jest najmnie co znalazłem {jedna z bocznych}.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2011, 15:40 przez bodzio 1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bigboykr
Lubiący błoto
Posty: 79
Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:27
Motocykl: KTM950ADV, CB750'77 cafe racer
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kiedy optymalnie zmieniać opone typu kostka

Post autor: bigboykr »

chcesz to jeździj... :) 3mm w jakimkolwiek miejscu na oponie kostkowej to zdecydowanie za mało.
Pozdrawiam
BigBoyKR
W stajni obecnie: XT 600Z (86),XTZ750 ST '89,CB 750'77 cafe racer , YP 250 (96). Kiedyś: XTZ 750 ST (91), CBR 1000F SC21 (88).
bodzio 1
Lubiący błoto
Posty: 50
Rejestracja: 04 gru 2011, 18:31
Motocykl: Yamaha xt 600 E 3TB

Re: Kiedy optymalnie zmieniać opone typu kostka

Post autor: bodzio 1 »

ok to jaką najlepiej na przód, tyl mam nowa mitas c09 ale wydaje mi się mało "agresywna" smigam 90 % teren,piaski błotko itp.
Znalazłem np.

http://allegro.pl/opona-90-90-21-3-00-2 ... 52085.html
lub
http://allegro.pl/michelin-ac10-ac-10-c ... 90086.html

i troszke droga ale...
http://allegro.pl/michelin-cross-ex-90- ... 36103.html
Awatar użytkownika
robcio1187
Po kostki w błocie
Posty: 136
Rejestracja: 07 kwie 2011, 13:54
Motocykl: YAMAHA XT 600 E 3TB
Lokalizacja: Biskupiec

Re: Kiedy optymalnie zmieniać opone typu kostka

Post autor: robcio1187 »

Witam panowie ;) hm mam do was pytanie , jestem przed wymianą opony szosowej na MITASA C0-2 powiedzcie mi czy dam radę sam wymienić czy trzeba szukac jakiejś wulkanizacji ?? mowa o laczku tylnym
bodzio 1
Lubiący błoto
Posty: 50
Rejestracja: 04 gru 2011, 18:31
Motocykl: Yamaha xt 600 E 3TB

Re: Kiedy optymalnie zmieniać opone typu kostka

Post autor: bodzio 1 »

Mysle że dasz rade, najlepiej mieć łyżki do zmiany opon, ale śrubokretem też robiłem.Tylko delikatnie , nie za głeboko ten śrubokręt bo będzie po dętce.
art
Po kostki w błocie
Posty: 100
Rejestracja: 05 mar 2011, 17:00
Motocykl: xt 600 3tb 1998r
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kiedy optymalnie zmieniać opone typu kostka

Post autor: art »

witaj, osobiscie radzilbym odwiedzic wulkanizacje, ktora wymienia opony kół moto. Szkoda Twojego zachodu. Oczywiscie da sie to zrobic z tym, ze jest to twardy orzech ;)
ODPOWIEDZ