Strona 22 z 26

Re: XT 600 Z 3AJ

: 31 mar 2015, 08:39
autor: terenowiecc
W takim razie muszę przyznać, że ładnie Ci wyszło to XT Artur! :slinka:

:mrgreen:

Re: XT 600 Z 3AJ

: 31 mar 2015, 09:46
autor: Gacek
Różnice pewnie są zauważalne to nie podlega dyskusji ja podchodzę do tego tematu z poziomu praktyki , jak gonię za jakimś wyczynem to padam na ryj dopiero w lesie miedzy drzewami lub jak trzeba nad czymś przelecieć i to bardziej masa daje po 4 literach a nie praca zawiasu :| .

Re: XT 600 Z 3AJ

: 04 kwie 2015, 16:31
autor: terenowiecc
Artur jaki prześwit miałeś przed zmianą zawieszenia i jaki masz teraz?

Re: XT 600 Z 3AJ

: 04 kwie 2015, 16:51
autor: ArturS
Muszę poszukać w zdjęciach, które mam na dysku zewnętrznym, a ten zostawiłem u znajomych pod Wrocławiem :facepalm: Ale wiele nie urośnie (mam nadzieję), może z 2-3cm po zmianie tylnego amora.

Re: XT 600 Z 3AJ

: 05 kwie 2015, 01:11
autor: Gacek
W tym temacie viewtopic.php?f=17&t=292 dawno temu były podane parametry - ale moim zdaniem to nie są do końca fakty realistycznie oddające sprawy takiego swapu .
ArturS pewnie przy swojej skrupulatności 8-) poda to sumienniej :P .
Np : mam ok .......mm prześwitu luźny zwis na windzie ,opony przywierają do gleby :) , po zrzuceniu moto z windy masa moto ok ......kg prześwit wynosi ok ........ mm .
Będzie miało to jakiś sens 8-) , ja robiłem mod na oryginale i mam u siebie w 3tb prześwit 370 /przy wadze sprzęta 160 kg opada w zależności od ustawień zawiasu 310-290 .Skoki osi to odp 250- 255 mm tył ,przód w kryteriach yamaha to 270 realnie 245 mm bo sprężyny na odbiciu nie wliczam w realny skok ;) .

Re: XT 600 Z 3AJ

: 05 kwie 2015, 07:59
autor: ArturS
Gacek pisze:W tym temacie viewtopic.php?f=17&t=292 dawno temu były podane parametry - ale moim zdaniem to nie są do końca fakty realistycznie oddające sprawy takiego swapu .
Mam zupełnie inaczej rozwiązaną sprawę przeróbki sztycy. Zależało mi żeby moto nie poszło do góry, więc dystans na sztycę jest dodany od góry. Jak nie zapomnę, to w środę zrobię foty zawiasów na stole. Generalnie odległość osi koła, od dolnej półki jest w zasadzie podobna w zawiasie z TT-S i 3AJ. Jednak półka w TT-S jest wyższa, więc licząc od osi koła do główki ramy doszło ok 1.5cm (zmierzę dokładniej). Dudo (endurovoyager) ma ten dystans dodany pod dolną część, doszło więc kolejne kilka cm. W 3TB całkiem możliwe, że wszystko weszłoby bez przeróbki - też z ciekawości zmierzę, bo chciałbym tam wrzucić przód z TT600E (skrócony skok zawiasu, ale też pełna regulacja i bardzo zbliżona waga obu motków).
Wymiary fabryczne będzie musiał zmierzyć ktoś, kto ma fabryczny zawias. Przedni zawias TTS z podawanych 310mm ma realnie 300mm - gdzieś to spisałem dokładnie, poszukam albo przemierzę jeszcze raz.

Re: XT 600 Z 3AJ

: 09 kwie 2015, 21:25
autor: mazi
ArturS pisze:
Gacek pisze:W tym temacie viewtopic.php?f=17&t=292 dawno temu były podane parametry - ale moim zdaniem to nie są do końca fakty realistycznie oddające sprawy takiego swapu .
Mam zupełnie inaczej rozwiązaną sprawę przeróbki sztycy. Zależało mi żeby moto nie poszło do góry, więc dystans na sztycę jest dodany od góry. Jak nie zapomnę, to w środę zrobię foty zawiasów na stole. Generalnie odległość osi koła, od dolnej półki jest w zasadzie podobna w zawiasie z TT-S i 3AJ. Jednak półka w TT-S jest wyższa, więc licząc od osi koła do główki ramy doszło ok 1.5cm (zmierzę dokładniej). Dudo (endurovoyager) ma ten dystans dodany pod dolną część, doszło więc kolejne kilka cm. W 3TB całkiem możliwe, że wszystko weszłoby bez przeróbki - też z ciekawości zmierzę, bo chciałbym tam wrzucić przód z TT600E (skrócony skok zawiasu, ale też pełna regulacja i bardzo zbliżona waga obu motków).
Wymiary fabryczne będzie musiał zmierzyć ktoś, kto ma fabryczny zawias. Przedni zawias TTS z podawanych 310mm ma realnie 300mm - gdzieś to spisałem dokładnie, poszukam albo przemierzę jeszcze raz.
W ex-dudowym 3AJ jest jakies 34cm prześwitu, baaaaardzo dużo. Przy wzroście lekko ponad 180cm ledwie palcami dotykam do ziemi siedząc na kanapie.
W transie mam jak mnie pamięć nie myli między 30 a 32cm i to też już dużo...

Za to 3AJ baaardzo rasowo wygląda na tym zawieszeniu :biker:

Re: XT 600 Z 3AJ

: 29 kwie 2015, 12:42
autor: COBO
Gacek pisze:Ja kiedyś prymitywnie pomierzyłem możliwości tego systemu ( tyle ze na dłuższej kości 3tb ) i wszystko wskazywało ze maks skok jaki mogę uzyskać bez klepnięcia po karterze to 270 mm .Zapytam z ciekawości z reguły shim w amortyzatorze konfigurowany jest pod dedykowaną sprężynę jak ty widzisz jazdę z tłumieniem z tt z twardszą sprężyną z xt ? .
Masz świadomość ze określenia typu reg odbicia , kompresji w tego typu amortyzatorach to uproszczone nazewnictwo podglądowo ? .
Sorry za :offtopic: wnikam w jakieś aspekty bo :? również żywo jestem zainteresowany nazwijmy to modyfikacjami tylko jakoś na gładko nie umiem przełknąć (przyjąć ) takich argumentów ,tematów bez konkretnej argumentacji :roll: .

Mojego OHLINSA do XT robiłem w http://power4.pl/ i tez ostatecznie dla niegenerowania kosztów została włożona stara sprężyna ok XT. I skoro oni tak zrobili to znaczy że na pewno tak można zrobić.

Re: XT 600 Z 3AJ

: 29 kwie 2015, 16:06
autor: Gacek
COBO pisze:
Gacek pisze:Ja kiedyś prymitywnie pomierzyłem możliwości tego systemu ( tyle ze na dłuższej kości 3tb ) i wszystko wskazywało ze maks skok jaki mogę uzyskać bez klepnięcia po karterze to 270 mm .Zapytam z ciekawości z reguły shim w amortyzatorze konfigurowany jest pod dedykowaną sprężynę jak ty widzisz jazdę z tłumieniem z tt z twardszą sprężyną z xt ? .
Masz świadomość ze określenia typu reg odbicia , kompresji w tego typu amortyzatorach to uproszczone nazewnictwo podglądowo ? .
Sorry za :offtopic: wnikam w jakieś aspekty bo :? również żywo jestem zainteresowany nazwijmy to modyfikacjami tylko jakoś na gładko nie umiem przełknąć (przyjąć ) takich argumentów ,tematów bez konkretnej argumentacji :roll: .

Mojego OHLINSA do XT robiłem w http://power4.pl/ i tez ostatecznie dla niegenerowania kosztów została włożona stara sprężyna ok XT. I skoro oni tak zrobili to znaczy że na pewno tak można zrobić.
Zrobić to można wszystko :)bardziej ważny jest efekt a gdzie to robisz czy u Antczaka , Wysockiego lub innego kotleta to każdego indywidualna sprawa :P .
Przełożenia z jakimi system mech.w tt przenosi na amortyzator ohlinsa są diametralnie inne od przełożeń xt- kowych .
Moim zdaniem do pełnego ogarnięcia tematu potrzeba inżyniera z dostępem do diagnostycznego sprzętu tu skłaniał bym się ku Wysockiemu a nie w kierunku gościa co robił zawieszenia dla" gebelsa "na poziomie fizycznej pracy i jechał firmowym schematem to co mu procedura-lnie nakazano tu wyjaśnię pewien aspekt ( z pewnością gość ma spore doświadczenie przy poprawnym montażu- demontażu podzespołów zawieszenia ew wstepnej weryfikacji ich stanu ) ale cała reszta jest dla mnie wątpliwa.

Re: XT 600 Z 3AJ

: 29 kwie 2015, 21:32
autor: COBO
Rozumiem że korzystałeś z usług jednej i drugiej firmy i stąd twoja opinia. :facepalm: