XT 600 Z 3AJ

Pokaż innym swój motocykl!
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: Gacek »

Na odkręconej manetce gazu ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: ArturS »

Tak, na odkręconym. A że się tak zapytam, bo wcześniej nie pomyślałem - co z dekompresatorem? :niewiem:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: Gacek »

Jak nie tykałeś kopniaka tylko rozrusznik to ok .
Jak kiedyś próbowałem przed remontem mierzyć to ok 9 wyłaziło bez oliwy tyle ze samochodowym ciężko było z podejściem i bolec otwierający w czujniku był delikatnie za krótki :? .Teoretycznie 8.5 x 1.4 dla powietrza to idealny wynik ciśnienia .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: ArturS »

Znaczy jak te moje odczyty mają się do katalogowych 11bar? Zrzucać górę? ;)
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: mazi »

ArturS pisze:Znaczy jak te moje odczyty mają się do katalogowych 11bar? Zrzucać górę? ;)
Nie chcę wypowiadać się co do odczytów, bo nie mam pewności co do ich interpretacji.

Odnośnie zrzucania góry - jak żre olej to wyjścia nie masz. Jednak żeby nie wpędzić się w niepotrzebne koszty trzeba dobrze ocenić zakres remontu.
Wymiana uszczelniaczy + dotarcie zaworów trzeba zrobić.
Co do tłoka i cylindra - jeżeli gładź jest zdrowa bez rys i rantu zanieś tłok z cylindrem do zwymiarowania do zakładu gdzie szlifują cylindry (najlepiej jakiegoś zaufanego). Być może wystarczy sama wymiana pierścieni + sworzeń tłoka (to już profilaktycznie wymieniłbym).
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: ArturS »

Jutro powtórzę pomiar kompresji - ze starej świecy zrobię wkręcaną końcówkę, bo ta gumowa nie przekonuje mnie co do dokładności. Jeśli wymiana samych pierścieni miałaby załatwić sprawę na 10-15tys.km, to wolę zrobić to do porządku niż znowu zimą wracać do tematu i płacić za uszczelki. Kompletny TKRJ z pierścieniami i sworzniem to jakieś 240zł, czyli mniej więcej tyle... ile nie wyjeżdżę w benzynie, bo moto stoi w garażu :lol:
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: mazi »

Zmierz to normalnym, z wkręcaną w otwór świecy końcówką, miernikiem.
Takie przytykane to lipa.
Wiem ile tam jest miejsca i jaki jest dostęp. Swego czasu próbowałem wyspawać odpowiednią końcówkę wykorzystując starą świecę i rurkę jako przedłużkę.
Masakra. Wyspawać wyspawałem, ale problemem było zmieszczenie tego bez wyjmowania ramy lub odcinania główki ramy :klnie:

Zakup oryginalnych pierścieni kwotowo może przekroczyć cenę kompletu TKRJ... :lol:
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: Gacek »

Nie wiem kto co lubi I ja nie lubię migających wskazań -czujnik z bolcem po oderwaniu zarejestruje ciśnienie pomiaru można powtórzyć parokrotnie dla pewności .
Nadeszły moim zdaniem chore czasy :P remont można zrobić w kwocie ceny paliwa i oliwy paru Kkm :lol: .Fizycznie zalecany pomiar robimy na ciepłym silniku , w rozgrzany cylinder pakuje się mieszanka o większej molowo masie + rozprężenie etyliny przez rozgrzany cylinder wiec współczynnik kompresji dla powietrza wydał mi się adekwatny do strat wynikających z sprawności tłok cylinder w 4t (ale mogę się mylić ) .
Utrata oliwy z mojego o doświadczenia to z reguły pierścienie tzw olejowe bardzo prosto można pomierzyć takie oryginalne szczelina na zamku , szczelina na tłoku pierścień + dop . głębokość pierscienia - jak są jakieś wynalazki typu wossner sprawa staje się trudniejsza w ocenie bo tam parametry nowego odbiegają jakby od norm oryginalnego nominału i ciezko wydusić info od dystrybutorów bo to tylko handlarze często o innej lini kształcenia.
Niestety każdy demontarz cylindra powinien teoretycznie równać się szlifowi bo nigdy nie skręcimy identycznym momentem cylindra ani głowicy wiec wszystko jakby od nowa się tłucze - dociera wiec jest opcja połamania pierścieni .O wymianie na nowe nawet nie wspominam .W realu jednak takie zabiegi często się udają a duży przebieg na szlifie jest parametrem pomagającym wydłużyć następne przebiegi dla kolejnych szlifów .
Przy takiej pojemności to o mocy nie ma co wspominać nie będzie mocno wyczuwalny spodziewany przyrost bez konkretnego punktu odniesienia po za sugestią no chyba ze ktoś ma dojechane do cna wszystko ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: ArturS »

Powtórny pomiar kompresji z dorobioną wkręcaną końcówką:
- na sucho 8bar
- z olejem 10.5bar
Manual mówi, że minimum ma być 9bar, a norma to 11, więc ściągamy górę. Zdecydowanie ktoś już tu kiedyś grzebał. Zarówno w górnej jak i dolnej części styku cylindra z karterem/głowicą są nieładne wyrwy (płytki), jakby ktoś to rozpoławiał przecinakiem.
Obrazek

Nagaru nie brakuje zarówno na zaworach jak i tłoku (olej to pozostałość po próbie olejowej). Tłok oryginał Yamaha
Obrazek
Obrazek

Gładź cylindra z dziwnym nagarem, jakby tłok chwyciło - pod palcem czuć minimalną wypukłość. Oprócz tego pionowe rysy - pod palcem nic nie czuć - oraz poprzeczne rysy, zdecydowanie nie maszynowe, jakby ktoś papierem ściernym lekko szorował gładź.
Obrazek
Obrazek

Tłok z różnych pozycji
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety pod ręką nie miałem suwmiarki żeby przynajmniej tłok zmierzyć
Adampio
Lubiący błoto
Posty: 33
Rejestracja: 21 kwie 2012, 23:07

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: Adampio »

rzeczywiscie ten cylinder dziwnie wygląda, jeszcze nigdy nie widziałem takich obwodowych rys :shock:
ODPOWIEDZ