XT 600 Z 3AJ
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 Z 3AJ
Mi tam nic nie dobijało chyba, że poleciałem z jakiejś chopy wprost na przednie koło, a tapczanowatość bardzo mi odpowiadała, bo turysta jestem Lepiej jeździło mi się z miekkim zawiasem 3AJ niż twardym 3TB Pewnie kwestia przyzwyczajenia.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: XT 600 Z 3AJ
osobiście uważam ze robisz modyfikację typu przerost formy nad treścią wsadzając upsa z tt do xt .Zamiast się skupić nad własnymi potrzebami powielasz zasłyszane schematy licząc nie wiem na co ? .ArturS pisze:Mi tam nic nie dobijało chyba, że poleciałem z jakiejś chopy wprost na przednie koło, a tapczanowatość bardzo mi odpowiadała, bo turysta jestem Lepiej jeździło mi się z miekkim zawiasem 3AJ niż twardym 3TB Pewnie kwestia przyzwyczajenia.
Teraz z tego co wyczytałem potrzebujesz koło od ttr bo inaczej nie ogarniesz tematu . Jak dla mnie BEZ SENSU taki swap jak to wykończysz i pojexdzisz to się pewnie dopiero obudzisz bo realnie nic ci to istotniejszego po za kosztami i nowymi problemami nie wniesie do jazdy .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 Z 3AJ
Jak nie zrobię to się nie dowiem Ale uważam, że się grubo mylisz I nie tylko ja. Jak zacząłem, to już skończę. Tył też zmienię - jeśli nie na ohlinsa z TTE, to nówkę sztukę dedykowaną do 3AJ. A to już będzie zupełnie bez sensu, bo przecież kosztuje tyle co połowa motocykla Klamka zapadła, tenera zostaje na długo jako wycieczkowóz.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2015, 15:05 przez ArturS, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: XT 600 Z 3AJ
Szczerze wisi mi takie podejście do tematu masz w oryginale prosty zawias który mógł by ci posłużyć do prostej sprawy - aby zaczać odróżniać i nauczyć się poprawnie nazywać co i jak wpływa na pracę zawieszenia a ty się bawisz w jakieś nie wpełni wiarygodne i kosztowne modyfikacje po co ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 Z 3AJ
Te nie w pełni wiarygodne i kosztowne modyfikacje były (są) sprawdzone przez dwie osoby, które cenię za doświadczenie w takiej jeździe jak moja. To mi absolutnie wystarczy. A Ty Gacek powinieneś już dawno zmienić XTka na liścia, zamiast w nim rzeźbić Chociaż... każdy robi co lubi. Można powiedzieć, że obaj rzeźbimy w gów..e Najprościej byłoby kupić (prawie) nówkę sztukę z świetnym zawieszeniem i rzeźbić jedynie w doposażeniu. Ale mnie nie stać Wolę dołożyć 3tys. w to co mam i mi wystarczy.
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: XT 600 Z 3AJ
Zamiast boksować się pokaż co kupiłeś PanieArturS pisze:Te nie w pełni wiarygodne i kosztowne modyfikacje były (są) sprawdzone przez dwie osoby, które cenię za doświadczenie w takiej jeździe jak moja. To mi absolutnie wystarczy. A Ty Gacek powinieneś już dawno zmienić XTka na liścia, zamiast w nim rzeźbić Chociaż... każdy robi co lubi. Można powiedzieć, że obaj rzeźbimy w gów..e Najprościej byłoby kupić (prawie) nówkę sztukę z świetnym zawieszeniem i rzeźbić jedynie w doposażeniu. Ale mnie nie stać Wolę dołożyć 3tys. w to co mam i mi wystarczy.
Każdy ma swoje racje, a i każdy jest przekonana, że moja racja jest "mojsza" od twojej... ja tam lubię taką rzeźbę w gów..e.
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 Z 3AJ
Silnik w ramie
Niestety człowiek uczy się na własnych błędach i najpierw czekałem blisko 3 tyg. na simering pod łożysko wałka balansera, a teraz trzyma mnie bibułkowa uszczelka pod pompę oleju Zamówiłem ją na dwa fronty (PL i CZ), ale chyba obie przyjdą równolegle Póki co składam wszystko na około. Pompa oleju, sprzęgło i dekiel, to max dwa piwa i zrobione. Właśnie... ciekawe ile mnie kosztowało, piwo, które się przy nim przelało
Z innych spraw:
Gaźniki
Będzie zmota - prawy gaźnik z TT-S, lewy zostaje z XT. O ile lewy jest taki sam, o tyle prawy ma większą o prawie 3mm wewnętrzną średnicę gardzieli. Porting i w/w średnica wymusiła lekki tuning króćca, bo robił za zwężkę
Dysze chyba włożę z TT-S, są większe, a że silnik lekko zwiększył swoją pojemność itd, to warto przetestować czy i co to zmieni.
Zawieszenie
Z przodu na razie zostają sprężyny z TT-S. Niby waga XT większa, ale test na ugięcie sprężyny w ladze wykazał, że oryginał z XT przy tym samym ciężarze uginał się mocniej niż oryginał z TT-S W razie czego prawdopodobnie będzie można wrzucić sprężyny z XTZ660 - przy mojej nadwadze i turystycznym sposobie używania teresy może mieć to sens. Ale zacznę od tego co jest.
Zawias tył - okazuje się, że sprężyna z XT600E 3TB pasuje do ohlinsa jak ulał. Powinno być dobrze tym bardziej, że zakres regulacji napięcia wstępnego ohlinsa jest gigantyczny
Przeróbka mocowania ohlinsa pod XT ograniczyła się do lekkiego zeszlifowania górnej wprasowanej tulei i wymianie dolnej na wyjętą z amora XT.
Przez moment chodziło mi po głowie doszczepienie hydrauliki do zmiany napięcia wstępnego z ohlinsa z GSX-R (regulacja o ok 15mm, czyli więcej niż ma standardowy amor w XT), ale na razie odsuwam to na dalszy plan, bo nie wiem o ile podniesie się tyłek przy lekko dłuższym amorku i czy będzie na to miejsce.
Niestety człowiek uczy się na własnych błędach i najpierw czekałem blisko 3 tyg. na simering pod łożysko wałka balansera, a teraz trzyma mnie bibułkowa uszczelka pod pompę oleju Zamówiłem ją na dwa fronty (PL i CZ), ale chyba obie przyjdą równolegle Póki co składam wszystko na około. Pompa oleju, sprzęgło i dekiel, to max dwa piwa i zrobione. Właśnie... ciekawe ile mnie kosztowało, piwo, które się przy nim przelało
Z innych spraw:
Gaźniki
Będzie zmota - prawy gaźnik z TT-S, lewy zostaje z XT. O ile lewy jest taki sam, o tyle prawy ma większą o prawie 3mm wewnętrzną średnicę gardzieli. Porting i w/w średnica wymusiła lekki tuning króćca, bo robił za zwężkę
Dysze chyba włożę z TT-S, są większe, a że silnik lekko zwiększył swoją pojemność itd, to warto przetestować czy i co to zmieni.
Zawieszenie
Z przodu na razie zostają sprężyny z TT-S. Niby waga XT większa, ale test na ugięcie sprężyny w ladze wykazał, że oryginał z XT przy tym samym ciężarze uginał się mocniej niż oryginał z TT-S W razie czego prawdopodobnie będzie można wrzucić sprężyny z XTZ660 - przy mojej nadwadze i turystycznym sposobie używania teresy może mieć to sens. Ale zacznę od tego co jest.
Zawias tył - okazuje się, że sprężyna z XT600E 3TB pasuje do ohlinsa jak ulał. Powinno być dobrze tym bardziej, że zakres regulacji napięcia wstępnego ohlinsa jest gigantyczny
Przeróbka mocowania ohlinsa pod XT ograniczyła się do lekkiego zeszlifowania górnej wprasowanej tulei i wymianie dolnej na wyjętą z amora XT.
Przez moment chodziło mi po głowie doszczepienie hydrauliki do zmiany napięcia wstępnego z ohlinsa z GSX-R (regulacja o ok 15mm, czyli więcej niż ma standardowy amor w XT), ale na razie odsuwam to na dalszy plan, bo nie wiem o ile podniesie się tyłek przy lekko dłuższym amorku i czy będzie na to miejsce.
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: XT 600 Z 3AJ
Fajnie to sobie ogarniasz!
Nie słuchaj też hejterów, działaj dalej Będzie kolejna teresa na zawieszce z TTS
Nie słuchaj też hejterów, działaj dalej Będzie kolejna teresa na zawieszce z TTS
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: XT 600 Z 3AJ
ArturS - zapytam z ciekawości jaki masz realny zasięg " skok " wachacza na prolinku w 3aj ? kiedys bawiłem się adoptacją zawiasu z innego sprzeta i włozenie zbyt długiego amoryzatora skutkowało tym ze kość pro link grzała w karter silnika na odbiciu .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 Z 3AJ
Jeszcze nie sprawdzałem Jutro będę montował wahacz.