Strona 2 z 3

Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji

: 14 sty 2012, 13:31
autor: Pawlo
-gumis-, skoro masz problem ze znalezieniem odpowiedniego położenia regulacji to może warto by było faktycznie ustawić raz a porządnie? Ja mam dobicie ustawione z tyłu jak i z przodu na najmiększe, jedyne czym kręcę to odbiciem przy sprężynie w zależności po czym jadę, ale ja to lekki jestem, a moja regulacja polegała na ustawieniu i przejechaniu się i tak kilka razy. Stwierdziłem, że mi pasuje i zostawiłem ;) Ale jeszcze kiedyś siądę i wyreguluję to "książkowo" :)

Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji

: 15 sty 2012, 10:18
autor: -gumis-
Pawlo pisze:-gumis-, skoro masz problem ze znalezieniem odpowiedniego położenia regulacji to może warto by było faktycznie ustawić raz a porządnie? Ja mam dobicie ustawione z tyłu jak i z przodu na najmiększe, jedyne czym kręcę to odbiciem przy sprężynie w zależności po czym jadę, ale ja to lekki jestem, a moja regulacja polegała na ustawieniu i przejechaniu się i tak kilka razy. Stwierdziłem, że mi pasuje i zostawiłem ;) Ale jeszcze kiedyś siądę i wyreguluję to "książkowo" :)
Nie pisz tak bo GACEK zaraz Cię opieprzy ,że nie ustawiasz sagów i wprowadzasz wszystkich w błąd :P . Dla mnie temat umarł. Czekam w dalszym ciągu na szczegółową instrukcję ustawienia sagów i dalszej regulacji zawieszenia przez GACKA
Teraz ja, będę się przyglądać...
Pozdrawiam!

Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji

: 15 sty 2012, 14:01
autor: Gacek
-gumis- pisze: Nie pisz tak bo GACEK zaraz Cię opieprzy ,że nie ustawiasz sagów i wprowadzasz wszystkich w błąd :P . Dla mnie temat umarł. Czekam w dalszym ciągu na szczegółową instrukcję ustawienia sagów i dalszej regulacji zawieszenia przez GACKA
Teraz ja, będę się przyglądać...
Pozdrawiam!
Powiem tak nie mam ochoty dolewać oliwy do ognia ;) .Mam nadzieję ze jak opadnie ci ciśnienie zrozumiesz sens mojego rozumowania .Sam odczuwam pewien niedosyt braku takiego tematu na forum .

Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji

: 15 sty 2012, 14:23
autor: -gumis-
No to stwórzmy taki temat!
Próbowałem sam to mnie przydusiłeś, krytykując moje działania.
Czekam na info

Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji

: 15 sty 2012, 14:42
autor: Gacek
Jak najbardziej jestem za ;).
Myślę ze dobrym posunięciem do prowadzenia racjonalnej dyskusji było by pierwotnie przyjecie jednolitej terminologii rozumienia pozwoliło by to na mniejszy chaos , i lepsze wzajemnie zrozumienie się.

Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji

: 08 lut 2012, 00:01
autor: Gacek
Widzę ze temat umarł :( a może nie ? , poszperałem trochę po sieci i mogę znowu się wymodrzać :P .
Panowie tak naprawdę to potrzeba tu zdrowego dialogu - sam człowiek do niczego nie dojdzie .
-gumis- w pewnym sensie przyznam ci rację - dużo czytam w taki sposób poszerzam swoją wiedzę co nie znaczy ze nic nie robię .
Założyłem temat w viewtopic.php?f=24&t=1537 ale widzę ze jest ogólna zlewa na temat z strony forumowiczów :( .
-gumis- pisze: Temat trudny do ogarnięcia ,ale może urodzą się jakieś nowe pomysły.
- własnie dla tego uważam ze należy o tym na tym forum dyskutować.
Osobiście dla siebie szukam jakichś prostych rozwiazan które bym mógł zastosować w swoim łomie (ale to jak by wykracza po za temat), w związku z tym najczęściej często Amerykańską stronę urzędu patentowego .
Proszę tego nie traktować jako zaczepkę ale zadam pytanie ?
Z jakiego poziomu używacie w tym temacie określeń "dobicie , odbicie ".
Zastanawiam się czy nie warto było by zacząć nazywać spraw z poziomu budowy i działania a nie odczuć .
Jakby fizycznie nie miałem do czynienia z amortyzatorem ttr tt (nie rozbierałem ) ale wszystko jakby o co wzbogaciłem swoją wiedzę świadczy ze należało by zacząć od dobierania prawidłowej terminologii aby sprawy stały się przejrzystsze po przez co bardziej zrozumiałe . Dla mnie osobiście zrozumienie budowy działania to podstawa aby w zrozumiały i przewidywalny sposób potem dalej postępować (naprawy regulacje itp ).
Jeszcze raz proszę aby potraktować to co piszę w adekwatnych kryteriach a nie jakąś zaczepkę do dymu :oops: .

Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji

: 08 lut 2012, 08:44
autor: -gumis-
Jesteś mistrzem... :lol:

Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji

: 09 lut 2012, 23:09
autor: Gacek
Niezłe ;) .
wreszcie stałem się dla kogoś idolem :P .

Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji

: 09 lut 2012, 23:30
autor: Gacek
Naczytałem się wiec wybacz ze dopiszę do tego co napisałeś parę słówek od siebie ;) .
Regulacje o których piszesz w pierwszym poście -regulacja dobicie, odbicie (wprowadzają realnie w człowieku takie odczucia jednak z poziomu budowy ) moim zdaniem powinno paść tam słowo prędkość .
Regulacja prędkości dobicia odbicia.
THX wszystkim czytającym za uwagę :lol: .

Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji

: 13 kwie 2014, 15:53
autor: glina
Wątek przydatny ! Uwaga - pytanie amatora :

Czym odkręcacie tą blokadę zawieszenia na tyle u góry (TT600E) ? Są tam takie ząbki na około. Serwisówka mówi oczywiście o specjalnym narzędziu marki Yamaha, ale czym to zastąpić ? Muszę je podregulować pod moją wagę. Na dniach się za to będę zabierał, więc wolałbym nie demontować wszystkiego na darmo.