TTR > kit rozrusznika> XT 3TB.
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
TTR > kit rozrusznika> XT 3TB.
Witam
Jak pisałem kiedyś że rozruszniki są dla mięczaków i kopka wystarcza to po 5 latach zmiękłem i chce ruchawkę
.
Teraz silnik będzie 3TB bo jest najbardziej zbliżony to TTR i był montowany w TTRE. Albo podmienię tylko wał. To się zobaczy. Która skrzynia w lepszym stanie
Sprawa zapłonu: przyglądając się deklowi 3TB i mojemu jest prawie identyczny tzn umiejscowienie i sam impulsator i cewki. Jak wiemy TTR nie śmaga na module z XT bo „podobno są inne znaki na kole magnesowym” sam czop wału jest identyczny czyli moje koło da radę do XT. Tylko czy jest tam miejsce na przykręcenie koła zębatego od rozrusznika. Ja ostatni raz zaglądałem tam właśnie 5 lat temu i nie pamiętam a nie chce rozbierać bo na razie nie mma potrzeby może ktoś ma lub pamięta?? ????Bo już było by pykne jak bym modułu nie musiał kupować od 3tb.
Kwestia czysto finansowa bo w mojej kości są potrzebne sygnały dla modułu od 3TB to nie problem ale mam 2x moduł TTR to szkoda by się marnowały.
Na pewno będzie robiona korba… co polecacie ???
Szlif jeszcze zobaczę bo mój od TTr pakiet jest bdb może tylko lekkie honowanie i nowe org pierścienie. Głowica na pewno profilaktycznie uszczelniacze i dotarcie delikatne zaworów.
Martwi mnie tylko zbiornik oleju bo od wersji TTRE jest mniejszy mój zajmuje przestrzeń rozrusznika . hmm
Kolejna sprawa akumulator instalacja to nie problem ale chciał bym aku coś na wzór KTM czyli jak najmniejszy ale wystarczający na np. 2 rozruchy po krótkim czasie ( kopajka zostaje tyż) jakie jest aku W XT prąd rozruchowy i pojemność i czy ktoś montował jakieś mniejsze pojemności ??
To w sumie
PS
Temat jest w XT bo pytania głównie do posiadaczy XTeków
Jak pisałem kiedyś że rozruszniki są dla mięczaków i kopka wystarcza to po 5 latach zmiękłem i chce ruchawkę
.
Teraz silnik będzie 3TB bo jest najbardziej zbliżony to TTR i był montowany w TTRE. Albo podmienię tylko wał. To się zobaczy. Która skrzynia w lepszym stanie
Sprawa zapłonu: przyglądając się deklowi 3TB i mojemu jest prawie identyczny tzn umiejscowienie i sam impulsator i cewki. Jak wiemy TTR nie śmaga na module z XT bo „podobno są inne znaki na kole magnesowym” sam czop wału jest identyczny czyli moje koło da radę do XT. Tylko czy jest tam miejsce na przykręcenie koła zębatego od rozrusznika. Ja ostatni raz zaglądałem tam właśnie 5 lat temu i nie pamiętam a nie chce rozbierać bo na razie nie mma potrzeby może ktoś ma lub pamięta?? ????Bo już było by pykne jak bym modułu nie musiał kupować od 3tb.
Kwestia czysto finansowa bo w mojej kości są potrzebne sygnały dla modułu od 3TB to nie problem ale mam 2x moduł TTR to szkoda by się marnowały.
Na pewno będzie robiona korba… co polecacie ???
Szlif jeszcze zobaczę bo mój od TTr pakiet jest bdb może tylko lekkie honowanie i nowe org pierścienie. Głowica na pewno profilaktycznie uszczelniacze i dotarcie delikatne zaworów.
Martwi mnie tylko zbiornik oleju bo od wersji TTRE jest mniejszy mój zajmuje przestrzeń rozrusznika . hmm
Kolejna sprawa akumulator instalacja to nie problem ale chciał bym aku coś na wzór KTM czyli jak najmniejszy ale wystarczający na np. 2 rozruchy po krótkim czasie ( kopajka zostaje tyż) jakie jest aku W XT prąd rozruchowy i pojemność i czy ktoś montował jakieś mniejsze pojemności ??
To w sumie
PS
Temat jest w XT bo pytania głównie do posiadaczy XTeków
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: TTR > kit rozrusznika> XT 3TB.
-jestem skłonny stwierdzić że dorosłeś do powagi wagiloko pisze:Witam
Jak pisałem kiedyś że rozruszniki są dla mięczaków i kopka wystarcza to po 5 latach zmiękłem i chce ruchawkę
A tak bez jaj to chetnie przyjrzał bym się podzespołom w module TTR .
Przeróbki o jakich piszesz IMHO to porażka finansowa .
Może sposób zmiany sterowania prądem modułu stworzył by ulgę w łatwiejszym odpalaniu twojego pieca ? .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: TTR > kit rozrusznika> XT 3TB.
loko - nie lepiej było dorzucić drugą linkę do dekompresatora, małą dzwignię na kierownicy i w ten sposób ulżyć cierpieniom?
Wydaje mi się, że taniej a efekt naprawdę zadowalający. Fakt, dalej musisz kopnąć - samo nie zakręci, jednak jest to stosunkowo proste i niedokarmiany małolat z podstawówki da radę kopnąć
Wydaje mi się, że taniej a efekt naprawdę zadowalający. Fakt, dalej musisz kopnąć - samo nie zakręci, jednak jest to stosunkowo proste i niedokarmiany małolat z podstawówki da radę kopnąć
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: TTR > kit rozrusznika> XT 3TB.
Tu nie chodzi o problemy z odpaleniem, bo po tylu latach pomimo 170cm odpalam bez pomocy drzew czy stopki bocznej…
Po prostu leniwy się zrobiłem zwłaszcza, że dużo teraz nią śmigam po szosie… a innego moto nie chce .
Moduł w TTR jest zalany i nie ma co tam oglądać wyprowadzenia itp. ma tak jak w 3TB nie identycznie jak np. kostka ale tam trzeba tylko wprowadzić przewód od Imp, +12V masę, 1 na cewkę, w ttr 2 pozostałe do masy jako układy od stopki i innej mapy w XT SA jeszcze od rozrusznika i takie tam ale to nic nie zmienia… XT ma po prostu gdzie indziej na kole magnesowym wypust, który zmienia pole magnetyczne impulsatora i daje sygnał napięciowy do modułu…przez co są miedzy sobą nie kompatybilne ale jak kapy będą miały w tym samym miejscu imp a po zdjęciach na to wygląda i da się zamienić koła magnesowe to spoko…
Ale na razie problem to zdobycie silnika co w przypadku XT nie sadziłem że będzie takim problemem, a jak już jeden mi walną 2tyś za 20 letni silnik…
W necie znalazłem też TTR z silnikiem od 660 xtz .. i tez tak mnie swędzi albo od XT nowego hihi bo tu chcą ok. 2tys ale za świeże silniki do tego wtrysk + moduł resztę opanuje
Po prostu leniwy się zrobiłem zwłaszcza, że dużo teraz nią śmigam po szosie… a innego moto nie chce .
Moduł w TTR jest zalany i nie ma co tam oglądać wyprowadzenia itp. ma tak jak w 3TB nie identycznie jak np. kostka ale tam trzeba tylko wprowadzić przewód od Imp, +12V masę, 1 na cewkę, w ttr 2 pozostałe do masy jako układy od stopki i innej mapy w XT SA jeszcze od rozrusznika i takie tam ale to nic nie zmienia… XT ma po prostu gdzie indziej na kole magnesowym wypust, który zmienia pole magnetyczne impulsatora i daje sygnał napięciowy do modułu…przez co są miedzy sobą nie kompatybilne ale jak kapy będą miały w tym samym miejscu imp a po zdjęciach na to wygląda i da się zamienić koła magnesowe to spoko…
Ale na razie problem to zdobycie silnika co w przypadku XT nie sadziłem że będzie takim problemem, a jak już jeden mi walną 2tyś za 20 letni silnik…
W necie znalazłem też TTR z silnikiem od 660 xtz .. i tez tak mnie swędzi albo od XT nowego hihi bo tu chcą ok. 2tys ale za świeże silniki do tego wtrysk + moduł resztę opanuje
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: TTR > kit rozrusznika> XT 3TB.
v- no własnie myślę ze od tego powinieneś zacząć cały temat .optycznie silniki wygladają podobnie tyle ze w twojej ttr ze wzgl na brak rozrusznika i koła pośredniego zmieniono budowę kapy.Tylko czy jest tam miejsce na przykręcenie koła zębatego od rozrusznika. Ja ostatni raz zaglądałem tam właśnie 5 lat temu i nie pamiętam a nie chce rozbierać bo na razie nie mma potrzeby może ktoś ma lub pamięta?? ????
Moze zbiornik oliwy z ttr z rozrusznikiem i kapa z xt z bebechami zaspokoiła by twoje potrzeby .
Co do akumulatora w takim przypadku możesz pominąć pojemność jednak prąd rozruchowy tu mozna sie z deka zdziwić bo dla XTX9-BS parametry podawane przez handlujących wachają się od 80 - 180 A wiec sam mam mały galimatias aby skumać co z czym jeść .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: TTR > kit rozrusznika> XT 3TB.
Aktualnie szukam całego silnika 3TB i moduł, to będzie najprostsze. Zbiornika oleju – org od TTRE nie zdobędę a w salonie 1200zl . ale wiem już jak zrobię stary… po zakończeniu prac jak uda mi się zakupić taki silnik zostaną mi dwa moduły od TTR które są deficytowym towarem więc coś tam zaoszczędzę… a jak nie to zostanie jak jest …
Więc jak ktoś ma namiary na cały silnik od 3tb pisać.
Więc jak ktoś ma namiary na cały silnik od 3tb pisać.
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: TTR > kit rozrusznika> XT 3TB.
Ostatnio na allegro widziałem zbiornik oleju od TTS, nie idzie go zaadaptować?
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: TTR > kit rozrusznika> XT 3TB.
Witam
Udało mi się kupić ładny kompletny silnik od XT ale już ten najmłodszy który ma sprzęgło załączane dźwigienką na klapie od sprzęgła. Ja chciałbym zrobić tak jak w XT 3TB starszych oraz w TT600RE (model 2004-2005 miał kapę już od nowego XT) ale sprzęgło uruchamiane nadal było w okolicy rozrusznika.
http://www.rallye-tenere.net/Stamb_TT-600-%20RE.htm
A pytanko czy ma ktos jakieś zdjęcia jak wygląda to w XT ?? element na który zakłada się Linke jak jest wyprofilowany bo u mnie w TTr nie ma rozrusznika i jest inaczej niż w XT… Na pewno linka musi być nowa bo ma inne mocowanie z takim zagięciem ale właśnie jak tam wygląda to dalej???
A chciałbym zrobić jak w starszych XT czy TTRE żeby uzyć moją kapę od sprzęgła żeby można było dać rozrusznik nożny…
Pozdrawiam.
Udało mi się kupić ładny kompletny silnik od XT ale już ten najmłodszy który ma sprzęgło załączane dźwigienką na klapie od sprzęgła. Ja chciałbym zrobić tak jak w XT 3TB starszych oraz w TT600RE (model 2004-2005 miał kapę już od nowego XT) ale sprzęgło uruchamiane nadal było w okolicy rozrusznika.
http://www.rallye-tenere.net/Stamb_TT-600-%20RE.htm
A pytanko czy ma ktos jakieś zdjęcia jak wygląda to w XT ?? element na który zakłada się Linke jak jest wyprofilowany bo u mnie w TTr nie ma rozrusznika i jest inaczej niż w XT… Na pewno linka musi być nowa bo ma inne mocowanie z takim zagięciem ale właśnie jak tam wygląda to dalej???
A chciałbym zrobić jak w starszych XT czy TTRE żeby uzyć moją kapę od sprzęgła żeby można było dać rozrusznik nożny…
Pozdrawiam.
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: TTR > kit rozrusznika> XT 3TB.
Cieki wielki. Czyli wiele się nie różni, na razie kompletuje wszystkie graty bo i tak nie mam czasu na robotę …
Co do zbiornika oleju pewni podpasuje, ale ma inne mocowania przewodów olejowych a ja mam już ładnie porobione pod chłodnice no i na pewno ładniej wygląda ten od TTR(RE)
Jak co odetnę to co przeszkadza dam do w spawania Alu płytki całość na nowo wyfrezuje i będzie si
Co do zbiornika oleju pewni podpasuje, ale ma inne mocowania przewodów olejowych a ja mam już ładnie porobione pod chłodnice no i na pewno ładniej wygląda ten od TTR(RE)
Jak co odetnę to co przeszkadza dam do w spawania Alu płytki całość na nowo wyfrezuje i będzie si
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-