Strona 2 z 6

Re: regulacja zaworow ttr600

: 04 lut 2012, 11:08
autor: Pawlo
Różnica jest tylko w położeniu wałka rozrządu, bo obraca się on wolniej niż wał korbowy ;)

Re: regulacja zaworow ttr600

: 04 lut 2012, 11:22
autor: -gumis-
Nie chciałem o tym pisac ,żeby za bardzo nie namieszac, ale faktycznie jest tak jak Pawlo napisał tłok zawsze bedzie w GMP jednak co obrót to będzie inny suw pracy. No to namieszaliśmy :lol:

Re: regulacja zaworow ttr600

: 04 lut 2012, 13:51
autor: dzunger
czyli rozumujac... :)
po ustawieniu magneta w pozycji "t" za kazdym razem tłok bedzie w gmp.
i teraz 2 sprawa niezaleznie od tego na jaki suw pracy w gmp tłoka trafimy zawory zawsze beda zamkniete i w tym wlasnie połozeniu sprawdzamy luz.

Re: regulacja zaworow ttr600

: 04 lut 2012, 13:59
autor: -gumis-
Tak jest!

Re: regulacja zaworow ttr600

: 04 lut 2012, 17:04
autor: Gacek
-gumis- pisze:Panowie na kołach magnesowych nie ma znaku H to jest literka T w poziomie wraz z wskaznikiem/znakiem pionowym I ,co daje jakby wygląd litery H. Ustawiamy w pozycji T (lub H jak zwał ,tak zwał) czyli top deat center, czyli górny martwy punkt tłoka i jazda z zaworami. Pozostałe znaki I jest do kontroli zapłonu na wolnych obr ,a drugi I do kontroli punktu zapłonu przy określonych (np. 4000tyś obr/min) obrotach silnika. Tyle z tego rebusa, pozdrawiam ;)
gumis - tylko nie pisz ze sie przy ....am ale luzy to w dolnym [punkcie się ustawia :oops:
rozrzadu krzywki na dół bo w drugim położeniu bedzie klepać rozrzad robi jeden na dwa wału ;)

Re: regulacja zaworow ttr600

: 04 lut 2012, 18:46
autor: -gumis-
Tym razem nie wytrzymam i mam nadzieję ,że dostanę bana i wypierdolą mnie z tego "forum"..
Co Ty kur*a za bzdury wypisujesz ,kur*a zastanów się! Na ch*j Ty masz znak na kole "T" ,co on oznacz według Ciebie, dolne położenie wału???????? Czy Ty ku*wa czytasz lub myslisz tak jak wszyscy ,czy jesteś inny????? Ku*wa co za bzdury, usuń tego posta żeby innych nie wprowadzac w błąd! Pawlo już wcześniej pisał jakie jest przełożenie wał-wałek rozrządu. Teraz pomyśl logicznie bo akurat Tobie nie mam zamiaru tego tłumaczyc.
Przytoczę Ci cytat który odnosi się akurat do Ciebie:
Nigdy nie próbuj dyskutowac z idiota... bo sprowadzi Cie do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem ...

Re: regulacja zaworow ttr600

: 04 lut 2012, 18:50
autor: Pawlo
Gacek, rozwiń myśl, albo chociaż wytłumacz o co chodziło? :lol:

Re: regulacja zaworow ttr600

: 04 lut 2012, 18:51
autor: -gumis-
Oto prosta instrukcja dla każdego (nie dotyczy gacka-dla Ciebie nie znalazłem wersji ,abyś zrozumiał...):

Ustawienie wału korbowego i wałków rozrządu

Zacznijmy od najprostszego silnika jednocylindrowego. Zrozumienie podstawowych zasad pomoże w późniejszym okresie okiełznać wiele innych, już nie tak prostych konstrukcji. Luzy zaworowe ustawia się w momencie, w którym obie krzywki nie wywołują nacisku na zawory, czyli przy ustawieniu tłoka w GMP, pomiędzy suwem sprężania i pracy. Moment taki następuje co dwa obroty wału korbowego. W większości motocykli mamy do dyspozycji odpowiednie znaki na nadajniku impulsów zapłonu bądź na wirniku alternatora. Jest to znaczek T, który ma się pokrywać z odpowiednim nieruchomym punktem odniesienia. W przypadku silnika czterocylindrowego, rzędowego kolejne "etapy" regulacji będą przebiegały co 180 stopni. W razie wątpliwości zawsze można sobie wyobrazić, że nasz silnik jest złożony z kilku singli - pozwoli to okiełznać konstrukcje V2 i V4 czy twina z wykorbieniami przestawionymi o 180 stopni. Dla pewności ustawienie tłoka można zawsze sprawdzić przez otwór świecy zapłonowej. Nie jest nawet do tego potrzebny precyzyjny czujnik zegarowy. Wystarczy śrubokręt i trochę wyczucia, a już mamy ustalone GMP z dokładnością zupełnie wystarczającą do przeprowadzenia regulacji. Nie sposób jest tutaj opisać wszystkich rozwiązań. W razie wątpliwości pod ręką powinna znajdować się serwisówka do naszego motocykla, gdzie znajdziemy dokładny opis i kilka rysunków ukazujących całą sytuację w jasnym świetle.

Re: regulacja zaworow ttr600

: 04 lut 2012, 18:57
autor: Gacek
dzunger pisze:czyli rozumujac... :)
po ustawieniu magneta w pozycji "t" za kazdym razem tłok bedzie w gmp.
i teraz 2 sprawa niezaleznie od tego na jaki suw pracy w gmp tłoka trafimy zawory zawsze beda zamkniete i w tym wlasnie połozeniu sprawdzamy luz.
tak napisał dzunger - co odpisałeś ?
do ustawiania luzów jest tylko jedno położenie na wałku rozrządu .
Nie rozumiem skąd u ciebie takie ciśnienie ? :?

Re: regulacja zaworow ttr600

: 04 lut 2012, 19:00
autor: Pawlo
Chodzi o to, że tylko co drugi gmp służy do ustawiania zaworów, bo inaczej krzywki już zaczynają wywierać lekki nacisk, tak?