Strona 1 z 6

regulacja zaworow ttr600

: 17 paź 2011, 17:53
autor: dzunger
witam,
po podejrzeniu u kumpla jak regulowal zawory w swoim czoperku stwierdziłem ze nie bedzie problemu z regulacja samemu w moim sm i mam do was kilka pytan.
czy do regulcji musze zdejmowac cała pokrywe czy same dekielki te ktore zaznaczone sa na fotkach:
http://imageshack.us/photo/my-images/850/26576212.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/441/25405179.jpg/
pyt 2 ustawienie rozrządu w odpowiedniej pozycji
http://imageshack.us/photo/my-images/703/69263054.jpg/
wystarczy odkrecic ten dekielek i bede widział znaki czy jest konieczność zdjęcia całej pokrywy( zaznaczona na niebiesko )
http://imageshack.us/f/11/46238270.jpg/
z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi i uprzedzam ze to co napisałem to są moje domysły także za wszelkie glupoty sry :?

Re: regulacja zaworow ttr600

: 17 paź 2011, 18:01
autor: Pawlo

Re: regulacja zaworow ttr600

: 18 paź 2011, 14:39
autor: dzunger
juz po zabiegu zaworu ustawione i moto chodzi o wiele lepiej do tego kasa zaoszczedzoona.
tylko 1 problem podczas ustawiania rozrządu były 2 znaki, a 3ciego nie moglem znalezc ( obracałem wałem kilka razy i widziałem tylko 2)
http://imageshack.us/photo/my-images/542/66661415.jpg/
tak jak na foto wyzej znalazłem 2 i ustawiałem i na tym "2" robiłem regulacje, a wg poradnika powinno byc I/II/T
jezeli cos przeoczyłem to proszę o info.

Re: regulacja zaworow ttr600

: 18 paź 2011, 17:12
autor: Pawlo
"H" jest dla lampy stroboskopowej. Zawory ustawia się na "T", z tego co pamiętam to jak ustawiałem zawory to bardziej sugerowałem się tym, że ten znak jest po prawej stronie znaku zapłonu "II" (z tego co pamiętam, jak się mylę to poprawić ;) )

Re: regulacja zaworow ttr600

: 18 paź 2011, 18:23
autor: dzunger
no wlasnie tak podejrzewałem ze cos nie tak robie ale ustawiłem na h i moto ogołem chodzi o niebo lepiej, a co do znaków to obracałem wałem z 5 razy i za kazdym razem były tylko te znaki, przy ustawianiu zawory nie były podparte a luzy były o wiele wieksze niz powinny.

Re: regulacja zaworow ttr600

: 30 sty 2012, 18:43
autor: dzunger
odswiezam temat
szukalem fotek magneta w sieci i znalazlem niby od ttr600.
jako ze mam duzo czasu postanowilem pogrzebac przy moto i wracam z problemem regulacji zaworow.Na zdjeciu ktore dodaje do posta sa identyczne znaki jak u mnie a nie widze znaku "t" wg ktorego sie reguluje zawody. Znowu obracalem walem kilka razy i caly czas tylko te 3 ktore sa widoczne na fotce.
co wy na to ?? dreczy mnie troche ten problem, ktory moze wynika z mojej niewiedzy ale naprawde nie moge dopatrzec sie innych oznaczen procz tych 3.

Obrazek

Re: regulacja zaworow ttr600

: 30 sty 2012, 20:29
autor: Pawlo
Teraz na 100% nie wiem, bo nie pamiętam, ale chyba też miałem problem ze znalezieniem tego znaku i nie wiem czy u mnie było to "T". Jaki masz znak po prawej stronie znaku "II"? Generalnie szczelinomierz powinien wejść tylko na jednym z tych znaków (oczywiście zależy od zużycia gniazd ;) ) , później krzywki już zaczynają dotykać więc możesz też spróbować na jakim znaku będzie największy luz, ja tak do tego doszedłem, pomimo, że rozkminiałem to z instrukcją w ręku :lol:

Re: regulacja zaworow ttr600

: 01 lut 2012, 22:28
autor: -gumis-
Panowie na kołach magnesowych nie ma znaku H to jest literka T w poziomie wraz z wskaznikiem/znakiem pionowym I ,co daje jakby wygląd litery H. Ustawiamy w pozycji T (lub H jak zwał ,tak zwał) czyli top deat center, czyli górny martwy punkt tłoka i jazda z zaworami. Pozostałe znaki I jest do kontroli zapłonu na wolnych obr ,a drugi I do kontroli punktu zapłonu przy określonych (np. 4000tyś obr/min) obrotach silnika. Tyle z tego rebusa, pozdrawiam ;)

Re: regulacja zaworow ttr600

: 03 lut 2012, 12:37
autor: dzunger
no i tak bedzie wyjasnione juz :> dzieku gumis
jeszcze 1 pytanko jak sie upewnic ze tlok jest w gornym polozeniu ?
czy ogolem po tym jak wal ustawimy w pozycji t zawsze tlok bedzie w gmp ?

Re: regulacja zaworow ttr600

: 03 lut 2012, 21:43
autor: -gumis-
Zeby upewnic się ze tłok jest w GMP ,wykręc świecę i włóż tam śrubokręt, wejdzie tylko trochę bo oprze się o tłok.
Tłok w punkcie T zawsze będzie w górze i zawory zawsze zamknięte. Inaczej to się ma tylko w silnikach 2 i więcej "garowych"
Pozdrawiam!