Na wtępie: grzebałem w 3 gaźnikach XT600 3TB, każdy był taki sam, tzn. nowszego typu TEIKEI model Y26PV/4PT-00
W związku z tym mogę z całą odpowiedzialnością napisać, że śrubka dyszy biegu jałowego (pilot jet) była wkręcona do oporu. Jej sie nie reguluje, serwisówki milczą na ten temat to fakt. I ta śruba jest w komorze pływakowej, aby sie do niej dostać trzebaby wyjąć gaźnik z moto i go rozebrać, a jest to zabawa na pól dnia
A może masz na myśli śrubkę regulacji ilości mieszanki wolnych obrotów (pilot screw)? Tą się ustawia jak najbardziej.
W zależności od wesrsji XT600, różnie może być wyregulowana. Optymalnie to 2,75 +/-0,5 obrotów wykręcona od pozycji całkowitego wkręcenia. Jednak w gaźnikach, przy których robiłem, śrubka ta miała różne wykręcenia: od 3,5 do aż 6 obrotów !!! Jest ona zlokalizowana od spodu gaźnika głównego od strony króćca dolototowego. Dobrze mieć do jej regulacji wkrętak kątowy. Kręcimy nią na rozgrzanym silniku !!!
Wkręcenie jej na ustawienia fabryczne powodowało, że silnik trudno zapalał, przy zejściu z obrotów strzelał w wydech.
Ewidenty objaw za ubogiej mieszanki.
Po prostu, nastąpiło zużycie tych dysz i wymagały one ingerencji poprzez ich większe wykręcenie. To normalne zjawisko, nie nalezy się tym przejmować, jesli moto pali bez problemu, nie strzela ani w rurę ani w gaźnik, dobrze trzyma obroty, ładnie schodzi z nich itp.
Reasumując: w mojej XT600E śrubę regulacji ilości mieszanki wolnych obrotów (pilot screw) mam wykęconą obecnie na 4 obroty. Ciekaw jestem opinii innych użytkowników w tej sprawie. Jak jest u Was?
zul pisze:Śrubka ta ( pilot jet ) w kazdym motorze musi byc lekko wykręcona o odpowiednią wartosc ile to jest u nas w XT 600 3tb. W serwisówce nic nie znalazłem na ten temat. pozdr