Pilot Screw

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zul
Po kostki w błocie
Posty: 122
Rejestracja: 24 sty 2010, 17:34
Lokalizacja: Szubin

Pilot Screw

Post autor: zul »

Śrubka ta ( pilot screw ) w kazdym motorze musi byc lekko wykręcona o odpowiednią wartosc ile to jest u nas w XT 600 3tb. W serwisówce nic nie znalazłem na ten temat. pozdr

EDIT: Tak chodzilo mi o Pilot Screw. Temat poprawilem
Ostatnio zmieniony 13 mar 2010, 17:35 przez zul, łącznie zmieniany 1 raz.
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Pilot Jet

Post autor: dzekson »

Na wtępie: grzebałem w 3 gaźnikach XT600 3TB, każdy był taki sam, tzn. nowszego typu TEIKEI model Y26PV/4PT-00
W związku z tym mogę z całą odpowiedzialnością napisać, że śrubka dyszy biegu jałowego (pilot jet) była wkręcona do oporu. Jej sie nie reguluje, serwisówki milczą na ten temat to fakt. I ta śruba jest w komorze pływakowej, aby sie do niej dostać trzebaby wyjąć gaźnik z moto i go rozebrać, a jest to zabawa na pól dnia :(

A może masz na myśli śrubkę regulacji ilości mieszanki wolnych obrotów (pilot screw)? Tą się ustawia jak najbardziej.
W zależności od wesrsji XT600, różnie może być wyregulowana. Optymalnie to 2,75 +/-0,5 obrotów wykręcona od pozycji całkowitego wkręcenia. Jednak w gaźnikach, przy których robiłem, śrubka ta miała różne wykręcenia: od 3,5 do aż 6 obrotów !!! Jest ona zlokalizowana od spodu gaźnika głównego od strony króćca dolototowego. Dobrze mieć do jej regulacji wkrętak kątowy. Kręcimy nią na rozgrzanym silniku !!!
Wkręcenie jej na ustawienia fabryczne powodowało, że silnik trudno zapalał, przy zejściu z obrotów strzelał w wydech.
Ewidenty objaw za ubogiej mieszanki.
Po prostu, nastąpiło zużycie tych dysz i wymagały one ingerencji poprzez ich większe wykręcenie. To normalne zjawisko, nie nalezy się tym przejmować, jesli moto pali bez problemu, nie strzela ani w rurę ani w gaźnik, dobrze trzyma obroty, ładnie schodzi z nich itp.

Reasumując: w mojej XT600E śrubę regulacji ilości mieszanki wolnych obrotów (pilot screw) mam wykęconą obecnie na 4 obroty. Ciekaw jestem opinii innych użytkowników w tej sprawie. Jak jest u Was?


zul pisze:Śrubka ta ( pilot jet ) w kazdym motorze musi byc lekko wykręcona o odpowiednią wartosc ile to jest u nas w XT 600 3tb. W serwisówce nic nie znalazłem na ten temat. pozdr
Awatar użytkownika
zul
Po kostki w błocie
Posty: 122
Rejestracja: 24 sty 2010, 17:34
Lokalizacja: Szubin

Re: Pilot Screw

Post autor: zul »

Znalazłem na jakimś innym forum anglojęzycznym:
Pilot Jet - Up to 1/4 throttle - Controls fuel flow through the idle circuit - Mixture is adjusted by means of the mixture screw -There are two types of mixture screws - Fuel Screws and Air Screws ] - A Fuel Screw, as the name implies, meters fuel - A Fuel Screw will be located on the engine side of the throttle valve, usually on the bottom of the carb - Turn in to lean mixture - Turn out to richen mixture - The engine should have a smooth, steady idle with the screw between 1/4 and 3-1/2 turns out from fully bottomed (gently!) - If the engine requires more than three turns out, the pilot jet may be too lean - If it requires less than 1/4 turn, it may be too rich. - An Air Screw meters air - An Air Screw will be located on the air cleaner side of the throttle valve, usually on the right or left side - Turn in to richen mixture - Turn out to lean mixture - The engine should have a smooth, steady idle with the screw between 1/2 and 2-1/2 turns out from fully bottomed - If the engine requires more than 2-1/2 turns out, the pilot jet may be too rich - If it requires less than 1/2 turn, it may be too lean. Symptoms and/or adjustment - With the idle at approximately 1000 rpm, turn the air screw mixture in slowly until the idle slows or becomes erratic, then begin turning the screw back out until it again becomes erratic. Count the number of turns in between the two positions. Set the position of the air screw between these two conditions, which should also be your smoothest idle . Finally, adjust the idle screw if necessary to approximately 1000 rpm again.
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Pilot Screw

Post autor: dzekson »

Czy aby na pewno opis z tej anglojęzycznej literatury dotyczy gaźnika w XT600 3TB ? Z tego co wiem, to w XT600 regulację wolnych obrotów wykonuje się przez pilot screw dozując ilość mikstury paliwo-powietrze, która ma już stały skład pod tą śrubą. Nie adjustuje się składu mieszanki, jest on bowiem ustalony dyszą pilot jet, której się nie reguluje. Można zmieniać co najwyżej jej rozmiar i tyle.
Więc ten opis mi w tym pierwszym miejscu nie pasuje. Mowa jest tam o dwóch spotykanych szeroko metodach regulacji SKŁADU mikstury (ale nie w XT):
1. śruba dozowania paliwa do ustalonej ilości napływającego powietrza. Taka regulacja lokalizowana jest najczęsciej pomiędzy silnikiem, a częścią zaworową przepustnicy gaźnika. Wykręcenie takiej śruby powoduje wzbogacenie mieszanki.
Wkręcenie - to zubożenie. Co jest logiczne skoro dozujemy ilośc paliwa, a śruba stanowi jakby zawór dla niego.
2. śruba dozowania powietrza do ustalonej ilości napływającego paliwa. Taka regulacja lokalizowana jest najczęsciej pomiędzy komorą filtra powietrza, a częścią zaworową przepustnicy gaźnika. Wykręcenie takiej śruby powoduje zubożenie mieszanki. Wkręcenie - to wzbogacenie. Co jest logiczne skoro dozujemy ilośc powietrza, a śruba stanowi jakby zawór dla niego.

Stąd się bierze nieraz zamieszanie, gdy ktoś powie, że kręci śrubą od składu mieszanki przy XTku, a mówi to do fachowca w tym temacie,,, Nie ma czegoś takiego w tym sprzęcie!!! Jest to regulacja ILOŚCI mieszanki o juz ustalonym składzie.

W dugim miejscu opisu nie zgadza mi się informacja o regulacji jałowych obrotów na 1000 obr/min.
Wszelkie znane mi manuale mówią, że rozgrzany XT ma mieć je w granicach 1200...1400 obr/min (+/-100)

Mógłbys podac adres stronki skąd te informacje pochodzą, ciekawe jakiego moto dotyczą?
zul pisze:Znalazłem na jakimś innym forum anglojęzycznym:
...
Awatar użytkownika
zul
Po kostki w błocie
Posty: 122
Rejestracja: 24 sty 2010, 17:34
Lokalizacja: Szubin

Re: Pilot Screw

Post autor: zul »

Bylo to na jakims forum dotyczacym XT 600. ALe widocznie ktos również skopiowal z innej strony. Wygooglowalem i widze ze chyba z tad: http://www.budohead.com/bikes.php?bike=carby . Dzieki za informacje! Bardzo przydatne. pozdro!
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Pilot Screw

Post autor: dzekson »

Ta strona źródłowa, którą podałeś to pomieszane z poplątanym, ktoś chciał zaistnieć ale chyba nie miał do końca
pomysłu na temat przewodni,,, Trochę tam o motocyklach bardzo różnych zresztą, jakis blog, podróże, zdjęcia, temat techniczny to raptem opony i własnie opis działania gaźnika. Dla mnie ta strona to gniot i tyle :x
Po raz kolejny sie przekonuję, że nie ma co ślepo wzorować się na podobnych stronkach, nie zawsze to co płynie z anglojęzycznych źródeł jest wiarygodne i rzetelne. Tak sobie myślę, że możemy tworzyć swoje portale gdzie wiedza byłaby fachowa i miała solodne podstawy. Tego nam nie brakuje, a zapałem i inwencją techniczną przewyższamy najlepszych :mrgreen:
Jedyną rzeczą bywają niekiedy problemy językowe, ale i z tym sobie coraz lepiej radzimy,,,

zul pisze:Bylo to na jakims forum dotyczacym XT 600. ALe widocznie ktos również skopiowal z innej strony. Wygooglowalem i widze ze chyba z tad: http://www.budohead.com/bikes.php?bike=carby . Dzieki za informacje! Bardzo przydatne. pozdro!
ODPOWIEDZ