Chłodnica oleju TTR
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Chłodnica oleju TTR
Witam
Zaraz po zamontowaniu wskaźnika temperatury oleju w upalne dni przy ostrej jeździe motocykl mi się przegrzewał temperatura oleju dochodziła często do 150 C . Jak wiadomo prawidłowa temperatura oleju w zbiorniku oleju (misce) powinna wahać się między 80-120. Przy zastosowaniu dużego zbiornika paliwa chłodzenie jednostki jeszcze bardziej się pogarsza . W tym celu przeszczepiłem chłodnice oleje ze starego modelu XT (1VJ| 3AJ)
Wykorzystałem stare przewody olejowe od XT.
Dodatkowo potrzebne były 2 końcówki oczkowe na waż 8mm i o oczku 12mm oraz 2 końcówki 8mm-14mm, Dwie ostatnie zostały obtoczone oraz wpawane w oryginalne stalowe przewody od XT, całość jest połączona wężem w stalowym oplocie.(Można to wykonać w każdym zakładzie hydrauliki maszynowej)
Mocowanie chłodnicy wykonane jest z kwasiaka odpowiednio uformowanego i pospawanego.
Chłodzenie TT600R zdecydowanie się polepszyło w tej chwili temperatura nie przekracza 130 stopni nawet w bardzo trudnych warunkach .
No i całość uzupełnia aluminiowa osłona wykonana z arkusza blachy aluminiowej 1,5mm
Zaraz po zamontowaniu wskaźnika temperatury oleju w upalne dni przy ostrej jeździe motocykl mi się przegrzewał temperatura oleju dochodziła często do 150 C . Jak wiadomo prawidłowa temperatura oleju w zbiorniku oleju (misce) powinna wahać się między 80-120. Przy zastosowaniu dużego zbiornika paliwa chłodzenie jednostki jeszcze bardziej się pogarsza . W tym celu przeszczepiłem chłodnice oleje ze starego modelu XT (1VJ| 3AJ)
Wykorzystałem stare przewody olejowe od XT.
Dodatkowo potrzebne były 2 końcówki oczkowe na waż 8mm i o oczku 12mm oraz 2 końcówki 8mm-14mm, Dwie ostatnie zostały obtoczone oraz wpawane w oryginalne stalowe przewody od XT, całość jest połączona wężem w stalowym oplocie.(Można to wykonać w każdym zakładzie hydrauliki maszynowej)
Mocowanie chłodnicy wykonane jest z kwasiaka odpowiednio uformowanego i pospawanego.
Chłodzenie TT600R zdecydowanie się polepszyło w tej chwili temperatura nie przekracza 130 stopni nawet w bardzo trudnych warunkach .
No i całość uzupełnia aluminiowa osłona wykonana z arkusza blachy aluminiowej 1,5mm
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 113
- Rejestracja: 24 lut 2010, 08:23
- Motocykl: TT 600S
- Lokalizacja: lks
Re: Chłodnica oleju TTR
Hej Loko
Widziałem ten patent na twojej stronie dużo wcześniej. Tak się tylko zastanawiałem nad tym czy pompa oleju da rade?
Widziałem ten patent na twojej stronie dużo wcześniej. Tak się tylko zastanawiałem nad tym czy pompa oleju da rade?
- ogur69
- Po kostki w błocie
- Posty: 298
- Rejestracja: 21 sty 2010, 21:40
- Lokalizacja: witnica
Re: Chłodnica oleju TTR
pompa napewno da rade montując chłodnice nie tworzy się dodatkowego obiegu oleju tylko wpina się w istniejący obieg
ludzie dzielą się na czystych i szczęśliwych
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: Chłodnica oleju TTR
Też się nad tym zastanawiałem ale ….
-Jest to oryginalna chłodnica przystosowana do tego silnika. Wiec na pewno nie zmniejsza przepływu oleju.
-Stare XT miały stalowy zbiornik oleju dość daleko usytuowany
- XT-ki miały też tą chłodnice w 2 miejscach pierwszy obok gaźnika od strony zębatki zdawczej a drugi w przedniej cześć w okolicach zbiornika.
-w XT/TT są dwie pompy oleju, z czego jedna bardziej wydajna od drugiej. Ta wydajniejsza przepycha olej z powrotem do zbiornika oleju (ramy) w moim przypadku pomiędzy jest jeszcze chłodnica (jak w starych XT)
Dlatego stwierdziłem, że nic nie powinno się wydarzyć jak do tej pory 5tys i nie widać niczego niepokojącego…
A brak takiej chłodnicy w nowszych XT TT. Jest raczej oczywisty tzn oszczędności ….
Na forach niemiecki jest to dość częsta przeróbka tyle, że są to akcesoryjne chłodnice, ale koszta bajońskie i moim zdaniem dużo bardziej jest podatna na uszkodzenia niż umiejscowienie w moim przypadku. Niektórzy wstawiają też termostat, żeby silniczek prędzej nabierał temperatury … niestety cena termostatu też spora
http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=566
Np.
-Jest to oryginalna chłodnica przystosowana do tego silnika. Wiec na pewno nie zmniejsza przepływu oleju.
-Stare XT miały stalowy zbiornik oleju dość daleko usytuowany
- XT-ki miały też tą chłodnice w 2 miejscach pierwszy obok gaźnika od strony zębatki zdawczej a drugi w przedniej cześć w okolicach zbiornika.
-w XT/TT są dwie pompy oleju, z czego jedna bardziej wydajna od drugiej. Ta wydajniejsza przepycha olej z powrotem do zbiornika oleju (ramy) w moim przypadku pomiędzy jest jeszcze chłodnica (jak w starych XT)
Dlatego stwierdziłem, że nic nie powinno się wydarzyć jak do tej pory 5tys i nie widać niczego niepokojącego…
A brak takiej chłodnicy w nowszych XT TT. Jest raczej oczywisty tzn oszczędności ….
Na forach niemiecki jest to dość częsta przeróbka tyle, że są to akcesoryjne chłodnice, ale koszta bajońskie i moim zdaniem dużo bardziej jest podatna na uszkodzenia niż umiejscowienie w moim przypadku. Niektórzy wstawiają też termostat, żeby silniczek prędzej nabierał temperatury … niestety cena termostatu też spora
http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=566
Np.
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 113
- Rejestracja: 24 lut 2010, 08:23
- Motocykl: TT 600S
- Lokalizacja: lks
Re: Chłodnica oleju TTR
Z tego co wiem to jest 1 pompa oleju w xt (przynajmniej w moim ) która tak jak napisałeś tłoczy olej do zbiornika. Mam starszy typ silnika 43f zbiornik oleju znajduje się przy tylnym kole, i nie było przy nim chłodnicy rys poglądowy.
Wydaje mi się że występowała ona w wersjach tenere.
Mimo wszystko spoko wątek, brawo za wykonanie tym bardziej że patent już przetestowany.
Ja jednak na początek muszę zainwestować w termometr aby zdiagnozować temp podczas jazdy.
Pozdrawiam
Wydaje mi się że występowała ona w wersjach tenere.
Mimo wszystko spoko wątek, brawo za wykonanie tym bardziej że patent już przetestowany.
Ja jednak na początek muszę zainwestować w termometr aby zdiagnozować temp podczas jazdy.
Pozdrawiam
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: Chłodnica oleju TTR
W tenere jest fabrycznie montowana chłodnica.
Ładnie wykonałeś przeróbkę, schludnie i bez drutów
Tylko przemyślałbym miejsce mocowania - wydaje mi się, że takie jak w tenerce byłoby lepsze
Przy Twoim rozwiązaniu pewnie osłona chłodnicy zawsze jest ubłocona
Ładnie wykonałeś przeróbkę, schludnie i bez drutów
Tylko przemyślałbym miejsce mocowania - wydaje mi się, że takie jak w tenerce byłoby lepsze
Przy Twoim rozwiązaniu pewnie osłona chłodnicy zawsze jest ubłocona
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: Chłodnica oleju TTR
Prawda, ale na szczęście nie jest centralnie w osi i główna szpryca na nią nie leci …. Kombinowałem sporo gdzie ją ulokować z boku cylindra nie chciałem a niegdzie indziej w TTR miejsca nie ma…zwłaszcza przy 20 litrowym zbiorniku … chcialem jak w XL dakarowych z przodu pod lampą na sztywno do ramy, ale to może, kiedy indziej …..
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
- Tomiacho
- Po kostki w błocie
- Posty: 330
- Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
- Motocykl: XT 600 43f
- Lokalizacja: Piła
Re: Chłodnica oleju TTR
Ja mam chłodnice w 43f ale oryginalnie jej nie było. Zamontowana po lewej stronie koło gaźnika. Latam cały czas i nic sie nie dzieje. A widać że już dawno to było założone. Silniczek nie kopci a ciśnienie ma bo jak zmieniałem olej to nie dokręciłem odpowietrznika i po 3 kopnięciach wypluło prawie 1l oleju. jedyne co mnie wkurza to umiejscowienie chłodnicy. Zdarza się że przy glebach albo wyskokach rozwale sobie kostkę o tą chłodnice.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cold and Ugly
Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
-
- Czyścioch
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 mar 2012, 09:47
- Motocykl: YAMAHA TT600R, DT80, RIEJU RR50
Re: Chłodnica oleju TTR
Witam zastanawiam się by w mojej TT600 zamontować dodatkową chłodnicę zastanawiam się by zadoptować chłodnicę od innego moto.
Co myślicie o takim rozwiązaniu?
Oto znalezione w chłodnice:
http://allegro.pl/suzuki-gsxf-600-750-c ... 73807.html
http://allegro.pl/yamaha-xj-550-chlodni ... 10268.html
http://allegro.pl/honda-cbr-600-f3-95-9 ... 21995.html
http://allegro.pl/chlodnica-oleju-olejo ... 54902.html
http://allegro.pl/chlodnica-oleju-rybni ... 68107.html
Ktoś pisał że taka chłodnica może stawiać większy opór dla pompy czy jest to możliwe?
Co myślicie o takim rozwiązaniu?
Oto znalezione w chłodnice:
http://allegro.pl/suzuki-gsxf-600-750-c ... 73807.html
http://allegro.pl/yamaha-xj-550-chlodni ... 10268.html
http://allegro.pl/honda-cbr-600-f3-95-9 ... 21995.html
http://allegro.pl/chlodnica-oleju-olejo ... 54902.html
http://allegro.pl/chlodnica-oleju-rybni ... 68107.html
Ktoś pisał że taka chłodnica może stawiać większy opór dla pompy czy jest to możliwe?
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2497
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Chłodnica oleju TTR
Chłodnica od olejaka GSX-a to by było lekkie przegięcie. Ale taka jak od XJ 550, co podałeś, powinna być spoko. Pompie nic się nie stanie, niektóre XT wychodziły oryginalnie z chłodnicą i śmigają normalnie.