silnik wywala olej odmą - pomocy!
-
- Lubiący błoto
- Posty: 72
- Rejestracja: 17 lut 2011, 19:22
- Motocykl: Yamaha Xt 600 (E) 1997rok
- Lokalizacja: Lubomin ( dolnyśląsk)
Re: silnik wywala olej odmą - pomocy!
mam pytanko czy po lewej stronie silnika tam gdzie sie odkręca taką dużą plastikową srube na pokrywie ma być olej bo ostanio zauważyłem co jest ta naketka metalowa było troszke oleju może przez to mi sie zbiera olej tam gdzie filt powietrza
Kapiszon
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: silnik wywala olej odmą - pomocy!
oczywiście że tak
-
- Czyścioch
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 lip 2010, 11:59
Re: silnik wywala olej odmą - pomocy!
mam xt 600 2kf wiec chyba te same silniki
i mam identyczny problem nie dawno robiłem remont jakies 1500 km temu
i teraz na nowy sezon napierdziela olej przez odmę
co tu robic
i mam identyczny problem nie dawno robiłem remont jakies 1500 km temu
i teraz na nowy sezon napierdziela olej przez odmę
co tu robic

-
- Czyścioch
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 lut 2020, 21:30
- Motocykl: Cagiva w16
Re: silnik wywala olej odmą - pomocy!
Czy ktoś z Was doszedł problemu?
Mam to samo, silnik ma kompresję z manualna!
15 min. na wolnych i fontanna z odmy

Mam to samo, silnik ma kompresję z manualna!
15 min. na wolnych i fontanna z odmy





-
- Lubiący błoto
- Posty: 36
- Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:52
Re: silnik wywala olej odmą - pomocy!
Witajcie!
dawno tu nie zaglądałem, więc jeszcze raz dziękuje wszystkim, którzy odpowiedzieli na moje posty!
Ponieważ miałem problem z przerzucaniem oleju odmą do airboxa już kilka lat temu, nie wszystko dobrze pamiętam
Ale z tego co pamiętam, przyczyną była śruba na którą jest wkręcony do lewego karteru przewód olejowy, którym olej wraca od góry do zbiornika. W moim moto (TTR 600 z 1998) ta śruba jest ok 7 mm krótsza od głębokości otworu w który się ją wkręca (w dnie tego otworu jest otwór mniejszej średnicy - wylot pionowego kanału w karterze, więc chodzi o odległość do "rantu"). Ta śruba jest w środku pusta, a w górnej części ma w bocznej ściance otworek lub dwa (nie pamiętam). Dzięki temu przez śrubę przepływa olej do przewodu i dalej do zbiornika. Olej jest doprowadzany od dołu przez pionowy kanał w lewym karterze. Problem polega na tym, że na wysokości końcówki wkręconej śruby jest drugi kanał w karterze - poziomy, doprowadzający olej do środka silnika. (Już nie pamiętam co smaruje olej idący przez ten poziomy kanał, pewnie jakiś wałek). U mnie większa cześć oleju pompowanego do zbiornika uciekała przez ten poziomy kanał do wnętrza silnika, zamiast trafiać do zbiornika. W efekcie wywalało olej odmą, przy dłuższej jeździe. Rozwiązałem problem tak, że do otworu w który wkręca się śrubę wsadziłem kawałek aluminiowej rurki, która przysłoniła większą część otworu poziomego kanału. Dzięki temu mniej oleju wpływa w ten poziomy kanał, a większość wraca do zbiornika. To zakończyło moje problemy z wywaleniem oleju odmą. Wysokość rurki trzeba tak dobrać aby powierzchnia otworu poziomego kanału, która nie będzie zasłonięta przez rurkę nie była większa od powierzchni otworu (jednego lub dwóch) w górnej części śruby. Proporcja tych dwóch powierzchni decyduje o tym ile oleju wróci do zbiornika, a ile do silnika przez poziomy kanał.
Powodzenia i pozdrawiam!
AdamB
dawno tu nie zaglądałem, więc jeszcze raz dziękuje wszystkim, którzy odpowiedzieli na moje posty!
Ponieważ miałem problem z przerzucaniem oleju odmą do airboxa już kilka lat temu, nie wszystko dobrze pamiętam

Ale z tego co pamiętam, przyczyną była śruba na którą jest wkręcony do lewego karteru przewód olejowy, którym olej wraca od góry do zbiornika. W moim moto (TTR 600 z 1998) ta śruba jest ok 7 mm krótsza od głębokości otworu w który się ją wkręca (w dnie tego otworu jest otwór mniejszej średnicy - wylot pionowego kanału w karterze, więc chodzi o odległość do "rantu"). Ta śruba jest w środku pusta, a w górnej części ma w bocznej ściance otworek lub dwa (nie pamiętam). Dzięki temu przez śrubę przepływa olej do przewodu i dalej do zbiornika. Olej jest doprowadzany od dołu przez pionowy kanał w lewym karterze. Problem polega na tym, że na wysokości końcówki wkręconej śruby jest drugi kanał w karterze - poziomy, doprowadzający olej do środka silnika. (Już nie pamiętam co smaruje olej idący przez ten poziomy kanał, pewnie jakiś wałek). U mnie większa cześć oleju pompowanego do zbiornika uciekała przez ten poziomy kanał do wnętrza silnika, zamiast trafiać do zbiornika. W efekcie wywalało olej odmą, przy dłuższej jeździe. Rozwiązałem problem tak, że do otworu w który wkręca się śrubę wsadziłem kawałek aluminiowej rurki, która przysłoniła większą część otworu poziomego kanału. Dzięki temu mniej oleju wpływa w ten poziomy kanał, a większość wraca do zbiornika. To zakończyło moje problemy z wywaleniem oleju odmą. Wysokość rurki trzeba tak dobrać aby powierzchnia otworu poziomego kanału, która nie będzie zasłonięta przez rurkę nie była większa od powierzchni otworu (jednego lub dwóch) w górnej części śruby. Proporcja tych dwóch powierzchni decyduje o tym ile oleju wróci do zbiornika, a ile do silnika przez poziomy kanał.
Powodzenia i pozdrawiam!
AdamB