brak iskry

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
owen
Czyścioch
Posty: 5
Rejestracja: 01 maja 2011, 07:23
Motocykl: yamaha xt 600

brak iskry

Post autor: owen »

Czesc koledzy.Wczoraj pojechalem na przeglad przeszedl pomyslnie,ale po wizycie na stacji juz nie odpalila yadwiga.Pczanie do domu no i diagnoza brak iskry.Cala instalacja dziala \swiatla,kierynki jest ok\Sprawdzilem swiece,przewod wysokiego napiecia,wylacznik przy kierownicy,oraz cewke i bez zmian.Jakies propozycje.Motocykl zostal zgaszony na przegladzie i juz nie odpalil.Prosze o pomoc i dzieki
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: brak iskry

Post autor: Magic »

masz kopajke czy rozruchajke? Sprawdzałes "iskre" na innej świecy, lub na własnej skórze delikatnie zmieniając położenie wału? Często bywa tak, że w wyniku temperatury następuje uszkodzenie izolatora tuż za trzonem anody - luk elektryczny przechodzi przez obudowę. Druga, z możliwości to moduł, lub jeszcze czujnik położenia wału przy prądnicy.
owen
Czyścioch
Posty: 5
Rejestracja: 01 maja 2011, 07:23
Motocykl: yamaha xt 600

Re: brak iskry

Post autor: owen »

Dzieki zo podpowiedz jak sprawdzic modul?
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: brak iskry

Post autor: Magic »

jeżeli posiadasz oscyloskop, może wpiac kanał między wejście cewki WN, a masę. Jeżeli zaobserwujesz na ekranie przebieg protokatny, podczas kręcenia walem, znakiem tego że zapłon działa poprawnie, moduł wysyla impulsy. Gdzieś czytałem artykuł na temat wadliwego tranzystora mocy w module, ale to niekoniecznie musi wystąpić u ciebie.
Awatar użytkownika
Grzesiek21
Lubiący błoto
Posty: 67
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:30
Motocykl: Yamaha XT 600 1VJ
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: brak iskry

Post autor: Grzesiek21 »

Mi np. walnęła prądnica, jak masz moduł na napięcie przemienne (wersja z kopajką)
to zmierz napięcie wychodzące z zasilania na moduł, powinno mieć przy kopnięciu 50V.
Sprawdź też, czy nie ma przebicia do masy, często rdzeń uszkadza się i takie rzeczy się dzieją.
Ja dokładnie to miałem, weź miernik i sprawdź czy z któregokolwiek z kabli podłączanych do modułu z prądnicy
jest przebicie do ramy.

Przepraszam, że tak chaotycznie, ale właśnie wychodzę i się spieszę :)

Pozdrawiam
Grzegorz
Obrazek

Yamaha XT 600 Tenere 1986r.


Obrazek http://banasportfolio.eu
Bury
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 25 kwie 2010, 19:53
Motocykl: XT600 2nf '88
XL600R '84

Re: brak iskry

Post autor: Bury »

Grzesiek21 - czy mogę prosić o "łopatologiczną" instrukcję, jak się dokonuje pomiaru, który odpowie na pytanie, czy cewka (ten element w silniku przy magnecie) jest sprawna, czy też trzeba ja przewinąć? Elektryka jest moja słabą stroną niestety. Gdzie podłączyć i co podłączyć, kolejność czynności itp. Dokładnie też napisz proszę, jak sprawdzić to przebicie na ramę. Dzięki z góry.
owen
Czyścioch
Posty: 5
Rejestracja: 01 maja 2011, 07:23
Motocykl: yamaha xt 600

Re: brak iskry

Post autor: owen »

Czesc koledzy i dzieki za rady,okazalo sie ze padla cewka zaplonowa ta w silniku, moze ma ktos odsprzedac?
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: brak iskry

Post autor: qpa »

jaki model xt?
owen
Czyścioch
Posty: 5
Rejestracja: 01 maja 2011, 07:23
Motocykl: yamaha xt 600

Re: brak iskry

Post autor: owen »

xt 600 z 1989 roku
owen
Czyścioch
Posty: 5
Rejestracja: 01 maja 2011, 07:23
Motocykl: yamaha xt 600

Re: brak iskry

Post autor: owen »

2 kn
ODPOWIEDZ