Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Wszystko o tym motocyklu.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: glina »

Próbowałem. Nie pali tak.
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: glina »

Może mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić zależność w regulacji ilością paliwa, położeniem iglic i air mixture screw ? Rozumiem, że 6-8 mm poniżej krawędzi to podstawa do dobrze chodzącego gaźnika. iglice zwiększają mieszankę w paliwo w wyższych rpm. Air mixture screw po prostu dostarcza właściwej ilości mieszanki. Tak ? Podniosłem iglicę główną o jeden ząbek, to przestał szarpać, ale było za bogato, świeca okopcona, nawet przy air screw skręconej całkowicie silnik nie gasł. Teraz obniżyłem na położenie środkowe iglicę, ale znowu do 4 obrotów air mixture strzela z rury - za mała ilość mieszanki ? Mam wykręconą na 5 obrotów. Teraz tylko muszę zobaczyć, czy szarpać nie będzie. Mam X3. Może właściwym rozwiązaniem są większe dysze zamiast bawienia się iglicami i tą air mixture ?
TeTe199
Lubiący błoto
Posty: 72
Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:43
Motocykl: tt6
Lokalizacja: Zachod

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: TeTe199 »

Podstawa to sprawdzić czy ma się oryginalne dysze i iglice takie jak podaje serwisówka albo producent , czasami mozna spotkać tuningi po poprzednich właścicielach które psują krew.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: Gacek »

Glina spójrz na swoje ....(nie wiem jak to nazwać mniejsza o to :roll: )z poziomu ogólnego ,pracy silnika .
Jeżeli stwierdzasz ze masz zbyt bogatą mieszankę to nie jest jednoznaczne z tym ze musisz doszukiwać się przyczyn w regulacji gaźnika oraz jego regulacji - bo wystarczy ze zmieniłeś wydech , albo będzie "przepchany ukł .dolotowy do tego gaźnika i już mogą powstać dylematy o których piszesz .
W swoim zapytaniu jakby sugerujesz doszukujesz się przyczyny sugerując ze to wina regulacji gaźnika a skąd u ciebie wynika taka pewność ? :roll: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
TeTe199
Lubiący błoto
Posty: 72
Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:43
Motocykl: tt6
Lokalizacja: Zachod

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: TeTe199 »

Mam kilka pytań
-TT600S- jak zaczepiany / mocowany jest zbiornik przy jajcach (jakieś zdjecie by sie przydało bo niemam zadnych gum i mocowan )
-TT600E a TT 600S mają montowane dwa rodzaje zawieszeń UPS ja mam u siebie to pierwsze kolor bardziej złoty ośka jest dokręcana na dekielek na cztery szpilki i posiadam pełną regulacje odbicia i dobicia , to drugie takie bardziej srebrne pewnie jest młodsze ale dla pewnosci pytam czy tez jest pełna opcja regulacji jak we full crosie poznać mozna po tym że oske się blokuje już tylko dwoma śrubami na zacisk ?
- Ile kosztuje remont silnika bez robocizny (wymiana łozysk, szlif cyl + nowy tłok , nowy łańcuch rozrządu + uszczelki) ?
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: glina »

TeTe199 pisze: - Ile kosztuje remont silnika bez robocizny (wymiana łozysk, szlif cyl + nowy tłok , nowy łańcuch rozrządu + uszczelki) ?
szlif cyl + tlok 80 + 450 (prox)
nowy lancuch rozrzadu okolo 220
uszczelki kolo 200
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: ArturS »

TeTe199 pisze:Mam kilka pytań
-TT600S- jak zaczepiany / mocowany jest zbiornik przy jajcach (jakieś zdjecie by sie przydało bo niemam zadnych gum i mocowan )
-TT600E a TT 600S mają montowane dwa rodzaje zawieszeń UPS ja mam u siebie to pierwsze kolor bardziej złoty ośka jest dokręcana na dekielek na cztery szpilki i posiadam pełną regulacje odbicia i dobicia , to drugie takie bardziej srebrne pewnie jest młodsze ale dla pewnosci pytam czy tez jest pełna opcja regulacji jak we full crosie poznać mozna po tym że oske się blokuje już tylko dwoma śrubami na zacisk ?
- Ile kosztuje remont silnika bez robocizny (wymiana łozysk, szlif cyl + nowy tłok , nowy łańcuch rozrządu + uszczelki) ?
1. Mocowanie zbiornika
http://static1.megazip.ru/M/da5/da59ae0 ... bc22d7.png

2. Ośka w TT-S kręcona jest jak w TT-E. Zawieszenie w "S" nie jest młodsze, TT-E i TT-S wychodziły w tych samych rocznikach. TT-E jest bardziej szosowa i bardziej cywilizowana - mniejszy skok z przodu, z tyłu dość sztywny amor z regulacją odbicia, w offie nie nadąża za dość dobrym przednim zawiasem, przez co moto potrafi walnąć drivera w dupę z kanapy. W TT-S przedni zawias ma 310mm skoku i pełną regulację (pochodzi z YZ250 >95), w TT-E jest chyba 270mm i nie wiem czy jeszcze gdzieś te lagi montowano, ale budową różni się od tego w TT-S. Z tyłu w TT-S siedzi Ohlins z pełną regulacją.

3. Łożysk przy typowym remoncie góry się nie wymienia. Łańcucha również nie, jeśli jeszcze ma możliwość naciągu. Typowy zakres remontu góry:
- nowy tłok 250-500zł (TKRJ, OMP, Namura, Prox, Wossner)
- szlif + honowanie 80-120zł
- szlifowanie/docieranie gniazd i zaworów 100-150zł
- uszczelki TOP-END 80-200zł (chinka, Prox, Athena)
- filtr oleju x3 + olej mineralny na docieranie + olej docelowy 200-250zł
Z reguły wszystko zamyka się w 1000-1300zł do momentu zalania olejem docelowym.

Co może wyskoczyć po drodze typowego remontu góry:
- urwanie szpilki w głowicy: dorobienie 50-100zł, ale można przewiercić i skręcić na zwykłą szpilkę utwardzaną
- nadpalone gniazda zaworowe lub zawory
- zawory zbyt cienkie do obróbki
- zatarte panewki wałka rozrządu lub uszkodzony wałek rozrządu
- zatarte łożysko ślizgowe w główce korbowodu (wtedy korba do wymiany)

Co może wyskoczyć od razu po remoncie zakładając, że szlifierz nie da ciała:
- podwinięty ostatni pierścień olejowy (wielu się na to złapało)
- zatarcie wałka rozrządu przez zapowietrzoną pompę oleju (trzeba zwrócić uwagę czy pompa jedynie nie wywala oleju z silnika do zbiorniczka)
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2502
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: Pawlo »

ArturS pisze:Ośka w TT-S kręcona jest jak w TT-E.
Nie jest. Mocowanie ośki jest inne. Kolor górnej części lag również jest nieco inny.
TT-E Gliny:
https://www.bikepics.com/pics/2014/02/2 ... 2-full.jpg
TT-S u mnie.
https://www.bikepics.com/pics/2013/05/2 ... 8-full.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: ArturS »

Mocowanie jest inne, ale zasada działania ta sama, czyli wkręcana w lewą lagę, a w prawej przykręcana dekielkiem. Kolory lag są bardzo różne, mam dwa komplety z TT-S i oba są inne. W TT-E znajomej lagi są fabrycznie 2-kolorowe
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 3140_o.jpg
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 7470_o.jpg
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2502
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE

Post autor: Pawlo »

ArturS pisze:W TT-E znajomej lagi są fabrycznie 2-kolorowe
To się popisali w fabryce :omg:
Obrazek
ODPOWIEDZ