XT 600 a DR350

Wszystko o tym motocyklu.
Awatar użytkownika
yadam
Po kostki w błocie
Posty: 219
Rejestracja: 02 kwie 2010, 08:12

Re: Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

Post autor: yadam »

Trampek pisze:Miałem taką kiedyś taką DR-kę gaszoną jedynie na guzik. Na wadze z rezerwą w zbiorniku wyszło mi coś ok 110-112 kilo. Plastikowy zbiornik, brak elektryki i sportowy gaźnik robią dobrą robotę w terenie. Ja to się zawsze z mojej DRki smiałem że jak nie będę umiał gdzieś nią podjechać to ją sobie wniosę. :biggrin:
no to ci powiem ze b.dobry wynik osiagnales na wadze.
ja bylem na wadze w sobote wynik:
moto z pelnym bakiem (faktycznie 10L) + narzedzia= 138KG
i uwazam to za dobry wynik.
kolega wazyl swojego KTM EXC450 i wyszlo ze z paliwem (bak chyba 7L) wazy 128KG
porownujac DRke ktore jest prawie ze young timerem z katem ktory jest nowoczesnym motocyklem roznica 10kg jest zadowalajaca.
raz jeszcze nadmienie ze moja DR nie ma migaczy,akumulatora,licznikow stelaz pod tylnym blotnikiem zdjety. przednia owiewka razem z lampa to lzejszy od oryginalu polisport.
posiadam jedno skladane lusterko,rowerowy licznik czujnik cisnisnienia oleju wraz z kontrolka i narzedziowke na blotniku.zawieszenie USD z suzuki RM

mam tez w garazu duzo lzejszy od oryginalu wydech aluminiowy lecz nie zaloze go poniewaz to przelot i mimo ze wylozylem go swieza "wata" i tak jest mi za glosny...jak sie jezdzi tam gdzie nie wolno to trzeba byc "tajnosagentos"
pozatym w XT jak zmienilem to niby nic sie nie zmienilo ale jadnak charakterystyka silnika na orginalnym wydechu byla lepsza...w moim odczuciu po wymianie stracilo troche "dolu" a ja nie lubie silnika krecic wysoko.

slowo na koniec na temat wazenia motocykli. duzo ludzi powtarza ze ich (nowszej konstrukcji) motory waza 105KG 115KG
na wadze z paliwem przychodzi rozczarowanie a mowa to o cztero suwowych 450 albo cos co lekko przekracza 500cm3
...w sobote mialem okazje pomacac nowego husaberg450,mega fura ale...ciezki.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

Post autor: Gacek »

Yadam to w sumie nie ma żadnej ogólnej rewelacji wagowej w twoim sprzęcie , rozumiem ze te 30 kilo mniej to waga jaka pozwoliła ci odczuwać komfort o jakim piszesz .
Jak miałem okazję próbować lżejsze mniejsze sztuki w 4 t to co często odczuwałem dużo niższy moment obrotowy niż w xt zupełnie inaczej się na tym odkręca .Co do przelotowego tłumika mam zupełnie inne odczucia W XT ale to pewnie kwestia konstrukcji .Bez entuzjazmu podchodzę do oryginału 7 kg wagi kiedy na samoróbce mam 2.5 kg ,reakcja na gaz w ori to jakby 3 uderzenia tłoka zostawały w silniku w porównaniu do przelotowego .
Powiem ci ze po uzupełnieniu wełną końcówki nie ma od razu oczekiwanego efektu , raczej musi się ona ułożyć zanim osiągniesz oczekiwany efekt (ale to tak na marginesie dodaję )jakbyś ew nie zauważył .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
yadam
Po kostki w błocie
Posty: 219
Rejestracja: 02 kwie 2010, 08:12

Re: Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

Post autor: yadam »

Gacek pisze:Yadam to w sumie nie ma żadnej ogólnej rewelacji wagowej w twoim sprzęcie , rozumiem ze te 30 kilo mniej to waga jaka pozwoliła ci odczuwać komfort o jakim piszesz .
Jak miałem okazję próbować lżejsze mniejsze sztuki w 4 t to co często odczuwałem dużo niższy moment obrotowy niż w xt zupełnie inaczej się na tym odkręca .Co do przelotowego tłumika mam zupełnie inne odczucia W XT ale to pewnie kwestia konstrukcji .Bez entuzjazmu podchodzę do oryginału 7 kg wagi kiedy na samoróbce mam 2.5 kg ,reakcja na gaz w ori to jakby 3 uderzenia tłoka zostawały w silniku w porównaniu do przelotowego .
Powiem ci ze po uzupełnieniu wełną końcówki nie ma od razu oczekiwanego efektu , raczej musi się ona ułożyć zanim osiągniesz oczekiwany efekt (ale to tak na marginesie dodaję )jakbyś ew nie zauważył .
nie do konca chodzi o 30KG raczej o 50KG
dokladnie XT wazyl 172KG z rezerwa w baku bak miescil 24L ale nie tankowalem go do pelna,zwykle dolewalem do rezerwy 15L
czyli XT wazyl ok 185KG
DR zatankowany 138KG
roznica: 50KG b.odczuwalne
do tego sa to (XT600 z roku 2000 oraz DR350z roku 1992)rozniace sie konstrukcje na korzysc DR lepsze zawiecho u mnie wspomniany przod z RM.
silnik DR z racji pojemnosci slabszy ale sposob oddawania mocy i stosunek mocy do wagi znowu na korzysc DR.


momentu w DR350 mi nie brakuje, a z wydechem chyba nie bede eksperymentowac,nie lubie ja jest glosno (przeszlo mi to)
wydech trzymam jako gadzet.

oczywiscie ze wspomniany przez ciebie moment w XT jest piekny,wogole to XT jest fajnym motorem szczegolnie jesli sie jezdzi nim po drodze,jest wtedy przyjemnosc z jazdy na DR350 nie ma zadnej przyjemnosci na asfalcie,tak jakby sie jezdzilo simsonkiem.jak kupilem DR350 to na asfalcie przezylem rozczarowanie...teren mi to wynagrodzil
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: XT 600 a DR350

Post autor: terenowiecc »

Wydzieliłem nowy temat, tutaj można swobodnie spamować bo wcześniej trochę nabałaganiło się i w temacie o tłokach było o nich niewiele informacji ;)

PS. Ja lubię głośny wydech :biggrin:
Awatar użytkownika
yadam
Po kostki w błocie
Posty: 219
Rejestracja: 02 kwie 2010, 08:12

Re: XT 600 a DR350

Post autor: yadam »

terenowiecc pisze:Wydzieliłem nowy temat, tutaj można swobodnie spamować bo wcześniej trochę nabałaganiło się i w temacie o tłokach było o nich niewiele informacji ;)

PS. Ja lubię głośny wydech :biggrin:

dobrze ze to przeniosles,ale zeby zaraz to spamem nazwac ;)

ja kiedys lubialem glosny wydech teraz lubie cichy...kiedys szpinaku nie lubialem a teraz lubie tak to sie wszystko w zyciu zmienia ;) i kto wie co jeszcze przyjdzie polubiec albo i nie.
p.s.
jeszcze info dla ciebie Gackek bo jak wiadomo dbasz o szczegoly ;) roznica wynosi oczywiscie 47KG a nie jak pisalem 50...starosc panowie sie zbliza zaczynam bledy ort. robic i jeszcze sie z liczeniem myle...wstyd.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: XT 600 a DR350

Post autor: Gacek »

Yadam sorry za bład z mojej strony ale ja liczyłem od obecnej wagi swojego :?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: XT 600 a DR350

Post autor: terenowiecc »

W tamtym temacie to był spam, tutaj już nie :browar:
Muszę zważyć swoje XT z ciekawości. Myślę, że na sucho koło 140kg powinno być, nie więcej ale sprawdzę w najbliższym czasie. Ostatnio trochę gratów dołożyłem to może więcej ważyć.
Po przesiadce z motocykla o wadze 170kg na 50kg lżejszy różnica jest bardzo duża, o ile na czarnym to nie robi różnicy tak w terenie czuć to w każdej sytuacji.
Gdybyś wcześniej jeździł starszym XT (np. takim jak moje 43F) to różnica w wadze nie była by aż tak odczuwalna.
130-140kg to taka waga w sam raz, nie jest piórkowa ale nie utrudnia jazdy po lesie.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: XT 600 a DR350

Post autor: Gacek »

Terenowiec - myślę ze 130 kg to gruba przesada z paliwem (jeden litr to jakies 0.72 kg nowsze xt da się odchudzić na ile :? do konca nie wiem ale od czasu prac z żywicą posiadam w garażu starą wagę kuchenną wiec jak mam okazję to na nią wrzucam z ciekawości niektóre części :lol:
Ciekawy jestem czy ktoś zgadnie ile może ważyć np tylne kompletne z stalową obreczą koło z 3tb ? ;)
albo pusty bez kiwa-czek stalowy wahacz ? :bananaevil:
Dla ciekawosci powiem w mojej wersji bagażnik na tylnym błotniku waży 0.7 kg ( ale to bardzo ważny element robi za spojler :P ) :o .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
yadam
Po kostki w błocie
Posty: 219
Rejestracja: 02 kwie 2010, 08:12

Re: XT 600 a DR350

Post autor: yadam »

terenowiecc pisze:W tamtym temacie to był spam, tutaj już nie :browar:
Muszę zważyć swoje XT z ciekawości. Myślę, że na sucho koło 140kg powinno być, nie więcej ale sprawdzę w najbliższym czasie. Ostatnio trochę gratów dołożyłem to może więcej ważyć.
Po przesiadce z motocykla o wadze 170kg na 50kg lżejszy różnica jest bardzo duża, o ile na czarnym to nie robi różnicy tak w terenie czuć to w każdej sytuacji.
Gdybyś wcześniej jeździł starszym XT (np. takim jak moje 43F) to różnica w wadze nie była by aż tak odczuwalna.
130-140kg to taka waga w sam raz, nie jest piórkowa ale nie utrudnia jazdy po lesie.
kolega mial taki model jak ty masz,byla wymieniona owiewka na polisporta i plastikowy bak desert (ale jak kojarze ty tez masz taki bak) na wadze wyszlo 151KG i jak sie nie myle to mial ze trzy litry paliwa
a tak przy okazji ty nie masz czasem wymienionego silnika na taki z rozrusznikiem?

podkreslalem tez ze starsze XT byly lepsze i to nie tylko z powodu mniejszej wagi,ale musze tez powiedziec ze nie jezdzilo sie zle moim XT tak naprawde to bardziej niz waga przeszkadzala mi ta owieka na stromych podjazdach ;)
blokowalo tez to ze byl nie zbyt porysowany i bylo szkoda,szkoda bylo zniszczyc wspomniana owiewke itd itp
jakos tak nie moge zle pisac o XTeku mozna bylo nim pojezdzic na asfalcie i dawalo to frajde...mozna by sie powtarzac ale chyba wszystko juz zostalo napisane...tak pocukruje jeszcze na koniec tego posta i napisze ze na tym forum zawsze jest fajnie podyskutowac. pozdro dla wszystkich.
Gacek pisze:Yadam sorry za bład z mojej strony ale ja liczyłem od obecnej wagi swojego :?
ale ja pisalem w nie jednym poscie ze chodzi mi o moj model rocznik 2000 szly chyba od 1996 do konca,sie naklejkami roznily. ile wazy twoj?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: XT 600 a DR350

Post autor: Gacek »

Obecnie 160 bez paliwa , normalnie ważył podobnie do twojego bez owiewki i dużego baku .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ