c.d.
Szprychy
Wysłane dwie wzorcowe do Bartnika. Czas oczekiwania do 2tyg. Oblatałem kupę for i wychodzi, że większość poleca. Poprosiłem o wycenę 25+25, czyli zapas 7szt. z każdego rodzaju.
Obręcz
Odpowiedź z Enduro Manii w sprawie felgi Excel, którą mają na allegro za 399zł
jest osiagalna taka felga, splot jest zwykły jak w większości motocykli, oryginał Excell 420zł
Nie wiem czym się różni od tej za 399. Tak czy inaczej dla mnie za drogo
...
szukamy, goglujemy, dzwonimy
...
JEST INNA OPCJA
w katalogu OLEK MOTOCYKLE jest namiar do
Pana Pawła Króla, polecanego zresztą na forum AT i innych, a jak się też okazało kumpel do niego bezie zawoził fele z trampka, wiec się dołączę. Co się dowiedziałem:
- felga EXCEL pasuje
- szprychy Bartnika mogą ale nie muszą pasować i jak chcę to na własne ryzyko. Chodzi o inne nyple, do których oryginalna długość szprych raczej pasować nie będzie, a do tego oryginalnie szprychy w XT (i innych) od strony nypla są cieńsze niż główki. Poza tym złe zakrzywienie główki może powodować szybkie ścięcie szprychy. Jeśli jednak założyć, że Bartnik dorobi cacy malina, to powiedzmy że szprychy kosztowałyby z 90zł, przesyłka 30zł (już 20zł zapłaciłem za kuriera żeby wysłać wzór), czyli 110zł+70zł zaplot = 190zł (zaplot może wyjść też drożej, to jest minimalna cena).
Wybrałem więc opcję bez kombinowania - zawożę do Króla EXCELa i piastę, temat szprych mnie absolutnie nie obchodzi, on dobierze odpowiednie (markowe) i cały koszt takiej operacji to 250zł i jest gwarancja, że koło wytrzyma co powinno.
Cały koszt wyniesie ok 550zł+paliwo/kurier.
Dużo? Za pełnoletnią używkę na allegro wołają 250zł, za taką z przyrdzewiałymi nyplami, które zapewnie nie dadzą się ruszyć przy próbie centrowania, które też kosztuje, a że używka zapewne swoje "wyskakała", to pewnie prosta nie jest. Poza tym dzisiaj odwiedziłem kumpla, co miał lekki szlif 4-letnią CBRką. Tylna felga 1000zł, przednią jeszcze kombinuje
Smolę, wolę wydać te 5 czy 6 stówek i spokój na długie lata