Strona 2 z 4

Re: Utleniona felga

: 13 mar 2012, 18:30
autor: ArturS
No piastę z tarczą mam oryginalną ;) Robię sobie nadzieję, że wszystkie szprychy uchowają się w całości przy odkręcaniu, bo źle nie wyglądają. Długości nie znam ;) Ile w ogóle w XT ich jest? Podejdzie taki excel? http://moto.allegro.pl/felga-rafka-obre ... 38341.html Zresztą zaraz policzę :lol:

Re: Utleniona felga

: 13 mar 2012, 18:46
autor: Gacek
Powinna pasować 36szprych 2,5 cala nie wiem jak z średnicą szprych .Jednak jak bym miał opcję zmieniać wsadził bym coś węższego o wyższym profilu .
Tez mnie meczy 18 od dłuższego czasu ale jak przekalkulowałem koszta to 800 się będzie bieda zmieścić ew robota no i u mnie szprychy dochodzą .W TT o ile dobrze pamiętam jest węższa i nie natknąłem się na narzekanie ze się gnie .

Re: Utleniona felga

: 13 mar 2012, 19:55
autor: Pawlo
Zobacz sobie czy masz jednakową długość szprych, bo u mnie w TT są dwie długości, a piasta jak się patrzy od tyłu tak jakby z jednej strony wystawała względem obręczy (niesymetrycznie). I w takiej sytuacji obręcz ma gniazda pod innym kątem. Oczywiście można zapleść na zwykłej obręczy, ale szprychy będą się źle układać.

Re: Utleniona felga

: 14 mar 2012, 07:01
autor: ArturS
Szprychy wydają się być takie same - metrówką ok 15cm od piasty do nypla, czyli w sumie ok 16cm. Felga też się wydaje iść symetrycznie względem piasty.

Re: Utleniona felga

: 19 mar 2012, 09:26
autor: ArturS
Lipa. Wżery poważne, szprychy w większości nie do odkręcenia. Pytania:
1. Obręcz Excel 18" 2.50 będzie dobra? Przykład: http://moto.allegro.pl/felga-rafka-obre ... 38341.html
2. Szprychy - poza ASO w lepszej cenie gdzie nabyć? Niedaleko siebie mam Bartnika http://www.bartnik.bigduo.pl/ - komplet z nyplami zdaje się wyjdzie poniżej 100zł. Starych wolę nie zostawiać, zresztą mimo tygodniowego moczenia w różnych specyfikach statystyka demontażu to 4 uwalone na 1 odkręconą :o

Pozostaje jeszcze opcja zakupu używanego koła, ale czarny scenariusz przewiduje brak zdrowej sztuki :?

Re: Utleniona felga

: 19 mar 2012, 12:07
autor: Gacek
Coś taniutko te szprychy do rynkowych cen wychodzą 8-) .
Z obręczą to najlepiej się do sprzedawcy zwrócić do jakiego sposobu zaplatania jest przeznaczona bo nie wiem czy nie ma to wpływu na katy wierceń .Sam się zastanawiam jak to jest właściwie z tymi szerokościami i czym jest uzasadniony dobór szerokości 2,5 to szeroka obręcz swoje stalowe did przygiąłem oba dwa .
ArturS - liczę ze się podzielisz efektami i ew kosztami takiej operacji bo mnie te drugie ogromnie zniechęcają .
ps ArturS orientujesz się jaki mają te szprychy gwint ? wystający ponad grubość drutu czy wycięty w drucie ?

Re: Utleniona felga

: 19 mar 2012, 13:42
autor: ArturS
O szczegóły odnośnie szprych trzeba pytać na forum XTZ http://www.xtzclub.pl/threads/1939-Dorabianie-szprych
Zapytam tego allegrowicza o excela, może będzie coś wiedział.

Re: Utleniona felga

: 21 mar 2012, 17:36
autor: ArturS
c.d.
Szprychy
Wysłane dwie wzorcowe do Bartnika. Czas oczekiwania do 2tyg. Oblatałem kupę for i wychodzi, że większość poleca. Poprosiłem o wycenę 25+25, czyli zapas 7szt. z każdego rodzaju.

Obręcz
Odpowiedź z Enduro Manii w sprawie felgi Excel, którą mają na allegro za 399zł
jest osiagalna taka felga, splot jest zwykły jak w większości motocykli, oryginał Excell 420zł
Nie wiem czym się różni od tej za 399. Tak czy inaczej dla mnie za drogo :gleba:

...
szukamy, goglujemy, dzwonimy
...


JEST INNA OPCJA
w katalogu OLEK MOTOCYKLE jest namiar do Pana Pawła Króla, polecanego zresztą na forum AT i innych, a jak się też okazało kumpel do niego bezie zawoził fele z trampka, wiec się dołączę. Co się dowiedziałem:
- felga EXCEL pasuje
- szprychy Bartnika mogą ale nie muszą pasować i jak chcę to na własne ryzyko. Chodzi o inne nyple, do których oryginalna długość szprych raczej pasować nie będzie, a do tego oryginalnie szprychy w XT (i innych) od strony nypla są cieńsze niż główki. Poza tym złe zakrzywienie główki może powodować szybkie ścięcie szprychy. Jeśli jednak założyć, że Bartnik dorobi cacy malina, to powiedzmy że szprychy kosztowałyby z 90zł, przesyłka 30zł (już 20zł zapłaciłem za kuriera żeby wysłać wzór), czyli 110zł+70zł zaplot = 190zł (zaplot może wyjść też drożej, to jest minimalna cena).

Wybrałem więc opcję bez kombinowania - zawożę do Króla EXCELa i piastę, temat szprych mnie absolutnie nie obchodzi, on dobierze odpowiednie (markowe) i cały koszt takiej operacji to 250zł i jest gwarancja, że koło wytrzyma co powinno.

Cały koszt wyniesie ok 550zł+paliwo/kurier.

Dużo? Za pełnoletnią używkę na allegro wołają 250zł, za taką z przyrdzewiałymi nyplami, które zapewnie nie dadzą się ruszyć przy próbie centrowania, które też kosztuje, a że używka zapewne swoje "wyskakała", to pewnie prosta nie jest. Poza tym dzisiaj odwiedziłem kumpla, co miał lekki szlif 4-letnią CBRką. Tylna felga 1000zł, przednią jeszcze kombinuje :o Smolę, wolę wydać te 5 czy 6 stówek i spokój na długie lata ;)

Re: Utleniona felga

: 21 mar 2012, 19:24
autor: Gacek
Czyli Król Bierze 250zł zaplecenie z szprychami :D kurcze facet mieszka w moim miescie i zadaje takie pytania :oops:
Dzięki ArturS Przy okazji wyjaśniłeś mi dylemat bo się zastanawiałem już od dłuższego czasu co jest z tymi szprychami nie tak przy główkach :lol: a to w orginale tak mają :panika: a czy ktoś się orientuje czy oryginalnie są malowane czy chrom bo może się niepotrzebnie trudzę aby to do czyścić :lol: .

Re: Utleniona felga

: 21 mar 2012, 19:41
autor: Pawlo
Gacek, malowane na pewno nie są, jak już to chrom/nikiel lub ocynk, ale prawdopodobnie chyba na pewno ocynk :mrgreen: Po tylu latach to nie wiem czy uda ci się to doczyścić ;)