Pokrak traktowny fleksem, czyli "The Gimp"
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Pokrak traktowny fleksem, czyli "The Gimp"
coobah - z autopsji ci odpowiem bo mam ten sam model xt .Chwilowo dałem sobie zimny prysznic na czoło bo zwatpiłem .
Przykładam linial do tylnej belki od strony zacisku - 3mm odchyłki .
Na ile uzywałem wywaliłem ori tłumnik wstawiajac podpurkę bo rama pomocnicza jest z prawej strony otwarta zamyka ją tlumnik i wbrew temu ze zrobiłem to powiedzmy solidnie to czesć ramy głównej uległa odkształceniu bo zastosowałem jeden punkt a nie dwa jak to ma miejsce przypadku ori tłumnika .
Wszystko wyłazi jak człek zacznie mierzyć wnikać ta niesymetryczna budowa tego modelu daje popalic aby cokolwiek stwierdzić zweryfikować .
Mial bym prosbę jezeli moge -zrobił byś fotkę jak u ciebie wyglada od tyłu z zamontowanym wachaczem amortyzatorem bez koła sprzet ?.
Przykładam linial do tylnej belki od strony zacisku - 3mm odchyłki .
Na ile uzywałem wywaliłem ori tłumnik wstawiajac podpurkę bo rama pomocnicza jest z prawej strony otwarta zamyka ją tlumnik i wbrew temu ze zrobiłem to powiedzmy solidnie to czesć ramy głównej uległa odkształceniu bo zastosowałem jeden punkt a nie dwa jak to ma miejsce przypadku ori tłumnika .
Wszystko wyłazi jak człek zacznie mierzyć wnikać ta niesymetryczna budowa tego modelu daje popalic aby cokolwiek stwierdzić zweryfikować .
Mial bym prosbę jezeli moge -zrobił byś fotkę jak u ciebie wyglada od tyłu z zamontowanym wachaczem amortyzatorem bez koła sprzet ?.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 468
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Pokrak traktowny fleksem, czyli "The Gimp"
Cześć szkoda bo głowica była na wierzchu i bez gumek czynność prosta i pewnie niedroga w glowicalni dotknięcie tylko jednym frezem wewnętrznym nie ruszając przylgni a praca głowicy była by na pewno cichsza pierścienie ok ważne aby się ulozyly w tym samym miejscu bo nie daj boże przed rozbiórka ok a po złożeniu dym ale to moje czarnowidztwo. A - ha fajne zadupki tez wychodzą z bakow od jawy.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2497
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Pokrak traktowny fleksem, czyli "The Gimp"
Ostatnio widziałem bardzo przyjemnie przerobioną TT-S, tematyka podobna do twoich projektów, pozwolę sobie wrzucić fotki, może coś Ci wpadnie w oko
https://rocket-garage.blogspot.com/2017 ... cross.html
https://www.gessato.com/bandit-run-cust ... ha-tt-600/
https://rocket-garage.blogspot.com/2017 ... cross.html
https://www.gessato.com/bandit-run-cust ... ha-tt-600/
- coobah
- Lubiący błoto
- Posty: 84
- Rejestracja: 11 cze 2018, 17:44
- Motocykl: Pokrak
- Lokalizacja: Iława
- Kontakt:
Re: Pokrak traktowny fleksem, czyli "The Gimp"
TT-S ladne. Ze sporego klocka zrobili fajna zwiewna pszczolke.
Gacek, czy moglbys rozwinac temat odksztalcenia ramy glownej? Na moje oko, to owszem ori rama jest niesymetryczna (lewa strona bardziej wystaje), ale ona nosi wlasciwie caly motocykl (silnik/zawieszenie), a pomocnicza tylko dzwiga kanape.
Myslalem wiec zeby najzwyczajniej dospawac mala rame pomocnicza na mala jednoosobowa kanape i maly zadupek z reflektorem. Myslalem nawet, zeby dolne jej wsporniki dospawac do do pionowych rur ramy glownej dosc wysoko, gdzies w 1/3 wysokosci patrzac od gory. Najwyzej dac male zastrzaly z blachy. Musze przyznac ze teraz mnie troche wystraszyles z tym odksztalcaniem. Masz jakies foty o co chodzi?
Rama bez kola wyglada mniej wiecej tak (zdjecia z 3 perspektyw, bo dospawane przez poprzednika przedluzenie ramy nie jest proste i ciezko zlapac linie moto). Zdjecie jest duze, forum nie lyka, dlatego daje jeszcze linka do pelnej wersji
W temacie motura niewiele sie chwilowo dzieje. Zakupilem kilka kolorow proszkowych do zabawy. Sa nawet "candy", czyli transparenty. Sprawdzalem jak wygladaja na szczotkowanym, na bialym podkladzie i na srebrnym metaliku. Efekt daja dosc ciekawy (choc aparat z komorki do konca go nie oddaje). Przez chwile nawet pomyslalem o zaciskach, ale... chyba nie... chyba troche gejem traci. Jesli w ogole bede wrzucal jakis inny kolor niz czarny do projektu, to najpredzej jakis miedziany albo inny grafit. Czerwone i niebieskie zbyt dyskotekowe.
Zaczalem przebierac cala "drobnice". Stopki, podnozki, wieszaki, kopki, pedaly. Spisywac co trzeba kupic. Odnawiac, co da sie odnowic.
Pedal hamulca wymagal lizniecia.
Turborozpier(dal)atory do sprezyn wlasnej roboty
Reszta standardowo. Najpierw mycie zgrubne.
Potem piaskowanie do bialej kosci, odtluszczanie, wygrzewanie wstepne w piecu, odtluszczanie i strzelanie z pudru.
Na koniec wygrzewanie. Wiekszosc rzeczy dostala 2 warstwy proszku. Dluzej potrzyma nim sie wytrze
Przyjechala tez nowa dostawa Jawek do pociecia
Gacek, czy moglbys rozwinac temat odksztalcenia ramy glownej? Na moje oko, to owszem ori rama jest niesymetryczna (lewa strona bardziej wystaje), ale ona nosi wlasciwie caly motocykl (silnik/zawieszenie), a pomocnicza tylko dzwiga kanape.
Myslalem wiec zeby najzwyczajniej dospawac mala rame pomocnicza na mala jednoosobowa kanape i maly zadupek z reflektorem. Myslalem nawet, zeby dolne jej wsporniki dospawac do do pionowych rur ramy glownej dosc wysoko, gdzies w 1/3 wysokosci patrzac od gory. Najwyzej dac male zastrzaly z blachy. Musze przyznac ze teraz mnie troche wystraszyles z tym odksztalcaniem. Masz jakies foty o co chodzi?
Rama bez kola wyglada mniej wiecej tak (zdjecia z 3 perspektyw, bo dospawane przez poprzednika przedluzenie ramy nie jest proste i ciezko zlapac linie moto). Zdjecie jest duze, forum nie lyka, dlatego daje jeszcze linka do pelnej wersji
W temacie motura niewiele sie chwilowo dzieje. Zakupilem kilka kolorow proszkowych do zabawy. Sa nawet "candy", czyli transparenty. Sprawdzalem jak wygladaja na szczotkowanym, na bialym podkladzie i na srebrnym metaliku. Efekt daja dosc ciekawy (choc aparat z komorki do konca go nie oddaje). Przez chwile nawet pomyslalem o zaciskach, ale... chyba nie... chyba troche gejem traci. Jesli w ogole bede wrzucal jakis inny kolor niz czarny do projektu, to najpredzej jakis miedziany albo inny grafit. Czerwone i niebieskie zbyt dyskotekowe.
Zaczalem przebierac cala "drobnice". Stopki, podnozki, wieszaki, kopki, pedaly. Spisywac co trzeba kupic. Odnawiac, co da sie odnowic.
Pedal hamulca wymagal lizniecia.
Turborozpier(dal)atory do sprezyn wlasnej roboty
Reszta standardowo. Najpierw mycie zgrubne.
Potem piaskowanie do bialej kosci, odtluszczanie, wygrzewanie wstepne w piecu, odtluszczanie i strzelanie z pudru.
Na koniec wygrzewanie. Wiekszosc rzeczy dostala 2 warstwy proszku. Dluzej potrzyma nim sie wytrze
Przyjechala tez nowa dostawa Jawek do pociecia
The Gimp - viewtopic.php?f=25&t=6340
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2497
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Pokrak traktowny fleksem, czyli "The Gimp"
Ale podnóżki to mam nadzieję, że zrobisz jakieś męskie zamiast tej ori porażki pokrytej gumą
Odnośnie kolorów, nawet takie dyskotekowe można zgrać, pod warunkiem, że zna się umiar Całe czarne moto z takimi cukierkowo czerwonymi obręczami robi robotę. U Ciebie ze względu na kolorystykę silnika ciężko będzie poszaleć z kolorami, faktycznie tylko grafity, srebrne, miedziane, ew. złote? A propos złotego - może kolektory z kwasiaka z TTR?
Odnośnie kolorów, nawet takie dyskotekowe można zgrać, pod warunkiem, że zna się umiar Całe czarne moto z takimi cukierkowo czerwonymi obręczami robi robotę. U Ciebie ze względu na kolorystykę silnika ciężko będzie poszaleć z kolorami, faktycznie tylko grafity, srebrne, miedziane, ew. złote? A propos złotego - może kolektory z kwasiaka z TTR?
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Pokrak traktowny fleksem, czyli "The Gimp"
Cobah = raczej nie rozwine tematu
Ja grzałem na tym moto takie zonki ze w chwili kiedy sie tak działo przez ułamki sekund przemykała przez moje zwoje mózgowe refleksja czy to bedzie "finito" .
Generalnie jakoś wychodziłem w czasie z tego (goiło się jak na psie ) jednak ciezko stwierdzić mi że moje moto miało podobnie ..
Ja grzałem na tym moto takie zonki ze w chwili kiedy sie tak działo przez ułamki sekund przemykała przez moje zwoje mózgowe refleksja czy to bedzie "finito" .
Generalnie jakoś wychodziłem w czasie z tego (goiło się jak na psie ) jednak ciezko stwierdzić mi że moje moto miało podobnie ..
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- coobah
- Lubiący błoto
- Posty: 84
- Rejestracja: 11 cze 2018, 17:44
- Motocykl: Pokrak
- Lokalizacja: Iława
- Kontakt:
Re: Pokrak traktowny fleksem, czyli "The Gimp"
Podnozki oczywiscie wyladuja inne. Zastanawiam sie wlasnie (bo oznaczonych jako pasujace do XT600 jest jak na lekarstwo) od czego jeszcze (bardziej popularnego) moga pasowac...
Kolektor od TTR z kwasiaka powiadasz? Szkoda, ze los nie przewial Cie przez ten watek...
viewtopic.php?f=13&t=6290
... bo pewnie juz dawno mialbym kolektory od TTR, a tak zakupilem same kryzy i flansze do zrobienia calosci od zera...
Jesli jednak kolektory od TTR na bank sa ze stali kwasoospornej, to nie wykluczam odzalowania stowy wydanej na kryzy i jednak pojscia tropem gotowca, do ktorego dospawalbym tylko tylna czesc.
Co do samego projektu, to... Nadejszla wiekopomna chwila. Przednie kolo w koncu stalo sie faktem
W koncu mozna poskladac "nadwozie". Zobaczyc "jak stoi" i zabrac sie za robote. Ze fleks w rece az parzyl, od razu odcialem od ramy co niepotrzebne i postawilem ja na kolach 8)
Wahalem sie strasznie, bo trzeba bedzie badzo uwazac, ale wrzucilem tez silnik.
Kurde. Tyle czekalem na ten moment. Mialem wiec tyle czasu na dumanie i glowkowanie, ze wszystko wydawalo sie obcykane. Teraz, jak juz musze pojsc w ktoras strone, to jakbym nagle nic nie wiedzial
Wrzucilem sobie jeszcze raz baki na probe. Od Hondy i od Mustanga... nie no, pomimo, ze Honde wystarczy zalozyc, a Jawa to masa trudnego spawania, ktore na dodatek nie wiadomo czy sie do konca uda... (spawalem 10 piersiowek dla kumpli, to zdazylem sprawdzic jaka to jest zabawa pospawac szczelnie blache 1mm) Mimo wszystko jendak zostaje przy Jawce (przynajmniej na razie)
Kolektor od TTR z kwasiaka powiadasz? Szkoda, ze los nie przewial Cie przez ten watek...
viewtopic.php?f=13&t=6290
... bo pewnie juz dawno mialbym kolektory od TTR, a tak zakupilem same kryzy i flansze do zrobienia calosci od zera...
Jesli jednak kolektory od TTR na bank sa ze stali kwasoospornej, to nie wykluczam odzalowania stowy wydanej na kryzy i jednak pojscia tropem gotowca, do ktorego dospawalbym tylko tylna czesc.
Co do samego projektu, to... Nadejszla wiekopomna chwila. Przednie kolo w koncu stalo sie faktem
W koncu mozna poskladac "nadwozie". Zobaczyc "jak stoi" i zabrac sie za robote. Ze fleks w rece az parzyl, od razu odcialem od ramy co niepotrzebne i postawilem ja na kolach 8)
Wahalem sie strasznie, bo trzeba bedzie badzo uwazac, ale wrzucilem tez silnik.
Kurde. Tyle czekalem na ten moment. Mialem wiec tyle czasu na dumanie i glowkowanie, ze wszystko wydawalo sie obcykane. Teraz, jak juz musze pojsc w ktoras strone, to jakbym nagle nic nie wiedzial
Wrzucilem sobie jeszcze raz baki na probe. Od Hondy i od Mustanga... nie no, pomimo, ze Honde wystarczy zalozyc, a Jawa to masa trudnego spawania, ktore na dodatek nie wiadomo czy sie do konca uda... (spawalem 10 piersiowek dla kumpli, to zdazylem sprawdzic jaka to jest zabawa pospawac szczelnie blache 1mm) Mimo wszystko jendak zostaje przy Jawce (przynajmniej na razie)
The Gimp - viewtopic.php?f=25&t=6340
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 468
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Pokrak traktowny fleksem, czyli "The Gimp"
Jeszcze są fajne baki od komara sporta no i najlepszy bak do wydumek od MZ jaskolki. Hej
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2497
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Pokrak traktowny fleksem, czyli "The Gimp"
Niestety dostęp do forum przywróciłem sobie niedawno, stąd też nie zdążyłem się udzielić Praktycznie Gacek udzielił Ci tam odpowiedzi. Tak, zarówno kolektory z TT-S/E jak i z TT-R/E są z kwasiaka, nie rdzewieją i magnes się ich nie ima. Podobno te z TTR i TTRE łatwiej dopasować ze względu na inny kąt ostatniego wygięcia pod wydech, ale pewnie tył i tak będziesz ciął i spawał. Na każdym kolektorze w tylnej części masz wybite oznaczenie z czego pochodzi: 4GV/4LW to TT-S/E, 5CH to TT-R/E. Osobiście darowałbym sobie ręczne rzeźbienie takiego kolektora, za 2 paki kupisz jakąś używkę do polerki. Poza tym ten kolor wypolerowanego i wypalonego kolektora - to zawsze wizualnie zrobi robotęcoobah pisze:Kolektor od TTR z kwasiaka powiadasz? Szkoda, ze los nie przewial Cie przez ten watek...
viewtopic.php?f=13&t=6290
... bo pewnie juz dawno mialbym kolektory od TTR, a tak zakupilem same kryzy i flansze do zrobienia calosci od zera...
Jesli jednak kolektory od TTR na bank sa ze stali kwasoospornej, to nie wykluczam odzalowania stowy wydanej na kryzy i jednak pojscia tropem gotowca, do ktorego dospawalbym tylko tylna czesc.
https://c1.staticflickr.com/5/4809/4583 ... 4e24_h.jpg
https://c2.staticflickr.com/8/7495/2710 ... b8ed_h.jpg
https://c1.staticflickr.com/5/4818/3201 ... a53d_h.jpg
Za granicą u wroga dostaniesz też zamienniki w gotowcu o większej średnicy:
https://www.off-the-road.de/Diverse-End ... T-600.html
https://www.off-the-road.de/Diverse-End ... T-600.html
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Pokrak traktowny fleksem, czyli "The Gimp"
@coobah - jak mozna zapytać ? w twoim odczuciu z czego ta rama yamahy jet wytrugana chodzi mi bardziej o to (co to za stal stop ?) .Zdjecia które zamiesciłes niezbyt wiele mi wniosły mała rozdzielczosć ale dzieki za szczere checi .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.