@ druid85 - spójrz na swoje doznania z perspektywy np: człowieka którego xt nalatało więcej kilosów i ma niższy poziom kompresji na pomiarach od tych które zapodajesz mimo to moto mu nie kopci .Poziom kompresji może być jakimś wykładnikiem jeżeli chodzi o zużycie podzespołów pieca , jednak czy jest wykładnikiem dla kopcenia ? .
Cofając się wstecz odwiedzał te strony kiedyś taki gość o nicku "młody" jego xt normalnie hulał ze się wyrażę ale cignoł za sobą taki "kapeć" w postaci dymu ze szczeka opadała .Miał pęknięty tłok a mimo to silnik w miarę trzymał kompresję .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Druid85 - postaram się pomóc a nie kolejne zagadki Ci zadawać.
Z mojego doświadczenia i rozmów z mądrymi od mechaniki wynika, że...
- tragedii nie ma - te 9,5 bara, z niższym będzie jeździł... coś na rzeczy jednak jest - wzrost o 2 bary po próbie olejowej...
- najważniejsze pytanie czy olej bierze. U mnie z kompresją prawidłową (ponad 11barów) 1vj brał oliwę na potęgę, po zdjęciu góry widoczne były pionowe rysy na cylindrze - mnóstwo. A kompresja była - doszliśmy do wniosku, że olej wypełniał szczeliny i uszczelniał i kompresja była. Najważniejsze, że kopcił olejowo na niebiesko (nie gaźnikowo) przy jeździe na max gazie pod obciążeniem i brał olej mocno.
Czyli sprawdzamy kompresję – jak brakuje to się przyjrzeć trzeba czy olej bierze – Twój przypadek.
Jeżeli kompresja jest OK to wcale nie świadczy że jest silnik jest OK – wtedy korelujemy to z braniem oleju. Jeżeli kompresja jest i oleju nie bierze to raczej OK. Jeżeli kompresja jest i olej bierze to chyba tylko endoskop i np. sprawdzenie od wewnątrz cylindra – trzeba zaglądać tak czy siak… może rysy takie jak u mnie, może głowica….
Jeżeli chcesz jeździć długo i bez stresu to trzeba było by tam zajrzeć, ale najpierw zweryfikuj dokładnie pobór oleju. Zlej cały, wlej dokładnie tyle ile mówi serwisówka, przejedź z 2 tyś km i zlej dokładnie cały – sprawdź ubytek - chyba inaczej dokładnie w Xt sprawdzić nie można:::))). Chyba, że analiza spalin – czy olej pali.
Witam Czytałem i doczytałem na forum, że czasami winny może być poziom oleju i to chyba było to. Żalem 100ml i przestał kopcić. Całość mojej przeróbki wygląda tak.Pozdrawiam i dzięki za porady.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Supermoto .
Jak odlałes sete oliwy to moze jexdzisz bez wiec ci nie kopci ?
Po co ci motocykl w takiej wersji - a raczej jakie wywołuje w tobie skutki ? .
Jak masz tor pod nosem to OK rozumiem ale w innym przypadku to w moim odczuciu porazka .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
druid85 pisze:Jak narazie nie jest źle. Jeszcze nie zaliczyłem ślizga ale to chyba nie moja bajka. Na szosie jest większa dżungla niż w lesie.
fajnie to ujołes - okresliłeś , w dodatku ta dzungla sie jeszcze przemieszcza- porusza czasami w nieprzewidywalny sposób
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.