XT 600 Z 3AJ
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: XT 600 Z 3AJ
W takim razie muszę przyznać, że ładnie Ci wyszło to XT Artur!
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: XT 600 Z 3AJ
Różnice pewnie są zauważalne to nie podlega dyskusji ja podchodzę do tego tematu z poziomu praktyki , jak gonię za jakimś wyczynem to padam na ryj dopiero w lesie miedzy drzewami lub jak trzeba nad czymś przelecieć i to bardziej masa daje po 4 literach a nie praca zawiasu .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: XT 600 Z 3AJ
Artur jaki prześwit miałeś przed zmianą zawieszenia i jaki masz teraz?
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 Z 3AJ
Muszę poszukać w zdjęciach, które mam na dysku zewnętrznym, a ten zostawiłem u znajomych pod Wrocławiem Ale wiele nie urośnie (mam nadzieję), może z 2-3cm po zmianie tylnego amora.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: XT 600 Z 3AJ
W tym temacie viewtopic.php?f=17&t=292 dawno temu były podane parametry - ale moim zdaniem to nie są do końca fakty realistycznie oddające sprawy takiego swapu .
ArturS pewnie przy swojej skrupulatności poda to sumienniej .
Np : mam ok .......mm prześwitu luźny zwis na windzie ,opony przywierają do gleby , po zrzuceniu moto z windy masa moto ok ......kg prześwit wynosi ok ........ mm .
Będzie miało to jakiś sens , ja robiłem mod na oryginale i mam u siebie w 3tb prześwit 370 /przy wadze sprzęta 160 kg opada w zależności od ustawień zawiasu 310-290 .Skoki osi to odp 250- 255 mm tył ,przód w kryteriach yamaha to 270 realnie 245 mm bo sprężyny na odbiciu nie wliczam w realny skok .
ArturS pewnie przy swojej skrupulatności poda to sumienniej .
Np : mam ok .......mm prześwitu luźny zwis na windzie ,opony przywierają do gleby , po zrzuceniu moto z windy masa moto ok ......kg prześwit wynosi ok ........ mm .
Będzie miało to jakiś sens , ja robiłem mod na oryginale i mam u siebie w 3tb prześwit 370 /przy wadze sprzęta 160 kg opada w zależności od ustawień zawiasu 310-290 .Skoki osi to odp 250- 255 mm tył ,przód w kryteriach yamaha to 270 realnie 245 mm bo sprężyny na odbiciu nie wliczam w realny skok .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 Z 3AJ
Mam zupełnie inaczej rozwiązaną sprawę przeróbki sztycy. Zależało mi żeby moto nie poszło do góry, więc dystans na sztycę jest dodany od góry. Jak nie zapomnę, to w środę zrobię foty zawiasów na stole. Generalnie odległość osi koła, od dolnej półki jest w zasadzie podobna w zawiasie z TT-S i 3AJ. Jednak półka w TT-S jest wyższa, więc licząc od osi koła do główki ramy doszło ok 1.5cm (zmierzę dokładniej). Dudo (endurovoyager) ma ten dystans dodany pod dolną część, doszło więc kolejne kilka cm. W 3TB całkiem możliwe, że wszystko weszłoby bez przeróbki - też z ciekawości zmierzę, bo chciałbym tam wrzucić przód z TT600E (skrócony skok zawiasu, ale też pełna regulacja i bardzo zbliżona waga obu motków).Gacek pisze:W tym temacie viewtopic.php?f=17&t=292 dawno temu były podane parametry - ale moim zdaniem to nie są do końca fakty realistycznie oddające sprawy takiego swapu .
Wymiary fabryczne będzie musiał zmierzyć ktoś, kto ma fabryczny zawias. Przedni zawias TTS z podawanych 310mm ma realnie 300mm - gdzieś to spisałem dokładnie, poszukam albo przemierzę jeszcze raz.
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: XT 600 Z 3AJ
W ex-dudowym 3AJ jest jakies 34cm prześwitu, baaaaardzo dużo. Przy wzroście lekko ponad 180cm ledwie palcami dotykam do ziemi siedząc na kanapie.ArturS pisze:Mam zupełnie inaczej rozwiązaną sprawę przeróbki sztycy. Zależało mi żeby moto nie poszło do góry, więc dystans na sztycę jest dodany od góry. Jak nie zapomnę, to w środę zrobię foty zawiasów na stole. Generalnie odległość osi koła, od dolnej półki jest w zasadzie podobna w zawiasie z TT-S i 3AJ. Jednak półka w TT-S jest wyższa, więc licząc od osi koła do główki ramy doszło ok 1.5cm (zmierzę dokładniej). Dudo (endurovoyager) ma ten dystans dodany pod dolną część, doszło więc kolejne kilka cm. W 3TB całkiem możliwe, że wszystko weszłoby bez przeróbki - też z ciekawości zmierzę, bo chciałbym tam wrzucić przód z TT600E (skrócony skok zawiasu, ale też pełna regulacja i bardzo zbliżona waga obu motków).Gacek pisze:W tym temacie viewtopic.php?f=17&t=292 dawno temu były podane parametry - ale moim zdaniem to nie są do końca fakty realistycznie oddające sprawy takiego swapu .
Wymiary fabryczne będzie musiał zmierzyć ktoś, kto ma fabryczny zawias. Przedni zawias TTS z podawanych 310mm ma realnie 300mm - gdzieś to spisałem dokładnie, poszukam albo przemierzę jeszcze raz.
W transie mam jak mnie pamięć nie myli między 30 a 32cm i to też już dużo...
Za to 3AJ baaardzo rasowo wygląda na tym zawieszeniu
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
-
- Lubiący błoto
- Posty: 67
- Rejestracja: 30 sty 2013, 12:16
- Motocykl: XT TENERE, WR250R
- Lokalizacja: Wrocław / Podkarpacie
Re: XT 600 Z 3AJ
Gacek pisze:Ja kiedyś prymitywnie pomierzyłem możliwości tego systemu ( tyle ze na dłuższej kości 3tb ) i wszystko wskazywało ze maks skok jaki mogę uzyskać bez klepnięcia po karterze to 270 mm .Zapytam z ciekawości z reguły shim w amortyzatorze konfigurowany jest pod dedykowaną sprężynę jak ty widzisz jazdę z tłumieniem z tt z twardszą sprężyną z xt ? .
Masz świadomość ze określenia typu reg odbicia , kompresji w tego typu amortyzatorach to uproszczone nazewnictwo podglądowo ? .
Sorry za wnikam w jakieś aspekty bo również żywo jestem zainteresowany nazwijmy to modyfikacjami tylko jakoś na gładko nie umiem przełknąć (przyjąć ) takich argumentów ,tematów bez konkretnej argumentacji .
Mojego OHLINSA do XT robiłem w http://power4.pl/ i tez ostatecznie dla niegenerowania kosztów została włożona stara sprężyna ok XT. I skoro oni tak zrobili to znaczy że na pewno tak można zrobić.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: XT 600 Z 3AJ
Zrobić to można wszystko :)bardziej ważny jest efekt a gdzie to robisz czy u Antczaka , Wysockiego lub innego kotleta to każdego indywidualna sprawa .COBO pisze:Gacek pisze:Ja kiedyś prymitywnie pomierzyłem możliwości tego systemu ( tyle ze na dłuższej kości 3tb ) i wszystko wskazywało ze maks skok jaki mogę uzyskać bez klepnięcia po karterze to 270 mm .Zapytam z ciekawości z reguły shim w amortyzatorze konfigurowany jest pod dedykowaną sprężynę jak ty widzisz jazdę z tłumieniem z tt z twardszą sprężyną z xt ? .
Masz świadomość ze określenia typu reg odbicia , kompresji w tego typu amortyzatorach to uproszczone nazewnictwo podglądowo ? .
Sorry za wnikam w jakieś aspekty bo również żywo jestem zainteresowany nazwijmy to modyfikacjami tylko jakoś na gładko nie umiem przełknąć (przyjąć ) takich argumentów ,tematów bez konkretnej argumentacji .
Mojego OHLINSA do XT robiłem w http://power4.pl/ i tez ostatecznie dla niegenerowania kosztów została włożona stara sprężyna ok XT. I skoro oni tak zrobili to znaczy że na pewno tak można zrobić.
Przełożenia z jakimi system mech.w tt przenosi na amortyzator ohlinsa są diametralnie inne od przełożeń xt- kowych .
Moim zdaniem do pełnego ogarnięcia tematu potrzeba inżyniera z dostępem do diagnostycznego sprzętu tu skłaniał bym się ku Wysockiemu a nie w kierunku gościa co robił zawieszenia dla" gebelsa "na poziomie fizycznej pracy i jechał firmowym schematem to co mu procedura-lnie nakazano tu wyjaśnię pewien aspekt ( z pewnością gość ma spore doświadczenie przy poprawnym montażu- demontażu podzespołów zawieszenia ew wstepnej weryfikacji ich stanu ) ale cała reszta jest dla mnie wątpliwa.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 67
- Rejestracja: 30 sty 2013, 12:16
- Motocykl: XT TENERE, WR250R
- Lokalizacja: Wrocław / Podkarpacie
Re: XT 600 Z 3AJ
Rozumiem że korzystałeś z usług jednej i drugiej firmy i stąd twoja opinia.