XT600Z 1989r brak iskry
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT600Z 1989r brak iskry
W tym konkretnym przypadku stawiam, że przywaliłem statorem o koło magnesowe, bo inaczej jakby się ułamała izolazja?
Ale dlaczego to się odezwało po 5tys.km to już zagadka. Zagadką pozostanie również poprzednia usterka. Wtedy wszystko wisiało sobie nie dotykane, wiec w ogóle czarna magia. 
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: XT600Z 1989r brak iskry
Moze podczas działania palnikiem na koło magnesowe owe się odkształciło i powiedzmy ze przy pewnej temp odkształca się 
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT600Z 1989r brak iskry
Byłyby wówczas inne otarcia, a tu nic 
-
JAWKA SIEDLCE
- Po kostki w błocie
- Posty: 257
- Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
- Motocykl: xt600
Re: XT600Z 1989r brak iskry
nowy nie jest , wszystkiego mieć nie musi 
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: XT600Z 1989r brak iskry
Odkopię temat.
Pacjent tym razem to 1VJ.
Objaw - brak iskry.
Czasami pojawi się iskra na krótką chwilę ale zaraz znika. Wykluczam powód leżący po stronie kabelkologii ponieważ podłączyłem cewkę WN na krótko do modułu (pomarańczowy przewód z modułu do cewki, cewka dodatkowo do masy i moduł również do masy, przewód czarno-biały od stacyjki odłączyłem całkowicie) za radą Dzeksona i w ten sposób iskra powinna pojawić się ale póki co jej nie ma
Jedna z cewek zasilających moduł ma oporność 120Ohmów, druga zaś wykazuje oporność rzędu 240Ohmów. Rezystancja mierzona pomiędzy przewodem czerwonym i brązowym wynosi 135Ohmów. Wg manuala powinno być około 100Ohmów więcej.
Natomiast napięcie mierzone na tych dwóch przewodach (czerwonym i brązowym) podczas kopania to (w zależności od dynamiki kopnięcia) 60-70V, do nawet 90V. Podczas kręcenia rozrusznikiem jest to napięcie rzędu 40V.
Więc wygląda na to, że jest ok.
Mierzyłem też rezystancje pomiędzy przewodami z impulsatora i są książkowe (około 120Ohmów).
Ale iskry nie ma. Moduł raczej wykluczam bo podpinałem drugi
Może ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić? Jutro jeszcze przerzucę stator, choć po wstępnych oględzinach bardzo wątpię, żeby on był winowajcą.
Pacjent tym razem to 1VJ.
Objaw - brak iskry.
Czasami pojawi się iskra na krótką chwilę ale zaraz znika. Wykluczam powód leżący po stronie kabelkologii ponieważ podłączyłem cewkę WN na krótko do modułu (pomarańczowy przewód z modułu do cewki, cewka dodatkowo do masy i moduł również do masy, przewód czarno-biały od stacyjki odłączyłem całkowicie) za radą Dzeksona i w ten sposób iskra powinna pojawić się ale póki co jej nie ma
Jedna z cewek zasilających moduł ma oporność 120Ohmów, druga zaś wykazuje oporność rzędu 240Ohmów. Rezystancja mierzona pomiędzy przewodem czerwonym i brązowym wynosi 135Ohmów. Wg manuala powinno być około 100Ohmów więcej.
Natomiast napięcie mierzone na tych dwóch przewodach (czerwonym i brązowym) podczas kopania to (w zależności od dynamiki kopnięcia) 60-70V, do nawet 90V. Podczas kręcenia rozrusznikiem jest to napięcie rzędu 40V.
Więc wygląda na to, że jest ok.
Mierzyłem też rezystancje pomiędzy przewodami z impulsatora i są książkowe (około 120Ohmów).
Ale iskry nie ma. Moduł raczej wykluczam bo podpinałem drugi
Może ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić? Jutro jeszcze przerzucę stator, choć po wstępnych oględzinach bardzo wątpię, żeby on był winowajcą.
-
qpa
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: XT600Z 1989r brak iskry
sprawdz moduł w sprawnym motocylku
a nie wpinasz dobry moduł
-
mazi
- Administrator
- Posty: 1009
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: XT600Z 1989r brak iskry
Do tego trzeba mieć sprawne 1VJ... a takiego ze świecą w okolicy szukać.qpa pisze:sprawdz moduł w sprawnym motocylkua nie wpinasz dobry moduł
Poza tym motocykl jeździł do końca, nikt w instalacji nie grzebał - sama instalacja jest oryginalna w całkiem fajnym stanie.
Jeśli coś może powodować uszkodzenie CDI to co?
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi